handdator

Visa fullständig version : Nafplio - hur tar man sig dit på bästa sättet?


Gita
2014-09-20, 10:14
Hur tar man sig till Nafplio lättast från Sverige? Athen och sedan...? Buss?

Admirala
2014-09-20, 15:14
Billigst er buss. Er du på flyplassen kan du ta såkalt expressbuss til busstasjonen Stathmos Kiffisos i Athen, og buss direkte til Nafplio derfra.
Bussrute Athen - Nafplio: http://www.ktel-argolidas.gr/?module=default&pages_id=11&lang=en
Expressbussen tar fra 35 min til en time, avhengig av trafikk. Nafpliobussen tar noen minutter over to timer.
Totalpris buss ca 20 euro per person.

Taxi fra flyplassen til Stathmos Kiffisos koster 35-40 euro og tar 20-30 min avhengig av trafikk.

Er dere i Athen sentrum er det enklest å ta taxi til Stahmos Kiffisos, det koster 5-10 euro avh. av hvor i byen dere er.

Dere kan også ta Proastiakos-toget fra flyplassen til Korinth, ca 1 time og 20 min, pris ca 11 euro, og taxi derfra til Nafplio. Pris taxi 70-80 euro, tid ca 45 min. Toget går en gang i timen.

Taxi fra flyplassen til Nafplio, tid vel 1,5 time, pris ca 150 euro (så vidt jeg husker, lenge siden jeg har gjort det.) Velger dere taxi fra Athen eller Korinth må dere bestille fra Nafplio for å få denne prisen, jeg kan gi dere kontaktinfo til hun jeg bruker.

Returen er enklere: buss fra Nafplio til metrostasjonen Eleonas i Athen, og direkte metrolinje til flyplassen. (Bussen kjører innom denne metrostasjonen når den ankommer Athen, men ikke når den returnerer til Nafplio. Forstå det den som kan :) )

Gita
2014-09-20, 16:46
Tack Admirala! :) Funderar...

Admirala
2014-09-20, 17:28
Fineste byen i Hellas, vet du ;)

Bare spør om du lurer på noe, eller les på visitnafplio.net

Eva L
2014-09-20, 20:43
Tack för info. Funderar på att bjuda med dottern dit till våren. Eva

Lissi
2014-09-21, 08:19
Eva, Du skulle älska Nafplion.
Jag har varit där 3 ggr och kommer med all sannolikhet att åka dit igen!

Lissi

Eva L
2014-09-21, 08:31
Eva, Du skulle älska Nafplion.
Jag har varit där 3 ggr och kommer med all sannolikhet att åka dit igen!

Lissi

Det tror jag också. Eva