handdator

Visa fullständig version : Haris Alexiou till Uppsala 25 april

Lissi
2014-10-12, 18:28
Såg just på FB att HARIS ALEXIOU kommer till Uppsala 25 april 2015 på sin Europaturné ..JIPPIE! Henne vill jag se, då jag sett de andra två storfavoriterna, Paros och Dalaras live förut. Vet inget om biljettförsäljning men hoppas att nån vet och meddelar. Har redan bokat in en Uppsalahelg i almanackan.

Lissi

kari
2014-10-12, 18:41
Såg just på FB att HARIS ALEXIOU kommer till Uppsala 25 april 2015 på sin Europaturné ..JIPPIE! Henne vill jag se, då jag sett de andra två storfavoriterna, Paros och Dalaras live förut. Vet inget om biljettförsäljning men hoppas att nån vet och meddelar. Har redan bokat in en Uppsalahelg i almanackan.

Lissi

Åhhh jeg har og Alexiou "øverst på ønskelista", vil så gjerne oppleve henne LIVE fb_gilla
Men siden jeg tror det vil koste (minst?) like mye å reise til Uppsala, som til Hellas, så blir det nok til at jeg fortsatt venter på muligheten til å få d e n store opplevelsen der:)

Lissi
2014-10-12, 21:01
Jag har kollat Uppsala Konsert och kongress, men de har inte satt ut någon konsert 25 april. Det finns 16 april och 26 april dock...men inte med Haris. Vi får vänta och se.

Lissi

Kalimera
2014-10-13, 18:56
Såg just på FB att HARIS ALEXIOU kommer till Uppsala 25 april 2015 på sin Europaturné ..JIPPIE! Jag såg henne på Santorini men blev lite besviken. Hon spelade inte "mina" låtar. :)

Lissi
2014-10-13, 20:49
Jag minns att du skrev det Janne. Jag köpte ju en skiva med henne för ett par år sen som jag blev lite besviken på, den var för "jazzig", men jag VILL se och höra henne ändå!:D

Lissi

Alala
2014-10-14, 10:39
Jag passade på och köpte Haris Alexious dubbel-cd, Anthologio när jag var i Rethymnon. Hade inget från henne tidigare och är superförjust! _B-anana

/ Anne :)

Kalimera
2014-10-14, 16:32
Jag minns att du skrev det Janne. Jag köpte ju en skiva med henne för ett par år sen som jag blev lite besviken på, den var för "jazzig", men jag VILL se och höra henne ändå!Självklart blir det en upplevelse att se henne. Det var det för oss också, och hennes röst är ju helt fantastisk. Men jag saknade hennes gamla låtar, låtar som jag lyssnat på under många år. Jag är lite konservativ när det gäller grekisk musik, endast "låtar från förr" duger. ;)

Lissi
2014-10-14, 16:58
Jag är lite konservativ när det gäller grekisk musik, endast "låtar från förr" duger. ;)

Samma här!!fb_gilla

Lissi

MonkanS
2014-10-14, 18:42
Jo jag såg det jag med. Och kollat på Uppsala konserthus. Kan vara kul att se vad det kommer att kosta iaf. Det skulle vara kul att höra henne live nån gång. Men, men... kostnaden för konsert och resa Uppsala tur o retur.
Så nej.. Jag får fortsätta att lyssna till henne från de cd-skivor jag har av henne. Som jag är väldigt rädd om. Och så finns ju alltid Spoty för de låtar/plattor jag inte har.

Kalimera
2014-10-15, 08:30
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/haris-alexiou.jpg

Den här skivan med Haris Alexiou är den grekiska skiva jag har lyssnat på mest, alla kategorier. Jag har lyssnat på den oräkneliga gånger. Musiken passar kanske inte att spela på konserter eftersom den är så lugn, på gränsen till meditativ. När vi bodde i Stockholm lyssnade vi alltid på denna när vi åt middag på helgerna, med tända ljus. Så himla vackert!

För säkerhet skull har jag två ex av skivan. :)

Lissi
2014-10-15, 18:51
Ja den skivan är en av mina absoluta favoriter med Haris.Men jag har SÅ många andra fina också som jag njuter av + flera music DVD. Bättre än vanlig TV en lördagkväll;)

....och nu i veckan får jag 6 DVD "To Nisi"....:D

Lissi

Thira
2014-10-16, 07:16
Tänk en sån tur jag har då, som bor i Uppsala. _B-anana

Ska genast införskaffa biljett.

LaRose
2014-10-16, 20:19
Janne/Lissi: När kom ΨΙΘΥΡΟΙ-skivan ut? Den har inte jag... (stackare).

Lissi
2014-10-16, 20:44
År 2000 vad jag kan se....

Lissi

LaRose
2014-10-17, 22:08
Tack. Det borde väl gå att få tag på den. Nu när jag vet att den är så bra, blir det ju intressant.

Kalimera
2014-10-19, 14:31
Tack. Det borde väl gå att få tag på den. Nu när jag vet att den är så bra, blir det ju intressant.Hoppas att du får tag i den, för den är mycket, mycket bra. Finns på Spotify om du har det.

kari
2014-10-19, 15:04
Tack. Det borde väl gå att få tag på den. Nu när jag vet att den är så bra, blir det ju intressant.

Denne Cd'en er blant mine favoritter og fb_gilla

- jeg sjekket på Musical.gr nå, der har de den, koster 10.90 euro :)

LaRose
2014-10-19, 22:46
Tack Janne och Kari, också!

Lamaya
2014-11-18, 20:47
Nu har jag bokat en helg i Uppsala!

Jag ser fram emot att se och höra Haris Alexiou den 25/4 2015 och biljetterna är släppta.

Det var fantastiskt att vara i Uppsala samma tid i år och lyssna på G. Dalaras!

/Lena

Tripod
2014-11-19, 14:05
Ticnet har biljetterna. 590 kronor styck. Gott om biljetter kvar när jag bokade tisdag 18 november.
/Lennart

MetaxaHasse
2014-12-18, 17:40
Då man inte är så bevandrad bland de fina artisterna som grekerna har så sitter jag i detta nu på youtube o lyssnar på ett samlingsalbum..och ja...skön röst,härligt att lyssna på...Peggy Zina är dock den jag fallit för..deras manliga toppar går inte heller av för hackor..brukar söka musikmixar för att inte bli för ensidig,oftast hör jag då det är Peggy som hörs i högtalarna på tavernorna klapp_klap trots min halvdana hörsel

ariadne
2015-01-13, 22:37
Da har jeg også booket billetter til Xaris Alexious' konsert i Uppsala. Har aldri vært der før, så jeg er åpen for forslag på ting jeg må se og noen gode restauranter. Gleder meg som en unge!

Thira
2015-01-14, 00:51
Hej Ariadne,
Kul att så många (förutom Xaris Aleaxiou då förstås) ska besöka min stad.
Vad för typ av restaurang är du intresserad av och hur länge ska du stanna?
Generellt kan sägas att den äldre delen av Uppsala (på andra sidan ån från centralstationen sett) är den mysigare delen. Där hittar du Domkyrkan, slottet, universitetet m.m. Om du är intresserad av blommor och natur så är Botaniska Trädgården (har många intressanta växter inne i växthuset så tidigt på året) ett hett tips. Även Linneträdgården är fin men så tidigt på året är det kanske inte så mycket att se där.
Och så förstås Gamla Uppsala (nås enkelt med buss från centrum).
Mitt emot UKK rakt över Vaksalagatan ligger det en mysig pub (serverar även smårätter) som heter Tilltugg. För fisk och skaldjur rekommenderar jag Hambergs Fisk.
Ska du stanna flera kvällar så kan jag rekommendera Katalin (brukar ha många bra artister) och Pub 19 eller ännu hellre, Bistro Hijazz som är supermysiga. Promenad längs med ån från Stadsparken och genom stan är fint. Saluhallen (granne med Upplandsmuseet) är också kul att kolla/shoppa i.
Alla dessa platser (förutom Gamla Uppsala) ligger nära själva stadskärnan och är enkla att promenera till på högst fem-tio minuter från Stora Torget. Botaniska Trädgården ligger nedanför slottet så den tar lite längre stund att ta sig till. Men om du ska besöka slottet så ligger den nära.
Fråga gärna mer om det är något du undrar.

ariadne
2015-01-14, 12:24
Takk Thira for hurtig svar. Vi blir i Uppsaa fra fredag til søndag, det er kort tid, men litt rekker vi å se. Det er alltid bra å ha litt oversikt når man kommer til et nytt sted. Spesielt når det gjelder restauranter synes jeg det er greit å ha noen gode forslag å velge mellom. Vi skal ikke bare høre på god musikk, men spise godt og rusle rundt og oppdage en ny by.

Lamaya
2015-04-24, 23:33
Om några timmar bär det av till Uppsala och konserten med Haris Alexiou!

//Lena

maji
2015-04-25, 10:14
Ja nu är vi oxå på väg 👍 ser verkligen fram emot detta
//maji

ariadne
2015-04-25, 10:38
Da er vi også på plass i Uppsala. Gleder meg enormt til konserten i kveld. Morsomt at vi er flere fra Kalimera som er her i kveld, vi kjenner hverandre ikke- men gjør det litt allikevel.

kari
2015-04-25, 10:52
Jeg ønsker alle Kalimeror som er så heldige å få oppleve Alexiou LIVE i kveld,
en HERLIG konsert _B-anana

bye_bye Kari, som veldig gjerne skulle vært der...

Kalimera
2015-04-25, 13:23
som veldig gjerne skulle vært der...Det skulle jag också. :)

Hoppas ni som ska dit får en trevlig kväll!

maji
2015-04-26, 19:02
Det blev en fantastisk kväll_B-anana
Hade fått denna kväll i julklapp av min snälle man:)
Först en ouzo, lite grekmat och retsina (vi fick den sista) på restaurang Acropolis. Sedan till Kongresshallen för att lyssna på Pireaus med Maria Stellas som underhöll i restaurangen mellan kl 18 ooch 19fb_gillaSå var det efter det äntligen dags att få uppleva denna fantastiska artist som jag tycker Xaris Alexiou är. Publiken älskade henne verkligenklapp_klap
Som bonus visade det sig att vi bodde på samma hotell och när vi satt i baren efter konserten dök hon plötsligt upp och jag kunde tacka henne för det fina framträdandet. En mycket ödmjuk person verkade hon vara som inte alls gjorde något väsen av sig. Roligt!

//majibye_bye

Kalimera
2015-04-26, 19:49
Så var det efter det äntligen dags att få uppleva denna fantastiska artist som jag tycker Xaris Alexiou ärKul att det var så bra! klapp_klap

Sjöng hon även gamla låtar?

maji
2015-04-27, 10:30
Javisst gjorde hon detfb_gilla
//majibye_bye

Kalimera
2015-04-27, 15:19
Javisst gjorde hon detHärligt! klapp_klap

När jag såg henne på Santorini sjöng hon bara nya låtar som jag aldrig hört. Jag gillar gamla grekiska låtar. :)

naxoss
2015-04-27, 22:22
Det var en fantastisk konsert :) Väldigt duktiga musiker och en härlig publik!

Lena

Hasse
2015-04-28, 08:25
Här recenseras konserten och vad jag förstår var det lika bra som ni som var där, skriver.

http://www.unt.se/kultur-noje/scen/efterlangtat-besok-av-grekisk-ikon-3695487.aspx

/Hasse:cool:

Kalimera
2015-04-28, 09:05
Här recenseras konserten och vad jag förstår var det lika bra som ni som var där, skriver. Låter som en konsert jag skulle ha gillat. :)

Lissi
2015-04-28, 09:35
Låter som en konsert jag skulle ha gillat. :)

Samma här! Men Uppsala ÄR långt hort och med resa och hotell blir det dyrt....

Lissi

Alala
2015-04-28, 10:11
Härligt att konserten var så bra och att ni som var med njöt. Det skulle nog jag också ha gjort för Haris Alexiou är en så stor favorit hos mig just nu.

/ Anne :)