handdator

Visa fullständig version : Kalimeraträff i Göteborg


ford prefect
2006-03-24, 08:06
Eftersom jag mer eller mindre blivit utsedd (;)) till samordnare av Kalimeraträff i Göteborg så kan ni som vill träffas på lördag 29 april kl. 18.00 på någon restaurang höra av er till mig via min mailbox (klicka på mitt alias /ford prefect/ i inlägget och välj "skicka e-post...").

På tråden Festfixare efterlyses... (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3636) har ju diskuterats olika restauranger och då jag har tänkt prova Athena i helgen så kan vi kanske ha denna som första alternativ?

Vi bör kanske ha ett senaste anmälningsdatum - vad sägs om söndag 23 april så kan jag ge definitivt besked till restaurangen på måndagen den 24:e.

//Åke

Masouraki
2006-03-24, 08:17
Det låter jätte bra.Vi får nu hoppas att det är god mat också där.Vi får se va du tycker om deras mat efter helgen.Med eller utan brunsås;) :D :D

nilam
2006-03-24, 09:41
Eftersom jag mer eller mindre blivit utsedd (;)) till samordnare av Kalimeraträff i Göteborg
//Åke

:o :o Känner mig skyldig...:)

Hoppas restaurangen är till belåtenhet, informera oss gärna med betyg när du varit där.
Hoppas nu att MÅNGA vill hänga på_B-anana

Malin

ford prefect
2006-03-24, 10:07
:o :o Känner mig skyldig...:)
De e´ lugnt...
Återkommer med svar efter helgen om restaurangen och ev. bokningsmöjligheter.

//Åke

ford prefect
2006-03-24, 15:50
Hej igen.

Ni som anmäler er - skriv i ämnesraden (rubrik) "29 april" så ser jag att det är e-post från Kalimerare. Tar ni med er respektive så glöm inte bort att anmäla honom/henne oxå. Skriver ni erat riktiga namn så är det bra om ni även anger erat alias med.

//Åke

ford prefect
2006-03-26, 13:05
Nu har vi provat Athena och ja - det var brunsås till kötträtterna...!

Prismässigt ligger förrätterna på ca 50:-, grekisk husmanskost kring 100 lappen, kötträtterna i 150:- spannet och fiskrätterna likaså.

Restaurangen upplevdes som att den skulle ha en lite finare touch utan att för den skull vara lyxklass. Man kan tyvärr inte boka bord på fredag och lördagkvällar men om vi väljer denna och går dit vid 18-tiden så har det kanske inte blivit så fullt ännu.

Om det är OK för er andra så kan vi kanske ha denna som första val?

//Åke

naxoss
2006-03-26, 13:32
Jag funderar på om vi inte kunde försöka göra på samma sätt fast på lilla tavernan. Att gå dit vid 6-tiden och hoppas på att det inte är så mycket folk ännu. Detta för att jag tycker att det är en MYCKET trevligare taverna, godare mat, bättre priser samt trevligare stämning.

Lena

nilam
2006-03-26, 13:35
Nu har vi provat Athena och ja - det var brunsås till kötträtterna...!

Man kan tyvärr inte boka bord på fredag och lördagkvällar men om vi väljer denna och går dit vid 18-tiden så har det kanske inte blivit så fullt ännu.

Om det är OK för er andra så kan vi kanske ha denna som första val?

//Åke

Man får hoppa över kötträtterna då:eek: ;) Var maten i övrigt god?
För mig är det helt OK. Har de många platser? Tänker på att det inte vore så kul OM vi inte skulle få plats...

Malin

nilam
2006-03-26, 13:40
Jag funderar på om vi inte kunde försöka göra på samma sätt fast på lilla tavernan. Att gå dit vid 6-tiden och hoppas på att det inte är så mycket folk ännu. Detta för att jag tycker att det är en MYCKET trevligare taverna, godare mat, bättre priser samt trevligare stämning.

Lena

Det beror lite på hur många vi blir kanske...? De har inte så många bord ju. Jag håller med om att Lilla tavernan är bäst av de restauranger jag provat.:)
Varför ska allt vara så krångligt, förstår inte varför inte alla restauranger har bordsbeställning:confused:

Malin

Annki
2006-03-26, 23:05
Såg på www.restaurangguiden.se (http://www.restaurangguiden.se) att Knossos har bordsbeställning. De har även en trerätters meny för 195 kr. som låter god. Kanske det kan vara något för oss?

Ann-Kristin.

ford prefect
2006-03-27, 08:48
Jag funderar på om vi inte kunde försöka göra på samma sätt fast på lilla tavernan. Att gå dit vid 6-tiden och hoppas på att det inte är så mycket folk ännu.
Vi kan ju avvakta lite tills jag ser hur många som anmält sig så kan vi bestämma oss senare?
Håller oxå med om att Lilla Tavernan är prisvärd och trevlig (åtminstone då vi besökte den för något år sedan...)
Var maten i övrigt god?
Vi provade husmanskosten och blev belåtna - mycket god mat.
Har de många platser?
Tippar på ca. 80-100 platser.
Såg på www.restaurangguiden.se att Knossos har bordsbeställning. De har även en trerätters meny för 195 kr. som låter god.
Jag kollar med Knossos om det går att boka bord på lördag.
Personligen tycker jag att menyn såg lite "feg" ut - friterad feta till förrät, grilltallrik till huvudrätt och baklava till desert. Är det inte så att vi Kalimerare är lite vanare med grekiska rätter och "vågar" beställa annat?

MIAS
2006-04-01, 20:06
Kom på att jag har varit på Knossos för några år sedan. Jag och mina vänner blev då mycket nöjda med maten. Tyckte det var ett trevligt ställe men Lilla Tavernan är favoriten!!

Hur går det annars Åke? Har många anmält intresse än?

Miabye_bye

ford prefect
2006-04-02, 23:13
Hur går det annars Åke? Har många anmält intresse än?

Till dags dato (2/4):
Annki
Naxoss
Nilam + sambo
Mias
"Jag själv" + fru

//Åke

ford prefect
2006-04-09, 14:26
Kom igen nu....

Hittils (den 9/4) har följande anmält sig:

Annki
Eva B (nytillkommen)
Naxoss
Nilam + sambo
Mias
"Undertecknad" (Ford Prefect) + fru

Två veckor kvar till stoppdatum (söndag 23/4)...
Skicka en e-post till undertecknad - skriv 29 april i ämnesraden.

//Åke

ford prefect
2006-04-19, 08:58
Ganska tunnsått med anmälningar de senaste dagarna...
Åtta har anmält sig - blir vi fler :confused:

bye_bye
//Åke

MIAS
2006-04-19, 12:05
Blir vi inte fler så tar vi och går till Lilla Tavernan, eller vad tycker ni andra??

Miabye_bye

ford prefect
2006-04-19, 12:09
Ok för oss...

//Åke

Annki
2006-04-19, 20:05
Lilla tavernan låter bra om vi inte blir fler.
Men snälla nån, är vi verkligen inte fler i och runt Göteborg som tycker att det skulle vara kul att träffas. Se till att anmäla er nu!

Ann-Kristin.

Carin
2006-04-19, 21:42
Är även "nyare" kalimerare välkomna?? Är inte jättebra på att skriva... Men jag är bra på att prata!!!! flabb_flab
Carin

Annki
2006-04-19, 22:01
Är även "nyare" kalimerare välkomna?? Är inte jättebra på att skriva... Men jag är bra på att prata!!!! flabb_flab
CarinSåklart, ju fler vi blir desto roligare! Varmt välkommen!

Ann-Kristin.

ford prefect
2006-04-20, 08:08
Är även "nyare" kalimerare välkomna

Självklart är ALLA kalimerare välkomna - gammal som ny :)

- Skall jag räkna med en eller två från Töllsjö/Borås Carin?


//Åke

Carin
2006-04-20, 09:25
Hej Åke!!
Ska höra med min reskamrat. Återkommer till dig. bye_bye
Carin

Themis
2006-04-20, 14:01
Jag är fortfarande intresserad, men tar deadlinen nu till helgen på största allvar.
Barnvakt skall ordnas osv. :p

Carin
2006-04-21, 21:59
Hej igen!!
Åke!! bye_bye Du kan notera 2 st till gbg träffen!! :)
Carin

Carin
2006-04-24, 13:06
Halloj!!
Hur många blir vi på lördag?
Tycker det skall bli görkul!!! _B-anana
Carin

ford prefect
2006-04-24, 14:00
Återkommer i kväll med svar m.m.

//Åke

ford prefect
2006-04-24, 20:02
OK - nu har jag räknat:

13 säkra anmälda:
Annki
Carin + reskamrat
Eva B
Naxoss
Maeta + son
Nilam + sambo
Mias
"Undertecknad" (Ford Prefect) + fru + barn (6 år)


Om du/ni kommer Themis - tag med barnet/barnen, så sent på kvällen är det ju inte ;)

Sedan - var skall vi äta?
Athena som vi provade på var vi mycket nöjda med.
Stor men trots det mysig (tre "rum" med bord) och trevlig personal.
Maten var mycket god och vi blev mätta.

En del förespråkar Lilla Tavernan som ett alternativ, de har levande grekisk musik på fredagar och lördagar vilket låter lockande...

Hur som helst - ingen av restaurangerna (Athena, Tavernan eller Knossos) kan man boka bord på under fredag/lördag så vi får gå någonstans och chansa att vi får plats.

Nu är vi ju ute rätt så tidigt på kvällen - kl. 18.00 - så det är kanske inte helt omöjligt att få plats någonstans även om man inte bokat bord?

Kartor
Athena: Klicka här (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=65107464;;Athena%20Grekisk%20Restaurang;Engelbrektsg.%20;53;;41252;G%D6TEBORG;031;18%2007%2018;;;1272027;6403670;0;0&header_code=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax=)
Den Lilla Tavernan: Klicka här (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=11558340;;Den%20Lilla%20Tavernan;Olivedalsg.%20;17;;41310;G%D6TEBORG;031;12%2088%2005;;;1270220;6402898;1;0&header_code=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax=)
Knossos: Klicka här (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=12090412;;Knossos;Linn%E9g.%20;27;;41304;G%D6TEBORG;031;42%2050%2040;;;1270246;6403291;0;1&header_code=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax=)

//Åke

Carin
2006-04-24, 20:12
Hej!!
Jag skulle gärna gå till Lilla Tavernan. Gällande bordbeställning eller bristen på det... så har jag nog lösningen.... Jag och min resekamrat är där vid kvart över fem...
Då borde det nog inte vara ng fara eller??

Carin

nilam
2006-04-24, 20:26
Vi går också gärna till "lilla tavernan", skulle vi inte få plats där är det ju bara några hundra meter ner till Knossos i värsta fall. Lilla Tavernan är värt en chansning tycker jag och har vi då Carin på plats kvart över 5 så borde det inte vara några problem.

Malin:)

Elisabet
2006-04-24, 20:34
ÅÅÅH vad trevligt det låter! Jag har ätit på Lilla T en gång och det var jättegott!! Önskar jag kunde följa med er...

Och så en sak som egentligen inte angår mig, men jag är säker på att jag har sett Sahar anmäla sig, men hon är inte med på listan. Kanske har hon meddelat privat att hon inte kommer, men för säkerhets skull... det vore ju förargligt om ni missar henne...

ford prefect
2006-04-24, 22:10
Sahar har fått PM och e-postmeddelande!

//Åke

Elisabet
2006-04-24, 22:12
Sahar har fått PM och e-postmeddelande!Kan du inte ordna en flygbiljett till mig åxå :D

ford prefect
2006-04-25, 08:29
Kan du inte ordna en flygbiljett till mig åxå :D

Jodå men betala får du göra själv ;) ;) ;)

Sahar hade missat denna tråd men kommer - tack för uppmärksamheten Elisabet!

//Åke

MIAS
2006-04-25, 12:34
Jag anländer nog till Tavernan mellan fem och halv sex, om jag går på rätt spårvagn;) . Kul att vi verkar bli några stycken:) .

Då ses vi därbye_bye

Carin
2006-04-25, 18:00
Jag anländer nog till Tavernan mellan fem och halv sex, om jag går på rätt spårvagn.


Strunta i spårvagnen och åk bussen med mig och Jenny istället.
Vi tar 80 bussen kl 17.00 från terminalen.
Ju fler desto roligare.... _B-anana
Carin

Themis
2006-04-26, 00:00
Eftersom det inte blev bordsbokning så kanske jag går förbi Lilla Tavernan en sväng..
Det är ändå nästan om hörnet. :D

Junior har dessvärre inte lärt sig uppskatta grekisk kokkonst ännu, men det kommer väl...

Carin
2006-04-26, 00:35
Ja gör det. flabb_flab
Kan behöva prata lite Rhodos med ngn som varit där mycket.Behöver lite tips om de höjdpunkter som finns där. bye_bye
Hoppas vi ses!!
Carin

MIAS
2006-04-26, 10:56
Strunta i spårvagnen och åk bussen med mig och Jenny istället.
Vi tar 80 bussen kl 17.00 från terminalen.
Ju fler desto roligare.... _B-anana
Carin

Jag åker gärna bussen med er!! Jag anländer nog till Gbg strax innan fem.

Miabye_bye

Carin
2006-04-26, 11:21
Jag åker gärna bussen med er!! Jag anländer nog till Gbg strax innan fem.

Miabye_bye


Kanon!! klapp_klap
Vi möts vid Tidpunkten inne på Nisseterminalen?
Jag skickar dig mitt mobilnummer så kan du höra av dig!
Carin

ford prefect
2006-04-26, 21:52
Hej.

Skulle bara påminna att vi träffas på Lilla Tavernan nu på lördag 29 april vid 18-tiden.

Några kommer att vara på tavernan redan vid 17.30 tiden så vi får väll försöka hitta igen varandra på något vis - kanske någon har en liten grekisk bordsflagga att ta med som kännemärke?

Om jag räknat rätt blir vi ca 16 st!

Themis
Sahar
Masouraki
Ankki
Carin + kamrat
Eva_bbe
Naxoss
Maeata + son
Nilam + sambo
Mias
Ford Prefect + fru + son


Vi ses!

//Åke (Ford Prefect)

Themis
2006-04-26, 23:22
Kan behöva prata lite Rhodos med ngn som varit där mycket.

Don't get me started... :D

Carin
2006-04-26, 23:41
Don't get me started... :D

Jo då!!! ;)

Vill ha reda på alla "pärlor" klapp_klap
Carin

Carin
2006-04-29, 12:18
Halloj igen!!

För att vi skall hitta rätt personer idag på Lilla, så lägger jag fram mitt Kalimera nyckelband!! (tack för det Janne förresten!!! bye_bye glömde tacka förra året tror jag) Och det lär ju alla känna igen!!! Jag, Jenny och Mias är där vid 17.15 ung.
Ses sen..... bye_bye
Carin

sahar
2006-04-29, 12:40
ÅÅÅH vad trevligt det låter! Jag har ätit på Lilla T en gång och det var jättegott!! Önskar jag kunde följa med er...

Och så en sak som egentligen inte angår mig, men jag är säker på att jag har sett Sahar anmäla sig, men hon är inte med på listan. Kanske har hon meddelat privat att hon inte kommer, men för säkerhets skull... det vore ju förargligt om ni missar henne...
Vad gulligt av dig att komma ihåg mig Elisabet, jag borde skicka dig en flygbiljett nästan:) Tack !
Det ska bli jätte kul att träffas "live"_B-anana
sahar

Elisabet
2006-04-29, 14:23
jag borde skicka dig en flygbiljett Anytime ;)

Önskar er en jättetrevlig kväll med gott sällskap, mycket mat och glada skratt!

Ivi
2006-04-29, 14:59
Ha en härlig kväll allihop! _B-anana

Ska skåla med er i kväll, då vi med vänner dricker upp resten av Plomari-ouzon, som inhandlades i Chania en vecka sedan. Den var så god :p så jag borde ha haft en extra väska för flera flaskor snyft_drop
Hoppas att jag hittar den på Karpathos i juni!

Ivi

sahar
2006-04-29, 15:11
Hej!
Tror ni man får ta med sig en väninna oanmäld? Hon blev sugen på att följa med:confused: Det borde väl gå bra eftersom man inte kan boka bord på Lilla Tavernan i förväg? En till får la plats:)
sahar

Themis
2006-04-29, 23:54
Så.. Nu har vi hjälpt vaktmästaren på Den lilla tavernan att stänga o låsa..
Tack alla för en trevlig kväll, hoppas att vi gör om det till hösten!!

bye_bye

sahar
2006-04-30, 01:37
Tack för en mycket trevlig kväll, det här måste vi absolut göra om.(Jag lovar o inte flörta med personalen nästa gångflabb_flab )!
Sahar

Annki
2006-04-30, 11:29
Ett stort tack från mig också för en trevlig kväll. Det var roligt att äntligen "få ansikten till alla namn."

Ann-Kristin.

ford prefect
2006-04-30, 12:22
Vi tackar oxå för en trevlig kväll - värmen gjorde att det nästan kändes som i Grekland :)

En ny träff framåt hösten hakar vi gärna på!

//Åke, Pia och Ivan

MIAS
2006-04-30, 12:30
Tack för en jättetrevlig kväll allihop.Är lite trött idag, hamnade på fel spårvagn när vi skulle åke hem Ang_elx så vi var inte hemma i U-a förrän 3.30.Ganska typiskt mig!:p Men det gick ju bra ändå, till slut...

Vi får träffas till hösten igen och berätta om våra resor.

Miabye_bye

naxoss
2006-04-30, 13:25
Även jag tackar för en trevlig kväll. Ses gärna till hösten igen.
Jag hoppas inte att det var min beskrivning som gjorde att ni kom fel, Mia. Tur att ni kom hem till slut i alla fall.

Lena

eva_bbe
2006-04-30, 13:43
Jag vill också tacka för en trevlig kväll på Lilla tavernan.
Kul att "få ett ansikte" på några kalimeror.
En träff till hösten låter bra.

Eva_bbe

Riitta
2006-04-30, 13:58
Jag får väl komma med på hösten och se till att dottern kommer tryggt hem:D ;)

Riittabye_bye

Themis
2006-04-30, 14:38
Jag hoppas inte att det var min beskrivning som gjorde att ni kom fel, Mia. Tur att ni kom hem till slut i alla fall.

Lena

Nej..det var i såfall jag, för jag stod vid hållplatsen och pekade och förklarade.. :(

Vad hände??

Maeta
2006-04-30, 15:24
Hej igen och tack alla för en trevlig kväll!

Lusten att börja planera sommarens resa väcktes verkligen. Det vore roligt att ses till hösten igen och byta erfarenheter! Jag längtar verkligen till Grekland när Göteborg bjuder på en så regnig valborgsmässoafton.

"bordsplaceringen" är scannad och jag mailar den till Ford Perfect för vidare distribution.

Hälsningar
Maeta

nilam
2006-04-30, 15:34
Halloj!
Vill också tacka alla för en jättetrevlig kväll :) Klart vi ska göra om detta!
Nu har vi just kommit hem till ett regnigt Åmål:mad:
Hoppas alla får en trevlig Valborg_B-anana

Malin & Tommybye_bye

Carin
2006-04-30, 16:34
Hej!! bye_bye
Tack alla för en jättetrevlig kväll!!
Det var trångt men mysigt!! klapp_klap

Det måste vi göra om!!!

Carin

MIAS
2006-05-01, 11:56
Nej..det var i såfall jag, för jag stod vid hållplatsen och pekade och förklarade.. :(

Vad hände??

Vi hamnade i spårvagnsgaraget borta på majorna:p .Spårvagnsföraren sa något när vi gick på, men vi hörde inte vad. Plötsligt stannade den och allt släcktes ner. Vi tog oss i alla fall in till stan igen, ringde Petras pojkvän, så han fick sig en nattlig tur till Göteborg. Vi satt och väntade på honom på något skumt ställe inne i 5:an, men vi hade kul i alla fall;) flabb_flab .Pojkvännen tyckte nog det var mindre kul...

Det var en rolig kväll i alla fall, så tack allihopbye_bye

ford prefect
2006-05-03, 08:06
"bordsplaceringen" är scannad och jag mailar den till Ford Perfect för vidare distribution.

Det skall jag göra samt även skicka med bilderna som jag fick häromkvällen men i kväll onsdag är jag upptagen. Skall försöka ordna detta under torsdag eller fredag (i värsta fall på lördag...)

Ni som inte har e-postadressen i eran profil kan gärna skicka den till mig så jag kan vidarebefodra bilderna och "bordsplaceringen".

//Åke

ford prefect
2006-05-21, 20:35
Nu har jag till sist uppfyllt löftet om bilderna - Naxos, Nilam, Annki, Evabbe och Maeta skall ha fått bilder (de som Mias skickade till mig) och bordsplaceringen via e-posten..

Om det är någon annan som vill ha bilder och bordsplacering så är det bara att höra av sig med en e-postadress!


Åke