Visa fullständig version : Frågebild 754 - Makarska i Kroatien
Var är vi nu :confused:?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/251a_zps16b7facf.jpg
Simetra :)
Kroatien? /Katitzi:)
Det är rätt klapp_klap... men var i Kroatien tittar vi på "zalazak sunca" (solnedgången :))?
Någonstans längs Makarskarivieran?
Katitzi:)
Någonstans längs Makarskarivieran?
Katitzi:)
Ja, det är också rätt klapp_klap... men var där; det finns ju en del orter längs den rivieran (om man får lov att va så petnoga ;))?
Så här ser det ut på Kacicstorget i gamla delen av stan men vad heter staden?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/248_zpsa8197b97.jpg
Simetra :)
Kacicstorget,då måste det vara Makarska !
Kacicstorget,då måste det vara Makarska !
Visst måste det vara staden Makarska! klapp_klap (...trodde nästan inte det var nån som kände till detta gamla torg) / Simetra :)
Det beror på att jag nyss läste om det,åker till Makarska på lördag. Första turen till Kroatien,ser verkligen fram emot det. :D
Monica P
2014-09-14, 20:41
Jag och några studiekamrater tillbringade några veckor sommaren 1965 i Opatia . Vi åkte med reumatikerförbundet som vårdare åt ett antal personer som fick pröva olika hälsobad och annat. En utflykt till Krk och en till Trieste hann vi med. Tito åkte till sitt sommarställe förbi oss i Opatia. -Tio rullstolar och inte en enda pump...Vi lärde oss att glass heter sladoled. En resa jag aldrig glömmer, och säkert minns de andra tjejerna lika mycket.
Makarska rivieran, vacker men iskallt vatten!
Jag och några studiekamrater tillbringade några veckor sommaren 1965 i Opatia . Vi åkte med reumatikerförbundet som vårdare åt ett antal personer som fick pröva olika hälsobad och annat. En utflykt till Krk och en till Trieste hann vi med. Tito åkte till sitt sommarställe förbi oss i Opatia. -Tio rullstolar och inte en enda pump...Vi lärde oss att glass heter sladoled. En resa jag aldrig glömmer, och säkert minns de andra tjejerna lika mycket.
Makarska rivieran, vacker men iskallt vatten!
Oj, lite före min tid! Vattnet är inte kallare än i Grekland tycker jag, kanske beror lite på vilken sommarmånad man är där. Varken Opatija eller Krk ligger i Makarskaområdet (eller ens Dalmatien) utan i Kvarnerområdet... om det var vad du menade? Kommer också ihåg de viktigaste orden att kunna under mina barndoms Jugoslaviensemestrar; Zwei eis, danke! :D (Två glassar, tack! - en till syrran och en till mig) / Simetra :)
Det beror på att jag nyss läste om det,åker till Makarska på lördag. Första turen till Kroatien,ser verkligen fram emot det. :D
Aha! Grattis och trevlig resa då! Makarska är perfekt som utgångspunkt för en mängd fina sevärdheter inom räckhåll (öar, städer, nationalparker och berg). / Simetra :)
Dovidenja bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.