handdator

Visa fullständig version : Hurra för underbara grannar!


Mysan
2006-03-22, 08:31
Familjen o jag åker till Rhodos den 11 juni, vilket är en söndag (dessutom söndagen i Greklands pingstfirande om jag förstått rätt:rolleyes: ). Jag är lite nojig när det gäller hur hemmet ser ut när man åker i väg så här. Ingen diska ska finnas, varken odiskad eller diskad, och ingen tvätt ska vänta på att tas om hand (man får ju ändå med sig av denna varan hem från resan). Detta gör att "sista måltiden" brukar intas på restaurang/korvkiosk/pizzeria just sista dagen. Nu reser vi i ottan, 07.25 lyfter planet. Vi ska checka in senast 05.25 och har 2,5-3 timmars bilväg till Sturup.
Så chauffören (dvs jag) får krypa ner i bingen redan vid 19 på kvällen för att vara något så där pigg vid 01.30.
Då kliver vår underbara granne fram ur snödrivorna som nu har ersatt häckarna. Vi ska grilla hemma hos henne dagen innan avresa så det blir både nära hem, god mat, kanske ett glas sovagott-vin och INGEN DISK! Kan man få en bättre start på sin semester och kan man få bättre grannar??flabb_flab :p Lär väl få sitta med vinterjacka på under grillningen för värmen här hemma lär väl dröjasnyft_drop !

Athanasia
2006-03-22, 08:38
Visst är det underbart,en av våra grannar tar hand om katt,fåglar fiskar och blommor,dammsuger alltid dagen innan vi kommer hem(fåglar och katt skräpar ju ner lite),det känns alltid tryggt att lämna hemmet i hennes händer.

Eva L
2006-03-22, 09:14
Lugn Mysan sommaren kommer i år också. Du slipper säkert vinterjackan i juni. Vi norrlänningar är vana. Vårvintern är lång och vacker den ni sörlänningar nu drabbats av. Våren är grå och obefintlig. Har vi tur varar den två dagar och sen kommer sommaren. Låter kanske väldigt konstigt men ibland när barnen var små kom tjatet om att få springa barfota och luften kunde vara högsommarvarm medan snödrivan låg kvar på norrsidan.

Eva

Mysan
2006-03-22, 15:49
Min goa granne vaktar även huset. Fixar med posten, skickar över sina ungdomar att titta på tv emellanåt, hänger tvätt i trädgården (om den nu inte fryser till is), tar in posten och slänger sopor i soptunnan. Vad våren beträffar så har vi här i söder antingen blivit snuvade på den eller haft den under maj, juni och juli. Konstigt med klimatet nu för tiden:confused: . Lovar att vi har koll på våren eftersom vi är tre pollenallergiker i familjen. Familjen Nockad kan man kalla oss om våren!;) Själv ligger jag nockad hela sommaren också eftersom jag inte tål gräs. Men det finns ju små vita piller som råder bot på dettaAng_elx