Logga in

Visa fullständig version : Flygbiljett bokad till 11 maj 2015

Sunny12
2014-10-23, 21:11
Nu har jag tryckt på bokaknappen igen.. :D...efter bara ett dygn hemma.. var tvungen för att lindra abstinensen något..

SAS har bra priser nu, jag är dessutom eurobhonus-medlem så jag har en del poäng att delbetala resan med.. så totalt för en enkel biljett blev 651 kr inkl. incheckat bagage (som ju alltid ingår med SAS).

Bra flygtid, från ARN 9.30 i ATHEN 14.10.. då hinner jag med BLUE STAR 17.30 samma dag och slipper ta en övernattning i Pireus, då kan jag välja om jag ska kliva av på Naxos eller i Egiali på Amorgos, det har jag inte bestämt än!

Hade velat åkt tidigare i maj, men då passade inte flygtiderna och inte heller priserna.

Så nu återstår bara planering av boende på Amorgos, tänkte bo i Lagada eller i Chora för omväxlings skull, på Naxos vet jag ju redan vad jag vill bo.. Pension Sofi såklart!.. flabb_flab

Sen hoppas jag på att kunna stanna riktigt länge.. drömmen är 8 veckor.. 6 veckor var ju underbart nu i våras...

Mmm..det är härligt att planera!.. :p

Sunny(som längtar ner).. bye_bye

MickeKöping
2014-10-23, 21:28
Snabba ryck fb_gilla

elisabethk
2014-10-23, 21:29
Ljuvligt!
Man ska alltid ha minst en resa bokad. Du skriver inte när i maj du ska åka! Jag har cykelresa till Mallis bokad över Valborg, 2 v på Skopelos i juni och väntar på att Ving ska släppa alla hotel på Tilos, då trycker jag på boka knappen igen för dit ska jag i september.
Längtar redan, fram för allt till Tilos!
ElisabethK

Sunny12
2014-10-23, 21:48
. Du skriver inte när i maj du ska åka!
ElisabethK

Jodå, det står i rubriken till inlägget.. 11 maj åker jag ner... :D..

Ja, det är härligt att ha en greklandsresa bokad.. :p..

maji
2014-10-24, 09:48
Härligt!klapp_klap

//majibye_bye

Sunny12
2014-10-24, 16:07
Ombokning gjord...:D...velig som jag är.. flabb_flab..SAS..har ju 24 timmars öppet köp med full återbetalning.. så jag avbokade och har NU ist bokat med NORWEGIAN till ATHEN den 22 april(656 kr)ingen större skillnad i pris!

Kändes så långt till 11 maj..:D...har dessutom aldrig varit i Grekland i april.. fyller dessutom år den 25/4 och har inte heller firat födelsedag i Grekland någongång.. så det ser jag framemot nu!!.. :)

Är medveten om att vädret i april och maj kan vara ostadigt och kanske inte lockar till så mycket bad.. MEN.. denna resa kommer att vara fokuserad på vandringar och då tror jag att denna tid på året är perfekt för detta!

Åh..det börjar redan pirra i kroppen när jag tänker på denna resa.. _B-anana..

Sunny(som längtar ner...) bye_bye

lenapg
2014-10-24, 16:18
Vi har bokat med Norweigian till Kreta från Köpenhamn den 28 april! Tror vi betalar 3500:- inkl. Bagage. Finns säkert billigare, men detta passar oss utmärkt! Känns gott att ha något att se fram emot nu när mörkret smyger sig på:)
Hälsar Lena PG och Nisse

Sunny12
2014-10-24, 16:22
Vi har bokat med Norweigian till Kreta från Köpenhamn den 28 april! Tror vi betalar 3500:- inkl. Bagage. Finns säkert billigare, men detta passar oss utmärkt! Känns gott att ha något att se fram emot nu när mörkret smyger sig på:)
Hälsar Lena PG och Nisse

Grattis, det var väl ett bra pris om det är t/r för två personer!.. :)
Ja, underbart att ha något att se fram emot, april blir en bra månad att åka till Grekland!.. :)

inkfish
2014-10-25, 08:33
Haha! flabb_flab Ja, vilka hyss man tar sig för när man har hemkomstångest och behöver tröst. Samma kväll som jag kom hem i september fick jag nyhetsbrev från cdon.com om att det gick att förhandsboka säsong 3 av Homeland. Perfekt tänkte jag, bokade, efter några dagar kom den och jag började titta. Första avsnittet var dock en lång jäkla resumé, jag kände igen alltihop.

Till slut kom jag att jag ju redan sett hela säsong 3, det var 4 jag väntade på :o

Det tidigaste jag badat i Grekland är 28 april. Det var uppfriskande ;) Men det var också på Symi som ligger längre ner så där är det varmare än i Kykladerna.

Men 8 veckor och enkelbiljett - jag gissar att du inte har ett jobb att bekymra dig om? :)

Sunny12
2014-10-25, 10:17
Men 8 veckor och enkelbiljett - jag gissar att du inte har ett jobb att bekymra dig om? :)

Om jag INTE hade haft ett jobb hade jag INTE haft råd att åka överhuvudtaget.. :rolleyes:..
på mitt jobb lägger vi vårt eget schema sk timecare.. kan välja att jobba mycket eller lite en period, under vintern försöker jag jobba MYCKET.. sparar pengar så jag eventuellt kan ta tjänstledighet om inte mina semesterdagar räcker till, vilket jag gjort i år..har aldrig haft problem med att få ledigt långa perioder under lågsäsong, då finns det så många andra som vill jobba!
Min chef är så GLAD att jag ist vill jobba under hela sommaren.. då den perioden ist kan vara svårare att få in vikarier.

Sunnybye_bye

Ps.Sen skrev jag att "drömmen" är att kunna stanna i 8 veckor.. MEN.. det är inte säkert att det går.. drömma kan man ju alltid göra!.. ;)

inkfish
2014-10-25, 10:26
Låter ju lysande! Jag brukar dela upp semestrarna så att jag kan åka i maj och september och gör alltså som du under sommaren - jag jobbar.

Men 8 veckor vetesjutton om de hade accepterat. Jag var borta 9 veckor en gång men det godkände de nog bara för att jag var på väg in i väggen. (Sen kom jag hem, jobbade ett par månader till - och gick i väggen :()

Nu har jag bokat 3+4 veckor nästa år men det är hårdare tider på jobbet så jag är lite oroligare än jag brukar behöva vara. Vad jag kommer att hänvisa till är det vanliga - att det är bra med någon ordinarie hela sommaren när många andra är vikarier - plus att jag i vinter inte åker någonstans, som jag brukar. Jag bara måste lägga all tid i Grekland nästa år :o

Sunny12
2014-10-25, 10:36
Vad jag kommer att hänvisa till är det vanliga - att det är bra med någon ordinarie hela sommaren när många andra är vikarier - plus att jag i vinter inte åker någonstans, som jag brukar. Jag bara måste lägga all tid i Grekland nästa år :o

Så är det ju, de uppskattas att vi ordinarie personal jobbar hela sommaren, så det blir lite mer stabilt!.. :)

Lika för mig får tyvärr snåla hela vintern om jag ska ha råd att åka i vår och stanna länge i Grekland, MEN det är det värt.. I LOVE GREECE!. :D

inkfish
2014-10-25, 10:55
I LOVE GREECE!. :D

Jaa du, och det blir bara värre och värre flabb_flab

Sunny12
2014-10-25, 10:57
Jaa du, och det blir bara värre och värre flabb_flab

flabb_flab..ja, för varje år blir känslan starkare och starkare för detta underbara land!.. :)

Lissi
2014-10-25, 11:03
Min chef är så GLAD att jag ist vill jobba under hela sommaren.. då den perioden ist kan vara svårare att få in vikarier.

Sunnybye_bye

Så är det för mina vikariat i Time Care också inom barnomsorgen...Jättepoppis blir man när man jobbar på sommaren....Jag går in några veckor och är ledig några också nu som pensionär, men de sista åren på fast tjänst var jag jätteglad att jobba hela sommaren och sen vara ledig i april/maj och september/oktober i stället. Det var skönt att kunna få välja själv efter alla sommarlov ;)
Du gör helt rätt Sunny!fb_gilla

Lissi

Sunny12
2014-10-25, 11:13
Du gör helt rätt Sunny!fb_gilla

Lissi

Ja, den bästa tiden för mig i Grekland är på våren och hösten, juli-augusti är för varmt och för mkt folk för min smak!.. :)

Katitzi
2014-10-25, 12:18
Jag brukar också ta tjänstledigt några dagar för att kunna ta en extra semestervecka. Men man får passa sig så man inte tar mer än 5 dagar för då påverkar det semesterdagarna! Och då är ju inget vunnet...:(

Katitzi:)

AGGE
2014-10-25, 13:52
Grattis Sunny! Jag vet precis hur det är. Det kliar avtryckarfingret och jag bara måste ha minst en resa bokad för att känna mig tillfreds. Vi bokade nästa septemberresa medan vi var i Grekland nu i september. :D

Jag har i många åt jobbat hela sommaren för att kunna åka när Grekland är som bäst i maj och september. Fast detta år och nästa har det blivit en hybrid mellan Thailand och Grekland, så Thailand i januari och Grekland i september. Ang_elx

Maj är ju fint hemma och jag älskar att pyssla i trädgården då så detta kändes som en bra lösning. Fast gudarna ska veta att jag känner suget i maj. :p Men men, man har en begränsad portion av semesterdagar så det är inte lätt att få till det så det blir optimalt. Den dagen när man går i pension så har man en annan sits och kan åka när man vill, fast det är ju den där jäkla pengafrågan som man måste ta i beaktning....__D

Sunny12
2014-10-25, 13:56
Vi bokade nästa septemberresa medan vi var i Grekland nu i september. :D

Det gjorde ni helt rätt i tycker jag.. fb_gilla..:D...

Lissi
2014-10-25, 14:02
JA visst är det priviligierat att kunna resa mycket och det ÄR lättare att göra det med tim-jobb så man själv kan bestämma.:D

September månads extraknäckpengar kommer på måndag 8500 kr!! Går oavkortat till resor!! Månaden innan lika mycket nästan.. DÅ är det kul att jobba och nu har jag redan en vecka inbokat till på heltid så fort vi kommit från Aten... I skola-fritids och förskola finns ett SKRIANDE behov av kompetenta vikarier....Jag kunde lätt jobba heltid fast jag är pensionär, men DET vill jag inte...då hinner jag ju inte resa.

Jag säger ju alltid att jag vill ha minst tre flygbiljetter till resor i byrålådan varav minst 2 ska gå till Grekland;) Nu är där 4 stycken ..och 2 går till Grekland.
Synd Sunny att Du ändrade datum....annars hade vi rest till Grekland på samma dag!:D

Lissi

Sunny12
2014-10-25, 14:13
Synd Sunny att Du ändrade datum....annars hade vi rest till Grekland på samma dag!:D

Lissi

Åh, ja det var ju riktigt synd.. men vi kanske ses på någon ö ist framöver.. ta dig en tur till Naxos eller Amorgos....:D...

yannis
2014-10-25, 14:15
Så är det ju, de uppskattas att vi ordinarie personal jobbar hela sommaren, så det blir lite mer stabilt!.. :)

Lika för mig får tyvärr snåla hela vintern om jag ska ha råd att åka i vår och stanna länge i Grekland, MEN det är det värt.. I LOVE GREECE!. :D

Så var det även för oss när vi jobbade. Två postisar som VILLE ta semester i maj och sept-okt. Två ordinarie som jobbade hela sommaren, det var mumma det för våra arbetsledare. Sen hade vi även -genom avtal- många semesterdagar.
Dessutom hade, och har, vi vår pärla. Stugan på Norrbyskär fredag kväll till söndag.
Birgitta.

Lissi
2014-10-25, 14:19
Åh, ja det var ju riktigt synd.. men vi kanske ses på någon ö ist framöver.. ta dig en tur till Naxos eller Amorgos....:D...

Naxos vill jag GÄRNA till igen.....Blir ju RIKTIG pensionär (åldersmässigt) i höst och det ska ju firas nånstans.....fast DEN resan vill visst maken fixa....och då blir det kanske Spanien eller Portugal....Men Naxos gillade jag verkligen 2007 på min första resa dit....Maken har varit tre gånger. Tänk, då 2007 ville jag hoppa av på Tinos som låg några öar före i båtrutten, men maken som är lite fyrkantig sa, NÄ har vi sagt Naxos så blir det Naxos....inget förbokat hade vi så jag tyckte att det kvittade....Men 2008 klev vi av!!!:D

Lissi

Sunny12
2014-10-25, 14:19
]Dessutom hade, och har, vi vår pärla. Stugan på Norrbyskär fredag kväll till söndag.[/SIZE][/FONT][/B]
Birgitta.

Ja, det måste ju verkligen vara GULD värt!!.. :D

inkfish
2014-10-25, 14:24
Lissi - "går oavkortat till" låter lite som "välgörande ändamål". Fast det är det ju nästan också ;)flabb_flab

Lissi
2014-10-25, 14:33
Lissi - "går oavkortat till" låter lite som "välgörande ändamål". Fast det är det ju nästan också ;)flabb_flab

Ja, jag lägger inte de pengarna på annat....men välgörenhet ägnar jag mig åt av andra pengar!;) Skänkte pengar senast idag....

Lissi

Kalimera
2014-10-26, 09:01
Två postisar som VILLE ta semester i maj och sept-okt. Två ordinarie som jobbade hela sommaren, det var mumma det för våra arbetsledare. Sen hade vi även -genom avtal- många semesterdagar.Samma här. Dessutom var det perfekt att jobba på sommaren eftersom det var så lugnt då. Som brevbärare jobbade man bara 4-5 timmar varje dag på sommaren.

yannis
2014-10-26, 09:16
Samma här. Dessutom var det perfekt att jobba på sommaren eftersom det var så lugnt då. Som brevbärare jobbade man bara 4-5 timmar varje dag på sommaren.

Ja, det var tider Då - för brevbärare. Vem satt och trånade i postkassan fram till klockan 18.00, när Arne slutade klockan 11.00.
Birgitta.

Lissi
2014-10-26, 09:27
Ja, det var tider Då - för brevbärare. Vem satt och trånade i postkassan fram till klockan 18.00, när Arne slutade klockan 11.00.
Birgitta.

Tänk, så har alla i alla tider klagat på lärare att de hade det för bra;) Då hjälpte det inte att man var totalt ointresserade av såväl påsklov, vinterlov som jullov...man FICK inte jobba då ....att byta bort sommarlovet mot maj gick ju inte, inte mot september heller....
Tur att man nu får göra som man vill!:D

Lissi

Netwolf
2014-10-26, 09:35
Problemet är inte semester o ledighet. Problemet är att man inte kan vara ledig, så mycket man skulle vilja i den befattningen jag har. Ingen tar hand om mina arbetsuppgifter, när jag är borta. Allt ligger på hög, när man kommer åter.
Förstå mig rätt, jag klagar inte, då jag har ett superbra jobb, som jag trivs med, men ibland hade det varit skönt med ett mindre kvalificerat arbete, som inte kräver planering även utanför arbetstid. Men då skulle man väl inte ha råd att åka lika ofta iaf... :rolleyes:
Hur man än vänder sig, har man ändalykten bak! :)

/Netwolf

Thira
2014-10-26, 09:41
Problemet är inte semester o ledighet. Problemet är att man inte kan vara ledig, så mycket man skulle vilja i den befattningen jag har. Ingen tar hand om mina arbetsuppgifter, när jag är borta. Allt ligger på hög, när man kommer åter.
Förstå mig rätt, jag klagar inte, då jag har ett superbra jobb, som jag trivs med, men ibland hade det varit skönt med ett mindre kvalificerat arbete, som inte kräver planering även utanför arbetstid. Men då skulle man väl inte ha råd att åka lika ofta iaf... :rolleyes:

/Netwolf

Det finns en sak till med där Netwolf och det är att ha ett liv man trivs bra med även i Sverige. Det är ju, trots allt, ändå här vi bor och lever. Har man ett bra jobb som man känner sig nöjd med så är det värt väldigt mycket. Att ständigt längta iväg från det liv man har är inga bra signaler för en själv tror jag. Då ska man kanske fundera på att emigrera till Grekland eller skaffa nytt jobb eller fundera på att ändra sitt vardaghliga liv här i Sverige, så gott det nu går med tanke på de förutsättningar man har.
Vi ska ju alla tillbaks till realiteten efter våra resor.

Eva L
2014-10-26, 09:48

/Netwolf

Det där känner jag allt igen och inte har det blivit bättre med åren heller och även sommarens arbetsdagar kan bli gaska långa.

Eva

inkfish
2014-10-26, 09:58
Thira - jag ser inte min Greklandskärlek som ett tecken på att jag borde "göra något åt" mitt liv här hemma. Jag ser den som en passion som förhöjer min livskänsla även här, och passioner tror jag alla behöver.

Min neurolog sa något så bra, när jag förklarade för honom att jag i en framtid kunde se mig själv gå och skrota på nån liten grekisk ö. Kanske inte på heltid, men väldigt mycket mer än idag. "Bra!", sa han, "jag tror att alla behöver något slags livsmål, i synnerhet de som har mycket sjukdomsproblem som du har. De behöver något lustfyllt att se fram emot".

Eva L
2014-10-26, 09:59
Det finns en sak till med där Netwolf och det är att ha ett liv man trivs bra med även i Sverige. Det är ju, trots allt, ändå här vi bor och lever. Har man ett bra jobb som man känner sig nöjd med så är det värt väldigt mycket. Att ständigt längta iväg från det liv man har är inga bra signaler för en själv tror jag. Då ska man kanske fundera på att emigrera till Grekland eller skaffa nytt jobb eller fundera på att ändra sitt vardaghliga liv här i Sverige, så gott det nu går med tanke på de förutsättningar man har.
Vi ska ju alla tillbaks till realiteten efter våra resor.

Väldigt kloka ord när jag reser åker jag till något och inte bort från något men att snåla här hemma för att kunna resa mer är inte aktuellt för mig. Finns så mycket trevligt att göra här hemma och bor men sen i en stad där café, konsert och restaurang utbudet bara växer finns det mycket som lockar utöver samvaro med nära och kära. Inte vill jag jobba hela sommaren heller. flabb_flab

Eva

inkfish
2014-10-26, 10:01

Vad man behöver är väl ett arbete som är kvalificerat nog att vara spännande och utmanande, drar in ordentligt med Greklandspengar och där man samtidigt inte är oersättlig. Mitt jobb ligger nog rätt nära där och det är jag oändligt tacksam för (så länge de inte ställer till det med mina semesterönskemål nästa år ... ;))

inkfish
2014-10-26, 10:04
Ja, jag lägger inte de pengarna på annat....men välgörenhet ägnar jag mig åt av andra pengar!;) Skänkte pengar senast idag....

Lissi

Jag hoppas att du inte tog det som kritik mot var du lägger dina pengar:confused: Det var det sista jag menade, jag menade bara att skämta om lite välgörenhet som man riktar mot sig själv. För mig finns det inget mer välgörande än en resa :)

Thira
2014-10-26, 10:09
Thira - jag ser inte min Greklandskärlek som ett tecken på att jag borde "göra något åt" mitt liv här hemma. Jag ser den som en passion som förhöjer min livskänsla även här, och passioner tror jag alla behöver.

Min neurolog sa något så bra, när jag förklarade för honom att jag i en framtid kunde se mig själv gå och skrota på nån liten grekisk ö. Kanske inte på heltid, men väldigt mycket mer än idag. "Bra!", sa han, "jag tror att alla behöver något slags livsmål, i synnerhet de som har mycket sjukdomsproblem som du har. De behöver något lustfyllt att se fram emot".
Nej inte heller jag ser min Greklandskärlek som sådan. Jag håller med dig om att det är viktigt att ha en passion i livet. Dit räknar jag ävan mig själv. Men vad jag menar är kanske lite i stil med att det är bra att ha ett liv här i Sverige som är utformat så att man inte konstant längtar bort från det för att komma till Grekland utan snarare, bara längtar till Grekland.

inkfish
2014-10-26, 10:15
Thira - jag tänkte på det senast igår när jag gick på Ica och handlade. Jag hade grekisk musik i lurarna och tänkte att gud vad det där med Grekland gör mig glad även i min vardag. Det kändes som att gå omkring i en liten grekisk film och plocka varor när jag hade musiken med mig :)

Thira
2014-10-26, 10:30
Sammanfattat kan man säga att jag tänker så här: Det är bra att ställa sig frågan om till eller från åtminstone. Kanske kan det finnas signaler í svaret som kan tyda på att man saknar något här hemma som man kan göra något åt och fixa till det på ett bra sätt?
Och därefter ha både Sverige och Grekland som goda alternativ.
Detta har varit lite föremål för mina egna tankar och funderingar emellanåt. Och, som sagt, jag tror det är en bra fråga att ställa sig själv för ingen förlorar ju på att ha två goda liv på två olika ställen vetja ;)

Sunny12
2014-10-26, 10:54
.

Bra skrivet.. klapp_klap..precis så känner jag med, jag behöver mina Greklandsresor att se fram emot för att höja min livskänsla, Grekland har blivit som mitt andra hem och jag gillar den kombinationen..

Mina arbetskamrater och vänner brukar skoja med mig och säga att, "du flyttar väl snart till Grekland "..:D..
Onej.. då skulle det bli en vardag där med.. jag behöver en "morot "..något att jobba för!
Längta till, det är härligt!

Jag gillar tex hösten här i Sverige (vilket säkert många inte gör).. alla fina färger, ta långa promenader eller en joggingrunda i skogen... så härlig och frisk luft nu.. tända ljus och mysa!

Så Sverige betyder en del för mig också!. ;)

Visst har vi ALLA stunder i livet då vi inte mår riktigt bra och längtar bort mer än vanligt.. MEN.. jag fick faktiskt ångest och kände mig deppig även på Amorgos nu i september då det var ALLT för lugnt.. en känsla jag aldrig haft i Grekland tidigare.. då var det nästan så jag längtar hem till Sverige igen.. flabb_flab..MEN.. då blev det Naxos ist och det blev ju så BRA!..:D

Sen det här med att ha råd att resa mkt beroende på inkomst/befattning osv..jag är inte höginkomsttagare MEN jag är skuldfri, har låg bostadshyra och har bara mig själv att tänka på.. så JA det blir en del pengar att lägga undan varje månad utan att jag SNÅLAR med annat, äter gott och åker till Göteborg emellanåt, där flera av mina nära och kära bor.

Sunny(som strax ska ut på en härlig cykeltur..:D)

Lissi
2014-10-26, 11:02
Jag hoppas att du inte tog det som kritik mot var du lägger dina pengar:confused: Det var det sista jag menade, jag menade bara att skämta om lite välgörenhet som man riktar mot sig själv. För mig finns det inget mer välgörande än en resa :)

Min mening med orden vara att när jag jobbar in resepengar så går alla verkligen OAVKORTAT till resorna , alltså 50 % försvinner inte i administrationskostnader!!!!:D:D...Lite kritik alltså mot de stora välgörenhetsorganisationerna. Jag tror vi förstår varann bra Inkfish...;)

När jag reser så lever jag ett annat icke-stressigt liv och har det med mig hemma...Jag har också valt att inte jobba som klasslärare med allt ansvar och arbete utom arbetstid. Nu, som timvik så släpper jag jobbet när jag går hem efter 100-procentig närvaro de timmar jag är där. Precis som Sunny kan göra...Jag har ett väldigt rikt liv hemma med make, barnbarnbarn , vänner och kulturupplevelser ...men att berika sig med resor DET gör jag enbart på "bekostnad" av låga levnadsomkostnader med boende, andra nöjen och icke-rökande mm LIVSKVALITEN är samma vare sig jag är hemma eller i Grekland.

Jag beundrar Sunny, som gör verklighet av sina drömmar!

TÄNK om man hade drömmar man inte förverkligade?? Min "lista" över saker jag ville göra med mitt liv ,som jag gjorde tillsammans med min psykolog efter min utbrändhet och separation för 15 år sen har jag "betat av" nu!!

Att anta, att de som reser mycket, flyr från något här hemma är nog fel slutsats!

Lissi

Thira
2014-10-26, 11:07
Att anta, att de som reser mycket, flyr från något här hemma är nog fel slutsats!

Lissi

Jag vill vara VÄLDIGT TYDLIG med att jag inte antog någonting. Det framgår också tydligt om man läser det jag skrev. Och gällde inte någon särskild person utan helt enkelt, bara att man ska våga att ställa sig frågan. Varken mer eller mindre. Om någon sedan läser in annat i det så kan jag inte ta ansvar för det. Kan bara ta ansvar för det jag själv skrev. Och det står jag fast vid.

Sunny12
2014-10-26, 11:10
Jag beundrar Sunny, som gör verklighet av sina drömmar!

Lissi

fb_gilla..absolut fel slutsats, FLY från något ALDRIG!!
OM.. hundra vargar skulle jagat mig.. kanske jag hade flytt dock..flabb_flab..

inkfish
2014-10-26, 11:28
Visst har vi ALLA stunder i livet då vi inte mår riktigt bra och längtar bort mer än vanligt.. MEN.. jag fick faktiskt ångest och kände mig deppig även på Amorgos nu i september då det var ALLT för lugnt.. en känsla jag aldrig haft i Grekland tidigare..
Jag förstår ju det, även jag har känslorna mer utanpå kroppen när jag är i Grekland så både positivt och negativt känns mer än hemma. Men på något vis är det ändå häftigt, jag känner mig mer levande även om det negativa kan vara jobbigt.

Dessutom, blir det FÖR jobbigt så är man friare att göra något åt det än man är hemma. Som du när du drog till Naxos istället och blev glad igen. Eller som jag, när jag i början av Amorgosvistelsen var på miserabelt humör en dag. Allt var fel, både hemma och borta. Men så skärpte jag till mig, gick en liten vandring, åt en god lunch, gick och badade - och sedan var allt negativt som bortblåst. Jag var tillbaka i känslan av vilket otroligt privilegium det är att kunna åka till Grekland som vi gör.

.Jag har ett väldigt rikt liv hemma med make, barnbarnbarn , vänner och kulturupplevelser
i

Klumpigt citerat men jag blir vansinnig på hur texteditorn (inte) funkar på ipad ... Något jag drömmer lite om är att ordna en flergenerationsresa där även familjekretsens yngsta finns med. Det skulle vara så roligt att vara i Grekland med dem, det finns nog inget bättre land för småbarn. Skulle så gärna vilja göra det innan de blir för stora.

Sunny12
2014-10-26, 14:47
Jag förstår ju det, även jag har känslorna mer utanpå kroppen när jag är i Grekland så både positivt och negativt känns mer än hemma. Men på något vis är det ändå häftigt, jag känner mig mer levande även om det negativa kan vara jobbigt.

Dessutom, blir det FÖR jobbigt så är man friare att göra något åt det än man är hemma. Som du när du drog till Naxos istället och blev glad igen.

Så SANT... jag känner mig också mer LEVANDE när jag är i Grekland och mer känslosam.. men klart häftigt!.. :D
En stor skillnad från här hemma då man ju springer i ekorrhjulet..flabb_flab..äta, sova, jobba.. stressa hit och dit.. ja, ni kan fortsättningen.....

Jag blev väldigt GLAD när jag för en stund sen kollade mina mail och såg att jag fått ett från Rena och hennes familj på Pension Sofi.. :D..där de undrade om jag kommit hem väl till Sverige.. så gulligt.. :p..så nu börjar förhandlingen om ett bra pris för ett långtidsboende...flabb_flab..

Sunny (som längtar ner...).. bye_bye

Netwolf
2014-10-26, 15:34
Thira - jag tänkte på det senast igår när jag gick på Ica och handlade. Jag hade grekisk musik i lurarna och tänkte att gud vad det där med Grekland gör mig glad även i min vardag. Det kändes som att gå omkring i en liten grekisk film och plocka varor när jag hade musiken med mig :)

Smart tips! Det ska jag prova nästa gång :)

Sunny12
2014-10-26, 16:36
. Finns så mycket trevligt att göra här hemma och bor men sen i en stad där café, konsert och restaurang utbudet bara växer finns det mycket som lockar utöver samvaro med nära och kära. Inte vill jag jobba hela sommaren heller. flabb_flab

Eva

Jag kan göra ALLT det där roliga som du beskriver även i Västerås och jag jobbar INTE heller dygnet runt under sommarperioden då vi har timecare-schema kan jag ha tur att kunna få 4-5 dagar i sträck ledigt och under den tiden hinna njuta av sommaren och sen jobba på ett par veckor till och sen få ytterligare flera dagar ledigt!

Så jag går absolut inte miste om något trots att jag jobbar hela sommaren... sen grädden på moset att dra iväg till GREKLAND på hösten, då får jag det bästa av två världar!

Men det är ju tur vi är så olika vi människor.. då blir det aldrig för trångt i Grekland!.. flabb_flab..

Sunny:)

Lissi
2014-10-26, 16:49
r!

Men det är ju tur vi är så olika vi människor.. då blir det aldrig för trångt i Grekland!.. flabb_flab..

fb_gilla

Lissi

tramp
2014-10-26, 18:32
Flygstolar bokade hos SAS för juni/juli nästa år! flabb_flabflabb_flab Det är sista dagarna nu med låga priser hos SAS, säger dom i alla fall, så passa på!

Sunny12
2014-10-26, 18:41
Flygstolar bokade hos SAS för juni/juli nästa år! flabb_flabflabb_flab Det är sista dagarna nu med låga priser hos SAS, säger dom i alla fall, så passa på!

fb_gilla..även Norwegian har bra priser nu, fast det beror ju på när man ska åka och vart dvs..:D

Sunny12
2014-10-26, 19:15
Plötsligt vart jag jättesugen på att kombinera NAXOS med IOS i april/maj och hoppa AMORGOS eftersom jag tillbringat 8 veckor där i år och känner mig väldigt nöjd med den tiden jag fått där... jag älskar Amorgos men min äventyrslystnad gör hela tiden att jag vill utforska nya öar!..:D

IOS verkar ju att vara en fantastiskt vacker ö, kollat på bilder här och läst en del om ön...vad tror ni om det?
Båtförbindelserna mellan Naxos och IOS verkar goda dessutom...

När det gäller boende så har jag förstått att det står många roomsare i hamnen, är det så fortfarande?
Vill nog bo i Chora isf ser fantastiskt ut!
Kom gärna med tips om ni har några!

Sunny (som planerar för fullt..:D)

Ylva A
2014-10-26, 19:47
12-an! Du har väl resebrevet om Ios? Där finns väl en synpunkter tror
/ Jannis

Eva L
2014-10-26, 19:57
Jag kan göra ALLT det där roliga som du beskriver även i Västerås och jag jobbar INTE heller dygnet runt under sommarperioden då vi har timecare-schema kan jag ha tur att kunna få 4-5 dagar i sträck ledigt och under den tiden hinna njuta av sommaren och sen jobba på ett par veckor till och sen få ytterligare flera dagar ledigt!

Så jag går absolut inte miste om något trots att jag jobbar hela sommaren... sen grädden på moset att dra iväg till GREKLAND på hösten, då får jag det bästa av två världar!

Nu har jag inte skrivit ett ord om hur du ser på ditt resande utan hur jag ser på mitt så du behöver inte försvara dig. Eva

Sunny12
2014-10-26, 19:57
[QUOTE=Ylva A;346247]12-an! Du har väl resebrevet om Ios? Där finns väl en synpunkter tror
/ Jannis[/QUOTE

Vilket resebrev menar du, det finns väl flera?!

Nu vet jag vilket du menar.. flabb_flab..jag ska läsa ert resebrev, tack!.. :D

Sunny12
2014-10-26, 20:00
Nu har jag inte skrivit ett ord om hur du ser på ditt resande utan hur jag ser på mitt så du behöver inte försvara dig. Eva

What.. :eek:..jag försvarar mig INTE.. du skriver i min tråd... Så jag har väl rätt att uttala mig om hur jag också kan njuta av sommaren trots att jag jobbar!
Kära nån!!.. :rolleyes::eek:

Sunny12
2014-10-26, 20:18
12-an! Du har väl resebrevet om Ios? Där finns väl en synpunkter tror
/ Jannis

Trevligt resebrev Jannis, hotel Avanti ser alldeles underbart ut. ska ta och maila och höra vad de tar i lågsäsong!.. :)

Malina
2014-10-26, 20:35
HejSunny! Som du vet(tror jag),älskar vi Amorgos,Naxos och Santorini. I år reste vi också till Ios,där jag inte har varit på 30 år! Vi kommer absolut att återvända till Ios! Det var underbart att se ön igen. -förändrad och förbättrad! Vi bodde på ett ställe,som jag tror du skulle gilla! Kolisani Wiew.Elisabeta och Micchailis är de finaste av värdar! Googla! Utsikten är WOW!
För övrigt tycker jag att du gör helt rätt att resa till Grekland så ofta du kan.Vi ska resa mer nu också,när jag blir pensionär -fast fortsätter att jobba lite.

Sunny12
2014-10-26, 20:49
Vi bodde på ett ställe,som jag tror du skulle gilla! Kolisani Wiew.Elisabeta och Micchailis är de finaste av värdar! Googla! Utsikten är WOW!
För övrigt tycker jag att du gör helt rätt att resa till Grekland så ofta du kan.Vi ska resa mer nu också,när jag blir pensionär -fast fortsätter att jobba lite.

Tack för tips Malina, det hotellet ska jag kolla upp och mejla, klart man ska RESA så mycket man bara kan..resa och upptäcka nya platser är LIVET tycker jag... sen om vissa tror att man kanske INTE har något liv hemma och mår psykiskt dåligt eller nåt.. hmmm...för det måste ju vara något fel!!.. :rolleyes:..
Jag tror att en del är rätt så avundsjuka bara.. flabb_flab..var det, bryr mig INTE!!..

Sunny (som älskar att resa)..bye_bye

Ps.Kolitsani såg helt fantastiskt ut, har kollat på deras hemsida, ska mejla och fråga om pris.

Thira
2014-10-26, 21:20
Tack för tips Malina, det hotellet ska jag kolla upp och mejla, klart man ska RESA så mycket man bara kan..resa och upptäcka nya platser är LIVET tycker jag... sen om vissa tror att man kanske INTE har något liv hemma och mår psykiskt dåligt eller nåt.. hmmm...för det måste ju vara något fel!!.. :rolleyes:..
Jag tror att en del är rätt så avundsjuka bara.. flabb_flab..var det, bryr mig INTE!!..

Sunny (som älskar att resa)..bye_bye

Ps.Kolitsani såg helt fantastiskt ut, har kollat på deras hemsida, ska mejla och fråga om pris.

Men nu måste jag faktiskt säga en sak här: Alltså, hade jag förstått att mitt svar på Netwolfs kommentar (det var alltså en kommentar till hans inlägg om att han inte kunde resa så ofta pga hans jobb och att jag tyckte det var bra att man har ett bra liv här hemma också) skulle orsaka att du eller någon alls trodde jag menade dig Sunny, så hade jag uttryckt mig annorlunda.
Jag har redan en gång tidigare i tråden förklarat hur jag menade och nej, jag syftade inte på någon särskild utan bara att det kan vara bra att ställa sig själv frågan till varför man ständigt längtar iväg. Jag skriver t.o.m att jag själv ställer mig den frågan med jämna mellanrum. Sedan tror jag kanske inte du behöver vara orolig att någon är avundsjuk i just detta forum Sunny eftersom vi de facto reser ofta de flesta av oss och många av skribenterna har gjort det i mer än 30 år.
Jisses att det skulle behöva bli ett litet drama över en kommentar jag la som jag såg som helt odramatisk. Men jag inser tyvärr att det alltid kommer finnas de som väljer att tolka saker negativt, trots att man förklarat hur man menar.Trist.

Sunny12
2014-10-26, 21:44
Nu var ju inte min kommentar riktad mot just dig...trist om du uppfattade det så!
Bara en tanke jag har i allmänhet!

Tror inte heller att de flesta har tid och råd att resa så mkt som de hade velat.. inte ens jag har det!
Även om jag i år varit i Grekland i 10 veckor, vilket är första gången i mitt liv och jag är oerhört tacksam för det!

För mig är att resa en livsstil en hobby och det handlar absolut inte om att jag hela tiden går och längtar bort!

Sunny

Eva L
2014-10-27, 04:43
What.. :eek:..jag försvarar mig INTE.. du skriver i min tråd... Så jag har väl rätt att uttala mig om hur jag också kan njuta av sommaren trots att jag jobbar!
Kära nån!!.. :rolleyes::eek:

Ok jag ska inte skriva vad jag tycker i din tråd mer. Eva

Sunny12
2014-10-27, 06:04
Ok jag ska inte skriva vad jag tycker i din tråd mer. Eva

Du har sådana knepiga kommentarer Eva.. :confused:..jag försvarar mig väl inte när jag beskriver att jag kan ha lika trevligt i Västerås som du har i Umeå, trots att jag jobbar!
Vad var det med det, du blev bara skitsur för att jag skrev detta!
Ja, skriv inte mer i mina trådar är du snäll!
Du verkar ju missförstå det mesta!

Eva L
2014-10-27, 10:11
Jag blev inte sur på det du skrev utan på att du citerade mig vilket jag inte gjorde med dig. Lika väl som du misstolkar mig kan jag misstolka dig som att du anser att din åsikt är den rätta. Vi kan väl båda ha rätt att skriva och tycka det vi känner om resande/ kontra hemma. Det jag gjorde var att ge Thira respons på det inlägg hon skrev och uttryckte min egen åsikt om hur jag ser på mitt resande. Jag har läst igenom mina inlägg i tråden flera gånger och det är väl ganska glasklart vad jag skriver men som du anser är märkliga kommentarer. Eva

Sunny12
2014-10-27, 10:41
Men Eva ge dig nu!
Så du menar på allvar att jag inte får citera dig?.. :confused:

Vad jag reagerade på var att du skrev att jag försvarade mig..:eek:..när jag bara berättade hur jag upplever mina sommarmånader här i Västerås.. det är väl inget försvar?
Sen har inte jag påstått att min åsikt är den rätta, däremot gör du själv sken av att din åsikt är rätt för det mesta!

Pnyx
2014-10-27, 14:18
Trist att den här trevliga tråden fått en fnurra. Får jag i all vänlighet be er att inte fortsätta kivas. Jag uppmanar, återigen, Eva L att använda smileys. Det skulle minska risken för återkommande missförstånd, tror iaf jag...

Sunny12
2014-10-27, 14:30
Det har inte blivit några missförstånd här, smileys gör väl inte att hennes kommentar skulle ses som helt ok,för mig... förstår precis hur Eva menar ändå.

Kalimera
2014-10-27, 15:19
IOS verkar ju att vara en fantastiskt vacker ö, kollat på bilder här och läst en del om ön...vad tror ni om det? Om du kan stå ut med att det bara finns en by på Ios så kommer du säkert att trivas. Du gillar ju vandra till olika byar och strosa runt. :)

Sunny12
2014-10-27, 15:37
Om du kan stå ut med att det bara finns en by på Ios så kommer du säkert att trivas. Du gillar ju vandra till olika byar och strosa runt. :)

Jag vill gärna uppleva IOS.. blir det tråkigt är det ju bara att dra vidare.. det är ju en väldigt vacker ö!!..:)

Sunny, som nog ska stanna i 6 månader i Grekland..från och med april... flabb_flabflabb_flab..;)

Alala
2014-10-27, 16:05
Så härligt att du redan har biljett och har kommit så långt i planeringen. Det ÄR trevligt när man har en resa att tänka på. Och Grekland har ju så mycket intressant. Jag har redan "planerat" många kommande resor trots att jag inte har en aning om när nästa blir. flabb_flab Kanske inte alls nästa år, vilket skulle vara väldigt illa, men då tröstar jag mig med Kalimera. Det känns som om man skulle vara lite med själv när man läser alla rapporterar och resebrev. Och så fint om man har ett flexibelt jobb som du Sunny12 och kan bestämma över sin tid så pass mycket. Så jag väntar på din nästa resa nästan lika ivrigt som du. ;) flabb_flab

/ Anne :)

Sunny12
2014-10-27, 16:29
Så härligt att du redan har biljett och har kommit så långt i planeringen. Så jag väntar på din nästa resa nästan lika ivrigt som du. ;) flabb_flab

/ Anne :)

Ja, det är härligt att planera... faktiskt så jag nästan njuter lite mer av det än själva resan.. att sy ihop sin egen resa det är underbart!!.. :)

Hoppas att du Anne också kommer iväg på en trevlig resa framöver.. :)
Kul att du uppskattar mina rapporter när jag reser, vad GLAD jag blir!!.. fb_gilla

Lamaya
2014-10-27, 19:32
IOS verkar ju att vara en fantastiskt vacker ö, kollat på bilder här och läst en del om ön...vad tror ni om det?
Båtförbindelserna mellan Naxos och IOS verkar goda dessutom... Hej Sunny12!
Jag har följt med på Dina resor. Jag blir verkligen inspirerad av hur du beskriver dina upplevelser. Tyvärr har jag inte varit så bra på att ge support, men jag ska bättra mig.:):D

Jag har personligen Naxos som "hemmahamn". Här finns allt jag kan önska! Fina stränder, bra båtförbindelser, genuinitet, fin chora, många byar,vacker natur, bussförbindelser, folkliv, ensamhet, vandringsmöjligheter, smultronställen m.m.

Vad gäller Ios är det en av mina verkliga favoriter.
Jag var där för första gången 1981 och det var fantastiskt! Jag har förstås andra behov av upplevelser idag och jag upplever på något sätt att Ios har följt med mig i min utveckling.

Ios chora, är otroligt fin och kan bjuda på upplevelser för alla åldrar. Det finns många möjligheter att vandra. Stränderna är underbara!

Jag har bott på flera hotell på Ios,

Avanti är ett riktigt bra boende, Tomas och Margarita är riktigt bra värdar. Det är dessutom nära till allt.

Kolitzani view, med ägarna Elisabeth och Michalis är också ett fantastiskt bra alternativ (otroligt fin utsikt).

Jag har också bott på Olgas nära hamnen Gialos och de har bra rum med utsikt, till ett mycket bra pris.

I sommar kommer jag att återvända till Ios och jag längtar till det lilla torget bakom kyrkan, där det spelas levande musik, syrtaki.
Restaurangerna är också helt fantastiska, Katogi är min favorit!

Ha det så bra!

Lena
(som har det bra, men som ändå unnar mig att drömma om min nästa Greklandsresa) :)

Sunny12
2014-10-27, 19:49
Hej Sunny12!
Jag har följt med på Dina resor. Jag blir verkligen inspirerad av hur du beskriver dina upplevelser. Tyvärr har jag inte varit så bra på att ge support, men jag ska bättra mig

Ios chora, är otroligt fin och kan bjuda på upplevelser för alla åldrar. Det finns många möjligheter att vandra. Stränderna är underbara!

Jag har bott på flera hotell på Ios,

Avanti är ett riktigt bra boende, Tomas och Margarita är riktigt bra värdar. Det är dessutom nära till allt.

Kolitzani view, med ägarna Elisabeth och Michalis är också ett fantastiskt bra alternativ (otroligt fin utsikt).

Jag har också bott på Olgas nära hamnen Gialos och de har bra rum med utsikt, till ett mycket bra pris.

I sommar kommer jag att återvända till Ios och jag längtar till det lilla torget bakom kyrkan, där det spelas levande musik, syrtaki.
Restaurangerna är också helt fantastiska, Katogi är min favorit!

Ha det så bra!

Lena
(som har det bra, men som ändå unnar mig att drömma om min nästa Greklandsresa) :)

Tack för ditt trevliga inlägg.. låter bra med IOS..tycker det är väldigt inspirerande att upptäcka en ny ö, jag har iofs MYCKET kvar att upptäcka på fina NAXOS och ska så göra i vår.. ha bil en hel vecka är planen och åka runt i de byar jag ej besökte denna gång!

Sen vill jag dra till Ios och bo där någon vecka, tänker nog inte förboka utan förhandla på plats i hamnen, vet att man kan få ner priset något då!
Tack, för tips om hotell osv....får se vart jag hamnar till sist!

Känns lite mer spännande då!!.. :D

Sunny, som också har det bra, men längtar till ljuvliga Grekland ändå!.. bye_bye

Lamaya
2014-10-27, 21:00
Sen vill jag dra till Ios och bo där någon vecka, tänker nog inte förboka utan förhandla på plats i hamnen, vet att man kan få ner priset något då!
Tack, för tips om hotell osv....får se vart jag hamnar till sist!

Känns lite mer spännande då!!.. :D

Det kan jag förstå, när Du reser lite "off season". klapp_klap:)

Jag har redan förbokat på Ios, för jag vet var jag vill bo och jag har inte möjlighet att ta ledigt när jag vill, utan jag får anpassa mitt resande till när det funkar jobbmässigt.

Jag har också funderat på att ha en "egen vecka" efter det att maken måste hem och jobba. Jag tror att jag förlägger denna vecka på Naxos. Förra sommaren blev det Tinos och jag ångrar inte en sekund.

Höstliga men glada hälsningar från Lena! bye_bye

Malina
2014-10-27, 21:06
Sunny! Om du kontaktar Elisabeta på Kolisani Wiew och säger att du har fått rekommendation av Malin(a) och Emilio,så är jag säker på att du får bra pris!
Ios har mycket att upptäcka. Men,som Janne skriver,inte mycket till byar.
Jag vill tillbaks till stränderna Koumbara,Valma och andra,somvi inte han med sist.
Det lär finnas bra vandringar också!
Väldigt roligt att du är nyfiken på Ios-min nygamla favorit!

Sunny12
2014-10-27, 21:09
J

Jag har också funderat på att ha en "egen vecka" efter det att maken måste hem och jobba. Jag tror att jag förlägger denna vecka på Naxos. Förra sommaren blev det Tinos och jag ångrar inte en sekund.

Höstliga men glada hälsningar från Lena! bye_bye

Låter toppen tycker jag!!.. :)
Tinos är verkligen också en underbar ö,som jag besökte första gången förra hösten, dit måste jag ju också igen... hmmm..:D...

Förresten brukar de från hotell Avanti och Kolisani view också stå i hamnen när båtarna kommer?

Sunny12
2014-10-27, 21:12
Sunny! Om du kontaktar Elisabeta på Kolisani Wiew och säger att du har fått rekommendation av Malin(a) och Emilio,så är jag säker på att du får bra pris!
Ios har mycket att upptäcka. Men,som Janne skriver,inte mycket till byar.
Jag vill tillbaks till stränderna Koumbara,Valma och andra,somvi inte han med sist.
Det lär finnas bra vandringar också!
Väldigt roligt att du är nyfiken på Ios-min nygamla favorit!

Men hur mycket tar de på ett ungefär för ett rum (alltså för en person) tror du.. i lågsäsong?

PS.Ska naturligtvis hälsa från er och höra, tack!..fb_gilla

Lamaya
2014-10-27, 21:30
Förresten brukar de från hotell Avanti och Kolisani view också stå i hamnen när båtarna kommer?

De brukar stå i hamnen när gäster har bokat hos dem. Det finns även en resebyrå i hamnen, som har koll på uthyrarna och ringer dem om de inte skulle finnas på plats.

/Lena

Malina
2014-10-27, 21:37
Jag tror mig minnas att vi betalade 35 e när vi var där i mitten av september. OBS de har inte kokmöjliheter,men kylskåp och man kan låna vattenkokare. Frukosten är annars riktigt bra med farmor som llskap...

Sunny12
2014-10-27, 21:47
De brukar stå i hamnen när gäster har bokat hos dem. Det finns även en resebyrå i hamnen, som har koll på uthyrarna och ringer dem om de inte skulle finnas på plats.

/Lena

Bra att veta om, tack!.. :)

Jag tror mig minnas att vi betalade 35 e när vi var där i mitten av september. OBS de har inte kokmöjliheter,men kylskåp och man kan låna vattenkokare. Frukosten är annars riktigt bra med farmor som llskap...

Ok, då går det säkert att få ner priset något!.. :)

Kalimera
2014-10-28, 16:11
Ok, då går det säkert att få ner priset något!.. :)Vi betalade 40 € i juni.

Sunny12
2014-10-28, 19:05
Vi betalade 40 € i juni.

Och jag kommer att betala max 25 euro per natt..så jag kan stanna länge i Grekland!.. :D

Kalimera
2014-10-29, 07:44
Och jag kommer att betala max 25 euro per natt..så jag kan stanna länge i Grekland!.. :DFel av mig, vi betalade 40 € på Avanti, inte på Kolitsani View.

Sunny12
2014-10-29, 17:04
Känner mer och mer att jag vill åka till Ios utan någon förbokning, det finns flera orsaker till det bl a att jag inte vet exakt IDAG vilken dag/datum jag ska åka dit och sen skulle det vara spännande att kolla vilket pris man kan förhandla fram med roomsarna.. i hamnen.. har aldrig provat detta tidigare, så det vore intressant!

Tar jag en båt under dagtid när det är ljust så känns det helt ok, skulle jag komma med en nattbåt(vilket inte kommer att ske) då är det ju tryggare med en förbokning!

Men ska ändå för skoj skull mejla till de hotell ni rekommenderar och se vad de har för priser!

Sunnybye_bye

Malina
2014-10-29, 20:00
Sunny! Som jag alltid uppmanar; RING! Det är mycket bättre!

Sunny12
2014-10-29, 20:08
Sunny! Som jag alltid uppmanar; RING! Det är mycket bättre!

Varför är det bättre, tycker du?.. :)

Malina
2014-10-30, 08:32
Jo, för att man får den där direkta kontakten.I ditt fall - om du bestämmer dig för Ios och Kolisani W.,kan du hänvisa till mig och Emilio och tom få bättre pris.
De flesta vi har kontaktat genom åren talar bra eller hygglig engelska.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det där med tel. kontakt...Det är väl en känsla helt enkelt.

Sunny12
2014-10-30, 09:31
Jo, för att man får den där direkta kontakten.I ditt fall - om du bestämmer dig för Ios och Kolisani W.,kan du hänvisa till mig och Emilio och tom få bättre pris.
De flesta vi har kontaktat genom åren talar bra eller hygglig engelska.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det där med tel. kontakt...Det är väl en känsla helt enkelt.

Ja, jag förstår vad du menar... jag har väl till största del haft mejl-kontakt med de hotell jag varit intresserad av och det har fungerat mycket bra, som nu sist på Pension Sofi!

Fast klart trevligare med en direkt kontakt via telefon eller på plats!

Som tex när jag var till Amorgos i våras och skulle flytta från Katapola till Egiali, då gick jag runt och kikade på flera hotell och frågade om priser på plats och föll till sist för Mikes hotell som ju var så fantastiskt bra (fördelen med detta är ju att man får se rummet direkt också).

Får se hur jag gör, Malina... fortsättning följer... ;)..