handdator

Visa fullständig version : Inrikesflyg

Kattenkorven
2014-09-01, 13:30
Hej!
Har börjat planera nästa sommars ö-luff ( 2015).
Funderar då på att flyga inrikesflyg från Aten ut till Naxos eller Mykonos, istället för att ta en färja som sist. ( vi vill till Amorgos eller Kouffonissi )

Inrikesturerna verkan långt ifrån klara av förståeliga skäl, men min fråga till er andra resenärer är om ni vet på ett ungefär hur dags flygen brukar avgå på dagarna? Förmiddag/ eftermiddag eller brukar det finnas flera turer/ dag i juni?

Jag har ingen lust att bli strandad i Aten en natt- man vill ju komma ut till öarna så fort som möjligt! 😍

Arne
2014-09-01, 13:42
Till Naxos brukar det gå tvenne dubbelturer per dag. En tur från Athen vid tiotiden på morgonen samt den dito tur vid 14-tiden

Men, betänk att ni bör boka i mycket god tid enär det rör sig om mindre propellerplan med plats för cirka 40 passagerare.

Arne

gunnar
2014-09-01, 14:11
Funderar då på att flyga inrikesflyg från Aten ut till Naxos eller Mykonos, istället för att ta en färja som sist. ( vi vill till Amorgos eller Kouffonissi )

Men då är det kanske lättare att flyga till Santorini direkt el inrikesflyg. Jag tror iaf att det är lättare att ta sig till Amorgos och Schinoussa från Santo är Mykonos

Kattenkorven
2014-09-01, 14:24
Har ett minne av att flygen inte brukar gå senare än 14, hoppades ha fel. 😉

Joo, sist flög vi hem från Santorini, det var smidigt. Åkte båt ut från Aten oxå, och hade en riktigt trevlig tur, men kompisarna som kom ett par dagar senare hade värsta sjögången.
Jag har hittat biljetter redan för ett bra pris till Aten därför funderade jag på inrikesflyg. Men det är klart att både flygtider/ vidare båtförbindelser ska fungera.
Vet ni vilka fler flygbolag ( mer än norweigan) som trafikerar santorini?
Och när släpps sommarsäsongen?

Kalimera
2014-09-01, 14:38
Vet ni vilka fler flygbolag ( mer än norweigan) som trafikerar santorini? Apollo.

Bea
2014-09-01, 14:46
Vi flög i juni i år (2014) Athen-Naxos runt 15.30 vill jag minnas.

Bea

Claes på Lesvos
2014-09-01, 15:28
Kolla tiderna som gäller denna vecka, så får du ett de ungefärliga tiderna nästa år. Tänk på att om du flyger Aegean från Stockholm eller Köpenhamn kan du skicka bagaget hela vägen och sparar lite på skatten på biljettpriset.

Mahava
2014-09-01, 16:48
För flyg till Naxos gäller det sen att vara ute i god tid med bokning, det blir utsålt ganska långt i förväg, populär rutt med små plan