handdator

Visa fullständig version : Aktuella priser


Kalimera
2006-03-23, 17:47
Är det någon som har aktuella priser på följande varor:

1 öl (33 cl)
1 kopp kaffe (vanligt kaffe)
1 BigMac
Taxi 3 km
Cd-skiva
Bensin (per liter)

Det räcker med ungefärliga priser. BigMac finns ju inte överallt, jag kan nöja med mig med priset på McDonalds på Anafi. :D

Agda
2006-03-24, 10:35
Jag vet att priserna skiljer sig en hel del beroende på var man befinner sig men hos mig kostar en kaffekopp ca 1,50,taxi 3 km 7euro,bensinen kostade strax över 1euro 95oktan sist jag tanka,någon vecka sedan.

Hälsningar från ett regnigt och blåsigt Methoni!

Kalimera
2006-03-24, 15:50
Tack Agda!

Då är det bara öl, Big Mac och CD kvar. :)



Hälsningar från ett regnigt och blåsigt Methoni!
Hälsningar från ett soligt, men fortfarande ganska kallt Stockholm.

Agda
2006-03-24, 22:17
Om jag visste priset på en Big Mac då befann jag mig i sjunde himlen! Jag älskar Big Mac och det finns inget McDonald´s här inte ens i Kalamata!Öl betalar vi 1,5 Mythos 50cl på krogen, 1euro i Minimarket.33:er är det ju nästan jämt extrapris på i sex-eller 12-pack.Sist betala jag 7euro för 12-pack Mythos (i rygga med kylklampar,mycket bra till stranden).Amstel är något billigare.

Agda som fick se solen till slut idag!klapp_klap

Eirini
2006-03-24, 22:24
Vad en hamburgare kostar har jag ingen aning om men jag tycker att taxi-priset som Agda uppger verkar dyrt men det skiljer mycket i pris beroende pa var man befinner sej.
Taxi i Aten brukar halla sej mellan 3,5 - 4 evro men om man har otur vill taxichafforen ha mer for att han tror att han kan lura en utlanning. En del oar pressar upp taxipriset och man kan fa betala 5 evro for en kort tur. Om man bestaller en taxi far man betala en nota som motsvarar svenskt pris.
Bensinpriset borde vara samma.....
En kopp kaffe varierar mycket beroende pa var koppen serveras. En kopp cappuccino kostar 1,80 evro pa stallen som Goody's men 4-5 evro pa cafeer med havsutsikt eller nagot annat "extra".
Olpriset varierar ocksa var du blir serverad eller var du koper den, kiosken, supermarket, minimarket, batar........
Det finns 33cl ol som kostar ca 0,40 evro i matvaruaffarer och koper du en liknande ol pa nagon farja kostar den 3 evro. Inhemsk ol ar billigare och importerad ol kostar lika mycket som i Sverige. Den billigaste olen finns pa en affar som har ett namn som borjar pa L....
CD skivor kostar som i Sverige om du inte koper "hembranda" skivor pa gatan. Det gor de flesta och du far ge mellan 3-5 evro for en piratkopia.

Ja du Janne, du blev kanske inte klokare av mina uppgifter! :o

Agda
2006-03-24, 22:51
Den billigaste olen finns pa en affar som har ett namn som borjar pa L....


Där kostar den väl inte mer än ca 30cent har jag för mig.Det är samma sorter som säljs i butikerna i Sverige men här är den starkare.

Agda

Frappe
2006-03-25, 11:11
En Big Mac kostar € 2,30 i Melissia, för övrigt går det nog inte så bra för de företaget man stänger ner en hel del i Nea Makri höll man öppet i ca 1,5 år sen fick man slå igen så man bara hade flygor på besök....
CD skiva på topplistan kostar runt 18€

Camilla

Kalimera
2006-03-27, 07:37
Tack alla! Himla snällt!

Uppgifterna ska användas till en guide om Kykladerna som en stor svensk tidning beställt. Hoppas ni tagit så låga priser som möjligt, vi vill ju inte att folk ska tro att det är dyrt i Grekland inte sant. :)

Än en gång. Tack. klapp_klap