Visa fullständig version : Har du någon resa kvar i år?
Kalimera
2014-08-28, 17:25
Snart är augusti slut och hösten nalkas. Fast jag tycker att augusti känts som en höstmånad i år. Kanske för att juli var så himla varm. Jag antar att det är många som ska åka till Grekland i september, och det är bara att gratulera, för det tycker jag är den bästa månaden. Själv vet jag inte om det blir någon resa i september. Har tyvärr fått ett trasdockeben att släpa på, och om det onda inte går över snart blir det ingen resa.
Hur är det med era andra? Har ni någon resa kvar i år?
sjöborren
2014-08-28, 17:50
Den 14:e september kliver vi ombord på planet som sen tar oss till Rhodos
- och båten över till Tilos. Där ska vi njuta i tre veckor ... :D
...och vi reser 18 september till Kreta. Claes stannar 2 veckor och jag 3.
I november har jag sen ytterligare 9 dagar på Tinos. Det ska bli så spännande att se Tinoslivet den tiden på året.
Detta år blir mitt "bästa" Greklandsår med 5 resor, sammanlagt 55 dagar. :D
Lissi
..och Janne....KRYA PÅ DIG!
Ja, vi far till Dodekaneserna den 7 September för en månadslång tur med Samos som bas. Det blir några dagar på Samos samt därefter Patmos och efter detta elva dagar på lilla Fourni . Så ett par dagar på pytteön Agathonissi innan vi far åter hem via Athen till Umeå.
Arne och Birgitta
Direkt från Rönne på Bornholm.
På måndag blir det Vasiliki på Lefkas igen :)!
Känns bra nu när vädret är lite höstigt......en sensommarvecka vid Medelhavet gör att vintern känns lite kortare.
I morgon bär det av till Kreta.
//
KR
(Hoppas benet läker snabbt)
Ja, fast vi väntar tills 11 oktober då det bär av till Koroni. Stannar gör vi i åtta veckor._B-anana
Inger
Athanasia
2014-08-28, 18:52
Vi åker till Kreta på lördag_B-anana_B-anana_B-anana
Jag åker som sagt till AMORGOS igen den 24 september, bokade om min flight igår till en bättre flygtid, landar då runt 13.35 och hinner då med BLUE STAR Paros som avgår 17.30 från Pireus.
Då kommer jag direkt till Aegiali runt 01.10, kanon!.. :)
Så nu har jag avbokat hotellet i Pireus och på Naxos, så då har jag sparat in den ombokningskostnaden som tillkom nu!
Naxos tar jag en annan gång, kändes ändå futtigt att bara stanna där ett dygn, blir jag less på Amorgos kanske jag drar dit innan jag reser hem, men det tror jag inte!.. :D
Känner mig också jättenöjd hittills i år att få vara på Amorgos i 6 veckor under maj-juni och nu ytterligare några veckor i september och oktober!!.. _B-anana
Ska bli så kul att få uppleva Amorgos på hösten, säkert en stor kontrast till försommarens alla blommor och grönskan.
Janne krya på dig.. hoppas verkligen du/ni kommer iväg på en Greklandsresa, håller tummarna.
Sunny:)
PS. Får se hur många veckor det blir totalt för mig i år till Grekland... året är ju inte slut än... ;)
På lördag bär det av till Rhodos blir min tredje resa detta året
och sjätte veckan. I år har vi slagit rekord Heja Grekland
:D:Dfb_gilla
Inte till Grekland. Räcker med en resa/år. Semesterdagarna är ju begränsade. Ser fram emot klara vackra höstdagar här hemma. Eva
Ja, vi far till Dodekaneserna den 7 September för en månadslång tur med Samos som bas. Det blir några dagar på Samos samt därefter Patmos och efter detta elva dagar på lilla Fourni . Så ett par dagar på pytteön Agathonissi innan vi far åter hem via Athen till Umeå.
Arne och Birgitta
Direkt från Rönne på Bornholm.
Sen ska ni väl åter igen i december som vanligt till Paleochora?
Lissi
Så trist Janne!
Hoppas du snabbt blir bra i benet igen!
Vi åker till Kreta den 16 september och återvänder till Sverige i början av oktober. _B-anana. Sedan blir det Jordanien i november. Vill se Petra och bada i Döda Havet. klapp_klap
Lena PG och Nisse
Årets tredje Kretaresa blir den 25 oktober. :)
// Malin
Jeg har ikke nogen rejse planlagt men håber, det kan blive til endu en i år alligevel ;)
Synd for dig og Camilla :( God bedring med benet.
åh, vill också! Hur får ni semesterdagarna att räcka till?:confused: Eller har ni ständig semester kanske:rolleyes:, kom jag precis på.....bye_bye
/Emma
åh, vill också! Hur får ni semesterdagarna att räcka till?:confused: Eller har ni ständig semester kanske:rolleyes:, kom jag precis på.....bye_bye
/Emma
Mina semesterdagar räcker INTE till... jag tar mig råd och tar ut tjänstledighet.. sen jobbar jag mer under vinterhalvåret och tjänar lite extra då.
Sunnybye_bye
Wardakis
2014-08-28, 19:48
Japp! Åker till Chania imorgon. Krya på dig!
Yes !!!
Vi åker till Samos/Pythagorion 3/9 , bor på trivsamma Hotel Zorba . Den 9/9 tar vi båten till Patmos där vi ska tillbringa 5 dgr på Hotel Captens House .
Hem från Samos den 15/9 !
Tom & Bodil
Jajjemen! Årets andra greklandsresa blir till Skopelos den 13 september.
Längtar verkligen att få komma tillbaka dit!
September är absolut den bästa månaden att åka till Grekland. Det gör också att vi klarar av den mörka och kalla vintern lite bättre.
Maria
Amorgos, Sifnos och Aten. Förutom Aten så har jag inte bestämt ännu hur många dagar det blir på Sifnos respektive Amorgos men har en ungefärlig planering...typ).
Ska bli alldeles underbart och är glad att jag sparade två av mina semesterveckor till hösten.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vi åker på lördag till Santorini,Amorgos,Naxos och Santorini.Tre veckor.Vågar nästan inte skriva detta med tanke på de två sista årens olyckor.Men ändå så ska det bli underbart!
Som jag har tjatat om tidigare,har jag en liten favorit; när vi kommer fram till Santorini och möts av Paris,kommer fram till Honeymoon,kramar Julia,tar fram badkläder och går långsamt ner till stranden och bara SJUNKER ner i havet.Favorit nr.2 (eller 1),är när man har duschat och ta sin lilla ouzo och sen promenerar de få metrarna till Honeymoons restaurang och äter Julias goda mat och känner sig SÅ välkommen!
Nästa vecka åker jag men inte till Grekland.
Ca 45 dagar USA Roadtrip (1300 mil) i buss i USA.
/pawik
MickeKöping
2014-08-28, 21:14
Japp.... 27/9 till 4/10 bär det av till Antiparos. Den ön suger verkligen flabb_flab
Sen ska jag till Polen en vända 16/10 till 20/10.
Just precis så ska jag och min särbo också resa! Vi ses kanske på Arlanda eller på planet, sjöborren! Jag tror jag kommer att ha min kalimeratröja på mig. Sen följer två veckor på fina Tilos med vandringar, sköna bad och underbar grekisk mat. Jag drömmer fortfarande om den friterade småfisk i Agios Antonis, som jag åt för tre år sedan. Två och en halv vecka kvar! :p
Jag säger bara AHHHHHHH.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .....
önskar att jag var där!
Ha en jättefin resa!
:) Masse
Sen ska ni väl åter igen i december som vanligt till Paleochora?
Lissi
Ja, Lissi, förutom månaden i Dodekaneserna blir det en snabbvecka på Kreta i november (bland annat för att träffa Kari och Arne).
Och så 6 veckor i december-januari, i Paleochora. _B-anana
Birgitta.
[QUOTE=Malina;341976
Som jag har tjatat om tidigare,har jag en liten favorit; när vi kommer fram till Santorini och möts av Paris,kommer fram till Honeymoon,kramar Julia,tar fram badkläder och går långsamt ner till stranden och bara SJUNKER ner i havet.Favorit nr.2 (eller 1),är när man har duschat och ta sin lilla ouzo och sen promenerar de få metrarna till Honeymoons restaurang och äter Julias goda mat och känner sig SÅ välkommen![/QUOTE]
Låter som bra favoriter det där. Jag skulle kunna åka dit bara för att få bo på Honeymoon igen. Har faktiskt aldrig tidigare varit med om ett så mysigt boende i Grekland. (Tonåringarna pratar fortfarande om det här hemma.)
Så mycket värme, god mat och mysighet kommer jag nog aldrig att få uppleva på ett hotell/pensionat igen.
Har inte en aning ifall Julia och Paris minns mig och grabbarna men hälsa dem så gott i vilket fall. Berätta för Paris att jag fortfarande skrattar gott åt det han berättade om vilkas bostad "grotthotellrummen" (med utsikt över calderan) en gång var ;)
/Erica
Ja, jag skall åka 5 oktober med en väninna till Rodos. Det är första gången vi åker till en så stor ö tillsammans men jag gillar ju Rodos och vill gärna visa henne mina pärlor där. Vi skall bo på Kristina rooms i gamla stan och det kommer hon att gilla det vet jag.
//majibye_bye
Ja, jag skall åka 5 oktober med en väninna till Rodos. Det är första gången vi åker till en så stor ö tillsammans men jag gillar ju Rodos och vill gärna visa henne mina pärlor där. Vi skall bo på Kristina rooms i gamla stan och det kommer hon att gilla det vet jag.
//majibye_bye
Väninneresor är mysigt! Kristina rooms såg väldigt fint ut!
Lissi
21 september åker vi till Rhodos och vidare mot Tilos för en vandringsvecka!
Hurra för det, augusti har verkligen regnat bort här i Umeå...
Bea
Panakakis
2014-08-29, 08:02
Det blir Grekland i september kan nån gissa vart :confused: För mig är liksom Janne september den bästa månaden i Grekland med härligt väder och varmt i vattnet.bye_bye
PANAKAKIS :)
Inget Grekland mer i år, men väl en tripp till italienska rivieran. Inte helt fel det heller. :D
/Netwolf
Ja _B-anana bär iväg till Kastrup i morgon natt för vidare flyg söndag morgon till Rhodos och på kvällen över till Tilos med Sea Star, 2 veckor... :o så himla underbart det ska bli flabb_flab
Krya på dig, Janne! Hoppas verkligen ni kommer iväg! :o
bye_bye Maggy
Japp
Rhodos om en månad_B-anana. 3 gången i år till Grekland, 29e gången totalt...
Hoppas få besöka min 40e ö nå ngång... stampat på 39 länge nu....
Höstens ö-luff startar 7/9 med flyg till Rhodos, sen blir det Nissyros, Patmos, Agathonissi, Arki och Marathi. Har inte bokat flyget hem ännu, kan bli helt andra öar..._B-anana
Anne
Javisst! För första gången får jag resa två gånger till Grekland samma år. Känns superlyxigt! :p Det blir en veckas rundresa på Kreta med buss och guide för mig och väninnan. Har heller aldrig varit till Grekland förut på hösten. Så förutom att vi får se mycket för oss nytt på Kreta så blir det en ny årstid också.
Vi ska njuta! _B-anana
Janne, hoppas benet snabbt blir bättre så att ni kan åka iväg! Jag håller tummarna!
/ Anne :)
Janne, hoppas benet snabbt blir bättre så att ni kan åka iväg! Jag håller tummarna!
/ Anne :)
Det gör vi alla!
Själv ramlade jag ju på en vandring på Tilos och tänjde ut ledbandet ordentligt i högra knät. Dumt nog gick jag med det 5 veckor hemma innan jag gick till sjukgymnasten. Nu rehabtränar jag 2 ggr i veckan och det är bättre men inte bra. Jag får med mig övningar att göra på 3-veckorsresan. Har Du Janne varit hos sjukgymnast/läkare? Gå dit annars, en bra sjukgymnast kan göra underverk! Jag fick komma direkt jag ringde efter råd från vårdcentralen.
Lissi
mamma mu
2014-08-29, 10:36
Nedräkning pågår, åker t Athen och vidare till Tinos den 10/9. En vecka där och avslutar med en vecka på Egina och ett dygn i Athen. Två av mina vuxna barn är med på Egina sista veckan och dom ville göra en kväll i Athen. Någon som har förslag på någon trevlig klubb i Athen, skön musik och mysig stämning? bye_bye
12 dagar kvar/ Mona fb_gilla
Nedräkning pågår, åker t Athen och vidare till Tinos den 10/9. En vecka där och avslutar med en vecka på Egina och ett dygn i Athen.
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0000ff]
12 dagar kvar/ Mona fb_gilla
Låter som en riktigt mysig resa! Hälsa Tinos!bye_bye
Lissi
Hej på er
En resa till ska det bli om jag får ledigt i slutet av november.
Man får ju inte missa den årliga olivplockningen ;)
Årets resa står för dörren, Vi åker om 11 dagar ,det blir tre veckor Naxos och Santorini _B-anana
Hoppas bara inga askmoln o flygledarstrejker ställer till det (risk för bådadera enligt tidningarna)
Vem behöver resa!!!?? Ang_elx:D
Höstens ö-luff startar 7/9 med flyg till Rhodos, sen blir det Nissyros, Patmos, Agathonissi, Arki och Marathi. Har inte bokat flyget hem ännu, kan bli helt andra öar..._B-anana
Anne
Åker dagen för till Samos för vidare färd till underbara Lipsi i nästan tre
veckor för att sedan ta oss tillbaka till Samos och hemresa.
Om Du ändå skall åka runt i Dodekaneserna så stanna också till på
Lipsi. Efter att ha varit några gånger på Agathonissi, så skulle jag nog
valt Lipsi i stället.
Vem vet, vi kanske ses på Pefkos, Jannis eller Manolis på Lipsi.
Ingen mer Greklandsresa i år. Men väl en tripp till Rom första veckan i november!:D Inte helt fel det heller!:p
Katitzi:)
Yes!
Vi ska snart använda vår enda utomlandsresa i år :)
Bär av till Skiathos 13/9!
Ser att många på detta forum har tillfällena att åka flera gånger per år till Grekland __D !!!
Näe, Skämt & sido bara att gratulera Er som kan.
Men ska bli så skönt att åka om 14dagar 10timmar & 44min! Vaa? jag räknar inte tiden.. :)
Som sagt, til Naxos 24. Desember, julaften, og hjem 2 januar. Både jul-og nyttår på Naxos! Kanon! Eller hva?
Jostein
Åker till agii apostoli 4 september. Min första resa till Grekland på 35 år.:)) Dags eller hur:) Ser mycket fram emot 15 sköna dagar med massor av bad och god mat o dryck.
Det blir en nyårs resa till Chania i år igen. :D Nyårsaftonskvällen i saluhallen går inte av för hackor ;)
Tredje resan till Grekland i år. Flygstol till Samos från Luleå den 14 september. Måste bara hitta någonstans att bo. _B-anana
evajanini1
2014-08-30, 17:17
Andra resan i år går till Kreta Agii apostoli åker 5 oktober längtar_B-anana
Åker dagen för till Samos för vidare färd till underbara Lipsi i nästan tre
veckor för att sedan ta oss tillbaka till Samos och hemresa.
Om Du ändå skall åka runt i Dodekaneserna så stanna också till på
Lipsi. Efter att ha varit några gånger på Agathonissi, så skulle jag nog
valt Lipsi i stället.
Vem vet, vi kanske ses på Pefkos, Jannis eller Manolis på Lipsi.
RUJO, Lipsi har allt fått några besök, denna underbara lilla ö! Men jag har länge velat komma till de andra småöarna och tror inte att Lipsi hinns med, tyvärr! Vi får se hur det blir, inget är bestämt och det bästa med ö-luffning är att man kan improvisera!
Detta blir för övrigt vår andra resa till Grekland i år, skulle gärna åkt fler gånger!
Anne
Monica P
2014-08-30, 19:27
Jag säger som Yanna, vem behöver resa? Däremot hoppas jag på besök av ena sonen.
Vem behöver resa!!!?? Ang_elx:D
:D..Ja, fast till Amorgos reser du väl gärna!!.. ;)
Sunny(som längtar ner)
sjöborren
2014-08-30, 22:41
Titti! Jag har aldrig sett någon bära kalimeratröja i Grekland - trots åtskilliga resor. Men jag ska spana efter en på Arlanda. :cool:
Min tröja är så gammal och trött att jag numera bara har den till stranden.
Vi ses!/Sjöborren. bye_bye
sjöborren
2014-08-30, 22:48
Masse! Lovar att vi ska ha en jättefin resa. Och kommer ni ner så vet ni var vi bor. ;)
Ha det gott!/ Sjöborren. bye_bye
Imorgon bär det av till Rethymno på Kalimeraträff!
Hjalta99
2014-08-31, 14:56
Snart är augusti slut och hösten nalkas. Fast jag tycker att augusti känts som en höstmånad i år. Kanske för att juli var så himla varm. Jag antar att det är många som ska åka till Grekland i september, och det är bara att gratulera, för det tycker jag är den bästa månaden. Själv vet jag inte om det blir någon resa i september. Har tyvärr fått ett trasdockeben att släpa på, och om det onda inte går över snart blir det ingen resa.
Hur är det med era andra? Har ni någon resa kvar i år?
Den 26 september bär det av till Kalymnos! Jag längtar så!
/Eva
Kalimera
2014-08-31, 16:13
Har Du Janne varit hos sjukgymnast/läkare? Gå dit annars, en bra sjukgymnast kan göra underverk! Gick till doktorn för en dryg månad sedan. Fick värktabletter, som jag slutade äta efter några dagar, de hjälpte ändå inte. Har sedan gått till en naprapat som trycker, klämmer, masserar och har sig. Har fått en massa hemläxor med olika övningar. Känner mig något bättre. Jag är ju van att röra på mig och det känns aptråkigt att inte kunna göra det. Tack för krya-på-dig-hälsningar!
Himla kul att ni är så många som har resor kvar. Grattis! klapp_klap
Sevasti & Eleni
2014-08-31, 16:20
Vi åker till Kalymnos i september och stannar två veckor _B-anana_B-anana Vi var där i maj också, två veckor.
Vi har också två veckor inbokade till Kreta i oktober _B-anana_B-anana
Krya på dej Janneflabb_flab
Siw och Lena klapp_klapklapp_klap
Oh yees! Flygbiljett är kjöpt till 18 september och det blir 10 dagar på Kreta för 2:a gången i år. Det blir garantert varmare denna gången än när vi var där i påsken, då var det bara 15-17 grader och regn
Vet inte ännu var vi ska bo, väntar på om familje i Svergie kan få fri...
vill gjärna pröva Kalyves :)
Titti! Jag har aldrig sett någon bära kalimeratröja i Grekland - trots åtskilliga resor. Men jag ska spana efter en på Arlanda. :cool:
Min tröja är så gammal och trött att jag numera bara har den till stranden.
Vi ses!/Sjöborren. bye_bye
Säger som Du mina tröjor börjar bli slitna. Vill köpa nya!!
Den svarta "Kalisperan" är jättepoppis. Lockar till många
hälsningar framåt kvällen.
Jaså det är du som har trasdockebenet i år, jag hade det förra våren. Unrar vem som haft det där emellan? :rolleyes:
Hoppas benet blir bra snabbt Janne, så kanske vi ses på Telendos. Vi åker på fredag och tänker koppla av totalt i tre veckor där medan vårt kök blir ombyggt. Blir extra spännande att komma hem den här gången.
_B-anana
Vi åker på fredag och tänker koppla av totalt i tre veckor där medan vårt kök blir ombyggt. Blir extra spännande att komma hem den här gången.
_B-anana
OJ, ni måste ha hantverkare att lita på!:eek::eek: Jag skulle aldrig våga lämna hus/lägenhet i hantverkares händer helt och hållet idag om jag inte kände dem ordentligt..... Hoppas köket blir som ni tänkt er:D:D:D
Lissi
Kalimera
2014-09-02, 09:40
Säger som Du mina tröjor börjar bli slitna. Vill köpa nya!!
Den svarta "Kalisperan" är jättepoppis. Lockar till många hälsningar framåt kvällen.En Kalimerian gör tröjor som ser exakt likadana ut som de vi sålde. Han tar med en gammal tröja och går till t-shirts-affärer i Grekland. Resultatet är förbluffande bra, och priset är lågt.
Jaså det är du som har trasdockebenet i år, jag hade det förra våren.I år var det min tur. :D
Hälsa Telendos!
Jeg vet ikke hva "trasdockeben" er, Janne, men forstår at det er VONDT!
Ønsker deg rask og GOD bedring:)
- håper dere kommer avgårde til Hellas som planlagt:)
og ja, vi har reiser igjen, har delt den lange høstferien i to i år :)
- reiser SNART :D
OJ, ni måste ha hantverkare att lita på!:eek::eek: Jag skulle aldrig våga lämna hus/lägenhet i hantverkares händer helt och hållet idag om jag inte kände dem ordentligt..... Hoppas köket blir som ni tänkt er:D:D:D
Lissi
Vi har renoverat ett badrum på samma sätt en gång och det enda som hände var 11 septemberdramat i New York och det var antagligen inte hantverkarnas fel. Och badrummet blev superbra.
:cool:
I år var det min tur. :D
Hälsa Telendos![/quote]
Jag lovar!
bye_bye
Jaaa_B-anana Äntligen känns barnen redo för öluff!
Vi åker 17 sept för 6 nätter på Naxos, 3 nätter på Koufonissi och 4 nätter på Paros. Det ska bli så himla härligt, och spännande för barnen :)
Margaretha
2014-09-02, 20:18
Ja på lördag åker vi iväg till härliga Rhodos och 3 månader har vi framför oss på vår favoritö.
Margaretha
sjöborren
2014-09-02, 22:04
Härligt Margaretha! (Jag som tycker tre veckor är länge). :rolleyes: Vem vet ... kanske ses vi på Rhodos, även om vi numera bara är där några dagar.
Trevlig resa! bye_bye
Kalimera
2014-09-03, 08:54
Jeg vet ikke hva "trasdockeben" er, Janne, men forstår at det er VONDT!Trasdocka (http://sv.wikipedia.org/wiki/Trasdocka). :)
Försök att få en diagnos så behandlingen kan anpassas därefter. Själv gick jag länge med ett inflammerat muskelfäste på höftens utsida antagligen till följd av artos i knäna. Provade alla tänkbara övningar men inget hjälpte tills min doktor satte en cortisonspruta i fästet. Det har nu gått snart tre år och inflammationen har inte kommit tillbaka. Eva
Försök att få en diagnos så behandlingen kan anpassas därefter. Själv gick jag länge med ett inflammerat muskelfäste på höftens utsida antagligen till följd av artos i knäna. Provade alla tänkbara övningar men inget hjälpte tills min doktor satte en cortisonspruta i fästet. Det har nu gått snart tre år och inflammationen har inte kommit tillbaka. Eva
Precis så var det för mitt höftonda också för 2 år sen. Gick hos kiropraktor, men husläkaren gav en cortisonspruta och sen var allt ont borta! Det är verkligen svårt att veta vad man ska göra för att det ska hjälpa;) Inte ens experterna vet ju;)
Stå på Dig Janne....KLART DU SKA KUNNA KOMMA TILL GREKLAND!!!
Lissi
Margaretha
2014-09-03, 12:32
Ja Birgitta vi får höras via SMS så kanske vi kan ses en stund på Rhodos när Ni är där
Margaretha
Hej. Tråkigt för dig som har ont och inte kan åka till Grekland.
Jag och min sambo åker till Parga 27/9 i 2veckor och hoppas kunna bada mycket. En tur till Meteora blir det annars njuta av förhoppningsvis sol, bad och mycket god mat.
Jag skulle vilja få tips på vart jag kan åka över jul och nyår, bra hotell/lägenhet men med bra internet då jag jobbar lite varje dag. Jag vet inte vart jag ska ta vägen? Vill rymma Sverige och all ståhej kring helgerna. Tacksam för om någon har bra tips. Mvh Lisa:)
Jag skulle vilja få tips på vart jag kan åka över jul och nyår, bra hotell/lägenhet men med bra internet då jag jobbar lite varje dag. Jag vet inte vart jag ska ta vägen? Vill rymma Sverige och all ståhej kring helgerna. Tacksam för om någon har bra tips. Mvh Lisa:)
Jag skulle absolut rekommendera Aten eller Pireus om ni vill ha nära till havet.
Vi firade nyår i Aten 2005/2006 och hade en fantastisk vecka med promenader, god mat och kultur , bla en konsert plus det magnifika nyårsfirandet . Då bodde vi i Plaka.
Julen 2011 firade vi i Pireus och det var underbart, med jullunch på Rakadiko ( ska man äta på kvällen måste man boka i tid) och julkväll på taverna/barer i gränderna. Pireus är en MYCKET trevlig plats på vintern och vi bodde suveränt vid småbåtshamnen och nära till bussen in till Aten. Vi har pratat om att göra om detta en gång till.
Det finns massor av bra hotell till bra priser i Pireus.
Lycka till med planeringen!
Lissi
En Kalimerian gör tröjor som ser exakt likadana ut som de vi sålde. Han tar med en gammal tröja och går till t-shirts-affärer i Grekland. Resultatet är förbluffande bra, och priset är lågt.
I år var det min tur. :D
Hälsa Telendos!
Tack Janne för tipset. Tyvärr har jag inte hittat någon T-shirtsmaker på Lipsi ännu. Vem vet, kanske i år. Får chansa på Samos dagen innan hemresan.klapp_klap
Hej. Tack för tips. ..har tänkt aten men vid havet. Det går spårvagn in till stan så det är bra..ska kolla pireus också nära om man vill ta en båttur. Visst går tunnelbanan till stan?
Kalimera
2014-09-04, 08:59
Jag vet inte vart jag ska ta vägen? Vill rymma Sverige och all ståhej kring helgerna. Tacksam för om någon har bra tips. Kreta tror jag skulle passa bra. Antingen Chania, Nea Chora, Rethymnon eller Paleochora.
Kalimera
2014-09-04, 09:02
Provade alla tänkbara övningar men inget hjälpte tills min doktor satte en cortisonspruta i fästet.
men husläkaren gav en cortisonspruta och sen var allt ont borta!
Läkaren jag träffade pratade om en cortisonspruta. Är lite "rädd" för cortison. Men dröjer det innan jag blir frisk ska jag överväga det.
Läkaren jag träffade pratade om en cortisonspruta. Är lite "rädd" för cortison. Men dröjer det innan jag blir frisk ska jag överväga det.
Janne, du kan lugnt ta din cortisonspruta. Den verkar lokalt så det är inte alls samma sak som en kur cortisontabletter. Fungerade alldeles utmärkt på mitt knä så vänta inte för det enda jag ångrade var att jag inte gjorde det tidigare. Iväg och få din spruta så ses vi kanske på Telendos?
_B-anana
Jag har heller aldrig förr eller senare fått någon cortison i någon form, men denna enda spruta gjorde underverk! Säger som Agge, vänta inte!
Lissi
Kalimera
2014-09-05, 10:13
Janne, du kan lugnt ta din cortisonspruta. Den verkar lokalt så det är inte alls samma sak som en kur cortisontabletter.
Säger som Agge, vänta inte!
Tack för info. klapp_klap
Får se hur jag gör. Om jag inte kommer iväg får jag vara borta extra länge nästa år. :)
Bengt o Marie
2014-09-05, 10:31
Ja, till Kreta den 26:e sep i 3veckor. Hade tänkt bestiga Gingolos på Omalos platån. Fick vända förra året pga av tidsbrist.
Hoppas att ditt knä blir bra.
Bengt
Reser till Thassos den 17 sep. 1v.bara men det är ju alltid något. Jag har varit runt på många öar i Grekland, men det är första gången till Thassos.Kan man få några tips?_B-anana
Nej.Inte nu längre efter 1 vecka på ljuvliga Kreta. Flyget går kl 0600 i morronbitti så nu är det dags att lämna parasoll å lu nchbordet å inta havet.
Spizeman
2014-09-05, 13:18
Japp, åker 10-27 oktober till sommarstugan utanför Aten. Det brukar vara svenskt sommarväder och fortfarande ganska varmt i vattnet vid denna tid
Trasdocka (http://sv.wikipedia.org/wiki/Trasdocka). :)
Takk, da er det norske ordet for trasdocka : filledokke :)
Men noe "filledokkeben" har jeg ikke hørt om:confused:
Vi har vel et annet uttrykk for den diagnosen,...
Uansett, jeg håper du har fått en kortisonsprøyte nå!
- og snart er h e l t BRA bye_bye
Kreta 27 september til 11 oktober :D
Jeg har til og med fått med mannen min som fikk mersmak etter en uke på Tinos/Santorini i Juni...
10 år tok det å få han dit etter forrige Hellastur på 1 uke Naxos/Santorini... nå tok det bare 3 mnd. til ny tur _B-anana
Håper det blir bra, driver og pusler det hele sammen ;)
Øsker deg god bedring Janne ! klapp_klap
Kreta 27 september til 11 oktober :D
Jeg har til og med fått med mannen min som fikk mersmak etter en uke på Tinos/Santorini i Juni...
10 år tok det å få han dit etter forrige Hellastur på 1 uke Naxos/Santorini... nå tok det bare 3 mnd. til ny tur _B-anana
Håper det blir bra, driver og pusler det hele sammen ;)
Där är vi också ung samma tid. Vi älskar Tinos, men även Kreta.:D
Lissi
Kalimera
2014-09-06, 14:59
Jag har varit runt på många öar i Grekland, men det är första gången till Thassos.Kan man få några tips?Thassos har ett eget forum, där kanske du hittar lite tips. Kolla här. (http://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=35)
Takk, da er det norske ordet for trasdocka : filledokke :)
Men noe "filledokkeben" har jeg ikke hørt om:confused:
Vi har vel et annet uttrykk for den diagnosen,...
Uansett, jeg håper du har fått en kortisonsprøyte nå!
- og snart er h e l t BRA bye_bye
Det är inget uttryck jag heller känner igen. Används kanske bara i södra Sverige. Eva
Elisabet
2014-09-07, 09:32
Får se hur jag gör. Om jag inte kommer iväg får jag vara borta extra länge nästa år. :)Kortison är inte detsamma idag som det var förr, kan man något felaktigt men förenklat säga. Använt på rätt sätt är det ett fantastiskt läkemedel som man inte ska vara rädd för. Och ju tidigare man tar sprutan, ju snabbare kommer resultatet. Ring och få en tid det första du gör i morgon om du inte redan har gjort det.
Borta extra länge nästa år kan du ju vara ändå :)
Kalimera
2014-09-07, 17:05
Ring och få en tid det första du gör i morgon om du inte redan har gjort det.Funderar fortfarande på det. :)
Spizeman
2014-09-08, 11:07
Hej. Tack för tips. ..har tänkt aten men vid havet. Det går spårvagn in till stan så det är bra..ska kolla pireus också nära om man vill ta en båttur. Visst går tunnelbanan till stan?
Ja då, tunnelbanan går in till centrum
Baeckman
2014-10-09, 15:25
Hej
Är visserligen en trogen Parga-resenär, men nu blir
det en vecka på Kreta.
17/10 Chania. Golden Sand. _B-anana
Jag sitter just i Nea Chora på To Magazaki och ska äta Nektarias goda saganaki för sista gången i år. Här är så mysigt och när jag nu kom tillbaks hit efter att ha varit en vecka i Nea Chora, efter våra två veckor här så bara kände jag att detta är den plats på Kreta jag gillar bäst. Nu har jag sett så mycket av Kreta så jag vet....Du kommer att få det jättebra i Chania Baeckman!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.