handdator

Visa fullständig version : Resetips Östra Peloponnesos i oktober


Spizeman
2014-09-09, 20:25
Vi kommer att vara i Aten-området i oktober men tänkte göra en utflykt till Peloponnesos i 1-2 dagar. Någon som kan tipsa om vad vi kan göra ? Arkeologiska platser undviker vi gärna, men om det är någon festival eller annan aktivitet så vill vi gärna ha tips.

anneli56
2014-09-09, 21:39
Festivaler har vi ju inte så mycket av i oktober.Ochi dagen firas ju den 28 oktober i hela Grekland. Vad vill ni se,det finns ju så mycket att se på Peloponnesos :-)

Spizeman
2014-09-09, 22:14
Vi åker dessvärre hem den 27'e
Vi reser några gånger om året Korinth-Patra, och känner den delen bra
Nu tänkte vi att vi skulle åka söderut från Korinth, men vi har ingen aning om vart

Admirala
2014-09-09, 22:48
Da må dere selvsagt dra til Nafplio, mindre enn en times kjøring sør for Korinth. Byen er av mange regnet som Hellas' vakreste by, og det er masse å gjøre både i byen og nærheten. Festival tror jeg nok ikke dere vil finne på den tiden, men masse annet. Les mer her: www.visitnafplio.net

Har du konkrete spørsmål, bare kom med dem, jeg har leilighet i Nafplio og kjenner byen godt :)

Spizeman
2014-09-10, 08:36
Hej Admirala
Nafplio låter som ett bra förslag, också lagom långt att köra, så det får nog bli vårt mål för utflykten.
Något speciellt att göra/titta på ?

Admirala
2014-09-10, 13:41
Hej Admirala
Nafplio låter som ett bra förslag, också lagom långt att köra, så det får nog bli vårt mål för utflykten.
Något speciellt att göra/titta på ?

For et bra valg ;) _B-anana

Det er masse spesielt å gjøre og se på, og du vil finne dem alle på nettstedet jeg linket til. Jeg vet jo ikke hva som er spesielt for dere, så det er vanskelig å svare. Er det noe konkret dere er på jakt etter? Hvilke interesser har dere?

Spizeman
2014-09-10, 18:49
Hej
Jag kollade på länken o den ser riktigt bra ut, tänkte titta på ozou museet och sedan promenera runt i staden

Admirala
2014-09-10, 18:55
Hej
Jag kollade på länken o den ser riktigt bra ut, tänkte titta på ozou museet och sedan promenera runt i staden

Det blir bra!

Lissi
2014-09-10, 20:56
Nafplio är ett superval. Vi har både övernattat och varit över dan och vi ska åter på besök i november över en dag.

Lissi