handdator

Visa fullständig version : Kalimera-hängslen ???

Chris
2006-03-22, 20:31
Det är tydligen himla inne med hängslen just nu ...
Undrar när Kalimera lanserar dylika för beställning?

Chris
flabb_flab Ang_elx bye_bye flabb_flab Ang_elx bye_bye

Kyy
2006-03-22, 21:15
:D Kommer lanseringen köper jag minst tio hängslen!!!!!!_B-anana _B-anana _B-anana ;) Kyy

inkfish
2006-03-22, 21:20
Hängslen? Vad medelålders ni är. Vad sägs om Kalimera-string?_B-anana ´

(obs BIIIIIIG joke;) )

inkfish
2006-03-22, 21:32
Men bikini är nog bättre, när jag tänker efter. Bikini utan string alltså. För jag kom på att om man har string, var ska det då stå Kalimera, det är ju så lite tyg liksom?

Kalimerastring blir nog snarare en fråga om baksides tatuering: KALI på ena sidan och MERA på den andra.flabb_flab

Elisabet
2006-03-22, 21:48
Kalimerastringfillingar med kalimerahängslen. Årets julklapp till gubben!

inkfish
2006-03-22, 22:02

Nu börjar det likna nåt. Riktig tankesmedja, det härflabb_flab

anoula
2006-03-22, 22:17
Haha, string är det fulaste som finns!

inkfish
2006-03-22, 22:40
Ja normalt tycker jag också det. Men med kalimeratatuering skulle jag åtminstone vilja se det på bild. Det skulle bli den minsta klassen i fototävlingens historiaflabb_flab

Peter
2006-03-23, 01:25
Förrutom hängslen med Kalimeratryck :D så vill jag som motvikt till stringar ha kalsongshorts, i blått naturligtvis, med Kalimeratryck! Och så ska de vara i Siden... Ang_elx :D

Peter

Athanasia
2006-03-23, 05:34
Kalimera-badlakan,tänk vad fint att se såna fladdra på tork över ett balkongräcke.

Eva L
2006-03-23, 07:42
Förrutom hängslen med Kalimeratryck :D så vill jag som motvikt till stringar ha kalsongshorts, i blått naturligtvis, med Kalimeratryck! Och så ska de vara i Siden... Ang_elx :D

Peter

Köper jag som kvinna också om de kommer i dammodell. Tajta med lite korta ben skulle bli hur snyggt som helst.

Eva

Masouraki
2006-03-23, 07:47
Janne vad sägs om att öppna en liten kalimera-butik;)

kirtor
2006-03-23, 09:01
:D Kommer lanseringen köper jag minst tio hängslen!!!!!!_B-anana _B-anana _B-anana ;) Kyy

Hva er hängslen? Er norsk skjønner dere

Rasmus
2006-03-23, 09:23
Bukseseler säger ni väl i Norge...?

En (helt reklamfri) länk som kan vara nyttig här på Kalimera:
http://www.nordskol.org/ordbog/

R :)

Hva er hängslen? Er norsk skjønner dere

kirtor
2006-03-23, 09:34
Bukseseler säger ni väl i Norge...?

En (helt reklamfri) länk som kan vara nyttig här på Kalimera:
http://www.nordskol.org/ordbog/

R :)

Takk, bukseseler ja! Fint til string..................

kirtor
2006-03-23, 09:35
Takk, bukseseler ja! Fint til string..................

Har vanligvis ingen problem med svensk altså, men dette ordet var jo logisk så jeg burde gjettet det.

Mysan
2006-03-23, 11:35
Kalimera-badlakan,tänk vad fint att se såna fladdra på tork över ett balkongräcke.

klapp_klap JJJAAA, å inte bara fint att se på balkongräcket, tänk att få lägga ut några på stranden!klapp_klap

Peter
2006-03-23, 17:05
För att motvilligt försöka vara liiiite allvarlig så är idén med badlakan inte alls dum! Janne, kolla med någon leverantör av presentartiklar om de har badlakan av "mellankvalitet", för prisets skull, som de kan brodera eller trycka KALIMERA på. Kanske olika färg på texten för olika årgångar. Det skulle nog ha en rykande åtgång. Jag lägger min beställning nu!

Upprop till Tankesmedjan! Sätt lite rotation på dököttet och kom med fler SERIÖSA förslag på KALIMERA-produkter, så kanske det kan bli en KALIMERA-butik så småningom. (Kalimera-string... PFFFTTT... Suck :eek: ) Någon nämnde tex musmatta för ett tag sedan. Inte heller något dumt förslag.

Men allt sådant här tar mycket tid, mer än man tror, och innebär viss ekonomisk risk för Janne. Han kan ju inte beställa 400 badlakan och sedan sälja 100 för att ha 300 osålda på lager. Janne måste veta att det finns ett kundunderlag för att engagera sig i att sälja Kalimera-produkter.

Så någon moderator, med Jannes medverkan och godkännande naturligtvis, kanske kan starta en "marknadsundersökning" där man frågar hur många som skulle vara intresserade av att köpa KALIMERA-produkter. Jag skulle tro att det också skulle vara givande att försöka få fram något om hur mycket vi är villiga att lägga på dessa saker. Jag vet inte riktigt hur, men Moderatorer ska ju vara intelligentare än oss vanliga dödliga... Ang_elx :D Detta skulle dock ge Janne en viss information om det är lönt för honom att lägga tid på att på sikt kanske skapa en KALIMERA-butik.

Att köpa KALIMERA-produkter bidrar ju också till KALIMERAS fortlevnad och utveckling, vilket är något man kanske bör tänka på när man svarar på en ev. marknadsundersökning.

Peter - köpsugen... :p

Brige
2006-03-23, 17:41
BADLAKAN är en strålande idé. Gärna "inte så tjocka" med tanke på packning. Ställer mej genast i "köpe-kö" för denna produkt.

Vad tycks om nack-kudde då:confused: Att ha ett nackstöd på planet eller båten är väl inte dumt. Jag känner mej ofta stel i just nacken då jag suttit och försökt "lura" lite under en längre transport.

Keps är ok, men jag gillar faktiskt dessa tyghattar än mer, för dom sitter lösare liksom och så skuggar brättena hela ansiktet. Den är också skön att dra ner över ansiktet då man ligger på stranden och solen kanske känns för stark. Modell "kruka" är det nog jag menar. Vanlig, enkel modell utan krusiduller.

"ICKESERIÖST"
Hur var det med bikini/string, angående delning av texten, MERA i fram eller bak:confused:Ang_elx

Brige

Zanét
2006-03-23, 18:50
Badlakan absolut! :D Kalimeralinne i lite mer figurnära modell, gärna med några % elastan är inte heller helt fel. Skulle bums beställa båda produkterna flabb_flab

Kalimera-biniki - JA!!! dock utan string :D

Även typ "streamers" (heter de så?) att klistra på resväskan eller annat man snabbt vill känna igen, hade varit en välkommen produkt i "Kalimera-shopen"

Också frågan som Peter ställde om hur mycket vi är villiga att betala för diverse produkter är högst relevant.

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-03-23, 20:57
Upprop till Tankesmedjan! Sätt lite rotation på dököttet och kom med fler SERIÖSA förslag på KALIMERA-produkter, så kanske det kan bli en KALIMERA-butik så småningom. (Kalimera-string... PFFFTTT... Suck :eek: )DET VAR DET FRÄCKASTE :mad: Ta sig friheten bara så där och påstå att inks och mitt förslag inte var seriöst :mad: :mad:
Jag som KÄMPAR SÅ för att behålla min seriösa image!!!

;)

Men för att nu faktiskt vara seriös så är ju de flesta av dessa förslag inte nya utan har poppat upp med jämna mellanrum genom åren. Janne har hört dem många gånger, men har nog inte bedömt att marknaden är tillräckligt stor. Kanske ändrar han sig om många visar intresse, så fortsätt med det! Personligen tror jag definitivt på linne, shorts och badlakan. Och stringfillingar förståss. Hängslen utan fillingar skulle ju se lite fånigt ut... :rolleyes:

inkfish
2006-03-23, 21:31
Och stringfillingar förståss.

Äntligen:D. Här och var i tråden verkar det ha tagits för givet att string bara skulle vara för damer. En allvarlig missuppfattning, vill jag bara påpeka.Ang_elx

Eva L
2006-03-23, 21:35
Mitt gamla förslag om musmatta är defintivt värt att damma av. Musmatta, linne och badlakan skulle jag inhandla direkt.

Eva

Elisabet
2006-03-23, 21:46
Äntligen:D. Här och var i tråden verkar det ha tagits för givet att string bara skulle vara för damer. En allvarlig missuppfattning, vill jag bara påpeka.Ang_elxJag har alltid menat för herrar! Vad skulle annars vara bra med dom :confused: :confused: :confused:

(Nu undrar vän av ordning om 'dom' syftar på herrar eller stringfillingar. Det undrar jag med...)

;)

nilam
2006-03-23, 21:50
Linne skulle inhandlas direkt. Badlakan känns också kul, och varför inte en ryggsäck (ordinär storlek), blå med vit text på...klapp_klap

Malin

Joppan
2006-03-24, 10:06
Hej alla!

En kalimera handduk att ha på stranden vore ju kanon!!

Oj vad mycket blåa handdukar det skulle bli, och vad lätt att
känna igen varann när man är ute och reser.

- Se där, där ligger ju en Kalimeratjej/kille klapp_klap

Det du Janne, nu fick du något att fundera på, jag har ju även
efterlyst Kalimeralinnen, vita eller blåa kanske?!

//Joppan

Abi
2006-03-24, 11:45
varför inte en ryggsäck (ordinär storlek), blå med vit text på...klapp_klap

Malin[/quote]

Det var ju en ännu bättre idé, det behöver vi väl alla till badkläder (de blå kalimera-handdukarna), karta och vattenflaka:cool: Ang_elx .

Kalimera
2006-03-24, 14:55
För många år sedan var det någon (Rasmus?) som drog igång en liknade tråd, det resulterade i de populära Kalimera-tröjorna. :) Efter helgen ska jag läsa vad ni skrivit noga. Kanske är det dags att ta fram andra produkter. Snusdosor? Någon? :D

Hasse
2006-03-24, 15:05
Snusdosor? Någon? :D

Hellre en stilig korkskruv, samma modell som säljs i Systembolagets butiker vore skoj.

Hasse (icke-snusare) :cool:

Kalimera
2006-03-24, 15:14
Hellre en stilig korkskruv, samma modell som säljs i Systembolagets butiker vore skoj.
Ska kolla det Hasse. Vi kanske kan ordna vinprovningar med grekiska viner. Det finns inte så många på bolaget, men vi kanske kan importera? Varför inte ett Krasi Kalimera? :)

martinifk
2006-03-24, 17:47
Kanske är det dags att ta fram andra produkter.

Ja varför inte, och av förslagen låter ju handduk som ett bra förslag men vore inte en vattenflaska bra att ha en varm dag i Grekland? och en Kalimerakopp vore ju också roligt! :D

Snusdosor? Någon?

Min pappa skulle garanterat köpa en (trogen snusare som han tyvärr är)

Martinifk:rolleyes:

Hasse
2006-03-24, 19:00
Ska kolla det Hasse. Vi kanske kan ordna vinprovningar med grekiska viner. Det finns inte så många på bolaget, men vi kanske kan importera? Varför inte ett Krasi Kalimera? :)

Now you´re talking REAL nice talk, Janne ! Fast......du har rätt i att sortimentet är tämligen begränsat. Faktiskt klart bättre på vita viner än röda just nu. Men Naoussa Boutari Grand Reserva från beställningssortimentet, det är en trevlig en !

Hasse :cool:

Chris
2006-03-26, 17:52
Oj vilken effekt det blev på ett par hängslen ... Hi flabb_flab
Det har kommit in massor av bra förslag, badlakan helt
suveränt. Blå botten VIT text inte gul ... (för svenskt - mer grekiskt med blått o vitt)

Kalimerashop, ja Janne stackare! Ser för min inre syn alla som vandrar till Östgötagatan för att byta sin över eller underdel till Kalimera-bikinin. Antingen får du bygga ut eller byta lägenhet för att få plats med allt flabb_flab flabb_flab

Något jag skulle vilja ha är en ficklampa i "pennstorlek"
urbra alla mörka kvällar o nätter.
Fler ideer - oj det finns ju massor ... jag ska hålla tyst!:rolleyes:
Men ett sådant där fordral man har till passet runt halsen.

Nej nu bara poppar det fram saker ... Ang_elx En liten minnes anteckningsbok - pärmarna ska ha de mest elementära glosorna på grekiska.

Ett bokmärke - med lite några grekiska glosor.

Snart bara 150 dagar kvar .... snyft_drop känns tungt just nu ...:(
Chris:cool: bye_bye

NewAnn
2006-03-26, 20:34
Badlakan absolut! :D Kalimeralinne i lite mer figurnära modell, gärna med några % elastan är inte heller helt fel. Skulle bums beställa båda produkterna flabb_flab //Zanét bye_bye

Jag har inte kunnat sagt det bättre själv...badlakan och linnen med elastan perfekt detta skulle jag köpa direkt, färgerna helst vitt och blått. Mvh Ann

Eva L
2006-03-27, 07:44
Litet storlekstips. Stl 160 cl passar mig eller är nästan lite stor och normalt har jag stl 36.

Eva

Kalimera
2006-03-28, 20:01
Tack för alla roliga inlägg och intressanta förslag. flabb_flab Ska läsa närmare och återkomma i ämnet. bye_bye

Lissi
2006-03-29, 08:25
Varför inte ett Krasi Kalimera? :)

NU börjar det likna nåt!:)

Jag skulle direkt köpa KALIMERAbadlakan, muggar, bikini, snävt linne och korkskruv!
Jag kunde också tänka mig att i någon form hjälpa till att sälja!!:D :D

Lissi - som snart packar ner tröjorna till KRETA!

Mysan
2006-03-29, 10:17
Skulle definitivt inhandla fyra badlakan på stört!!flabb_flab Dottern skulle köpa sig ett linne och sonen en keps. Den inbitne snusaren i familjen skulle nog inte säga nej till en snusdosa (fast risken med snusdosor är att de har en förmåga att vara utrustade med fötter och helt plötsligt inte finns tillhands!).

En undran, måste det köpas in ett lager med Kalimera tryckta saker? Kan man inte beställa på avrop från någon bra reklamleverantör. På det sättet behöver ju inte Janne ligga på något lager som kostar pengar.

Så heja heja Janne, fundera fort!klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Peter
2006-03-29, 13:55
En undran, måste det köpas in ett lager med Kalimera tryckta saker? Kan man inte beställa på avrop från någon bra reklamleverantör. På det sättet behöver ju inte Janne ligga på något lager som kostar pengar.

Problemet är att för att det ska finnas ekonomi i en tillverkning måste man göra en viss mängd av en produkt vid varje tillfälle. Det går inte att trycka 20 - 30 badlakan åt gången. Omställning av maskiner, byta färger osv tar tid ochkostar alldeles för mycket. Men om Janne beställer kanske 4 - 500 badlakan kanske tillverkaren kan hålla lager för en billig penning. Men Janne måste i alla fall betala för allt från början.

Förr fanns det något som kallades "att sälja på konsignation". Det är nog det du tänker på. Då betalade man bara för de produkter man sålt och därmed plockade ut från lagret. Dvs då stod tillverkaren risken. Det finns knappt längre och fungerar egentligen bara på produkter som kan säljas via flera kanaler utan specifika Loggor.

Peter

Mysan
2006-03-29, 15:26
OK, Peter det är nog konsignation jag tänker på. Synd att det inte finns längre.... Men jag tror i alla fall att badhanddukar skulle stå sig i både vått o torrt :D o inte är de storleksbundna heller. Fram för handdukar åt folket!!klapp_klap
Kanske en förundersökning inte är så tokigt ändå:rolleyes:

Peter
2006-03-29, 16:55
Men jag tror i alla fall att badhanddukar skulle stå sig i både vått o torrt :D

Det tror jag med! Det skulle kunna bli Jannes nästa storsäljare efter tröjorna. Bara de inte blir för dyra.

Hur många tröjor har du sålt Janne? Nu har ju en del köpt fler tröjor under åren, men du skulle nog kunna sälja nästan lika många badlakan...

Peter

Peter
2006-03-29, 17:02
Förslag: Kolla vad ett normalt badlakan med tryck skulle kosta, eller lägg ett fiktivt pris tex 150:-

Låt sedan alla som är intresserade lägga en "Fejkbeställning" under kanske 10 dagar. Då ser du direkt hur många som är intresserade och kan bedömma om det är lönt att lägga mer tid på det. Snabbt och enkelt.

Peter

Rasmus
2006-03-29, 19:59
"Låt sedan alla som är intresserade lägga en "Fejkbeställning" under kanske 10 dagar."

Om badlakanen håller lika hög kvalitet som tröjorna (de nya, blå) lägger jag redan nu en fejkad order på sju stycken. Ja, om det är storlek badlakan och inte överdimensionerade handdukar...
:D

Alexandra
2006-03-29, 21:23
Jag hade gärna köpt ett Kalimera badlakan ( ett ljusblått med vit text helst :) ), en liten ficklampa också. Varför inte flipflops, men det blir nog krångligt...flabb_flab

/Alexandra

Peter
2006-03-29, 22:20
Varför inte flipflops, men det blir nog krångligt...

Kanonidé Alexandra! I stället för alla dessa man köper i Grekland, som håller i ca tre dagar, och sedan ständigt måste lagas med Loctite, skruv och klammer. För att sedan med sorg, och stort tack för god tjänstgöring, slängas sista dagen.

De har ju alltid något tryck på ovansidan av "fotremmen". Så varför inte KALIMERA? Med lite tur håller de kanske lite längre...

Men fortsätt nu mata med idéer. Jag tycker Janne verkar ha för lite att göra... (Hukar åt Stockholmshållet...) :D

Peter