handdator

Visa fullständig version : Bästa gyrosen i Pigadia??


Dippeduttan
2014-08-20, 20:42
Har nu tillbringat en vecka i Lefkos och njutit av Zorbas underbara gyros. Nu väntar en vecka i Pigadia och tips på goda gyros mottages gärna, samt en liten hint om vart man hittar stället.

tack!
Camilla

MariaJ
2014-08-20, 21:31
I närheten av taxitorget finns två gyrosställen i vardera gathörnet (de fanns i alla fall där förra hösten). Vi åt på det ena, Tis Erasmias och där var det väldigt goda gyros.

Maria
som snart ska äta gyros på Skopelos Ang_elx

Mikke
2014-08-21, 00:00
Ja, dom är bägge två mkt bra med fint läge mitt i stan. Jag brukar mestadels käka på den vänstra ( från havet sett..)
Han,Yannis,tror jag mej minnas han heter, hade tidigare ett litet ställe bredvid den andra gyroplejset, men tog över kondiset på hörnet tvärs över gatan. Hans tidigare fjälla ( värml.=flickvän) från Polen, tog me (himmelska ) vitlökskorvar till mej.... ( oh,ljuvligheter..:):) när hon vurt hemma.
Brorsan hans et consortes är också där och jobbar, och sist ( apr/maj) såg jag folk där... Det var det i ärlighetens namn även på det andra stället, för han/dom säljer över disk ut mot gatan, vilket gör det lätt & geschwint att s.a.s beställa sittandes på scootern,hojen,etc....:)
Mikke

Riitta
2014-08-21, 09:16
Jag tycker också att girosstället vid taxitorget har väldigt goda giros:)


Har en bild på stället i sena timmen på natten:)


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=649&pictureid=14225

karinafp
2014-08-21, 10:16
Jag tycker Apse Svise (den vänstra om man kommer nerifrån) har godare gyros än Tis Erasmias. ;) De har också baconlindade kycklingsouvlaki, vilket Tis Erasmias har slutat med. :(

Annars kan jag rekommendera To Goniaki, det blå huset i hörnet vid Kompasstorget. Mycket goda gyros och en ny snabbmatsfavorit: hamburgare med bacon, ost och stekt ägg! ;)

Karin

uttermutter
2014-08-22, 02:04
Vad ligger priset på för en gyros?