Visa fullständig version : Biljetter 2015
Gick av en slump in och sökte på Norwegian och upptäckte att de släppt biljetter till Chania från Oslo april-juni 2015 :) Och då kände jag ju ett otroligt tvång att boka... :D:rolleyes: De var inte jättebilliga men 1800 kr t o r på påsklovet får ändå vara acceptabelt :)
Men först är det ju ett höstlov ;)
// Malin
Kalimera
2014-08-13, 09:23
De var inte jättebilliga men 1800 kr t o r på påsklovet får ändå vara acceptabelt :)Mer än acceptabelt. Jag gav 4600 kr till Santorini i början av juni. :)
Biljetterna släpps tidigt. Är det bara Kreta som går att köpa nu?
Gick av en slump in och sökte på Norwegian Chania från Oslo april-juni 2015 :) :D:rolleyes: De var inte jättebilliga men 1800 kr t o r
// Malin
Jag tycker det var billigt!!.. :)..Grattis!!
Var in och kollade på resor till Aten och Santorini med Norwegian och SAS från Arlanda och de kostade mycket mer.. under april-maj. 2015...så jag avvaktar lite... ;):D
Sunny(som gillar att planera resor).. :)
Hur hittade du så billiga flygbiljetter, Nilam? Vid denna tid? Jag har sökt på Norwegian o SAS men dom går för 3000 pix.
Birgitta. (Som ändå inte har planerat så långt).
Jag bokade på Norwegians hemsida... Kollar alltid lågpriskakendern. Vet inte om de släppt flera resmål eftersom jag bara kollade Kreta 😉
Jag bokade på Norwegians hemsida... Kollar alltid lågpriskakendern. Vet inte om de släppt flera resmål eftersom jag bara kollade Kreta 😉
De har släppt fler resmål men då kollade jag från Arlanda ..även deras lågpriskalender..mkt dyrare ..MEN ..det kanske är bättre priser från Oslo just nu !! Beroende på resmål förstås !
Skåne Pia
2014-08-13, 15:38
Ja jag har också varit inne och tittat från Göteborg till Aten då jag vet att vi alltid åker i juni. Brukar köpa biljetter tidigt och vi har åkt med SAS flera år på raken, fast nu var de dubbelt så dyra än detta året. Så nu slog jag till med Lufthansa och fick betala 4024:- för två biljetter i mitten av juni. Känner mig nöjd _B-anana
4024:- för två biljetter i mitten av juni. Känner mig nöjd _B-anana
Då menar du 4024 kr t/r för 2 personer?
Då var det ett bra pris! grattis!!
Jag gick in och kollade på Lufthansa en enkel biljett/1 person från Arlanda -Aten i början av maj.. cirka 4,600 kr..med en mellanlandning.. hutlöst dyrt.. :eek:...
Sunny:)
De har släppt fler resmål men då kollade jag från Arlanda ..även deras lågpriskalender..mkt dyrare ..MEN ..det kanske är bättre priser från Oslo just nu !! Beroende på resmål förstås !
Från Arlanda fanns inga direktflyg utlagda än och därför blir de ju dyrare till Kreta än Oslobiljetterna...
Det finns jättebilliga biljetter april-juni från Oslo till Aten... Ni kanske tjänar på en tåg eller flygresa...?
Oslo- Aten i maj 640 kr och Aten -Oslo 2 veckor senare 800 kr :)
Om man väntar lite så borde Aegean släppa biljetter senare i höst, om de har kvar arn-ath nästa år, vi betalade 4,500 för två biljeter till Santorini nu i september (via ath) tor, baggage ingick. Tycker det var helt ok pris. Tycker även Aegean var ett riktigt kanonbolag o flyga med . Bokade i början av Mars efter ett reklammejl från dem damp ner i mailboxen :)
Niki har jag hört kan ha riktigt billiga biljetter till Aten via Wien, och Austrian hade iaf förr ofta billiga biljetter som ibland endast finns på deras site
Det finns jättebilliga biljetter april-juni från Oslo till Aten... Ni kanske tjänar på en tåg eller flygresa...?
Oslo- Aten i maj 640 kr och Aten -Oslo 2 veckor senare 800 kr :)
Ja, det var ju bra priser, men det kostar ju en del att ta sig till Oslo också.. jag har inte kollat så jag vet inte!
Jag brukar ha tur att hitta låga flygbiljetter som nu senast i maj med Norwegian från Arlanda för 849 kr till Aten och den bokade jag i november om jag inte minns fel.
Jag bokar numera bara enkelresor eftersom jag vet att jag kan ha lite flexibilitet när det gäller hemresan.. nu nästa resa ska jag inte leta flygbiljett hem förrän jag är på resmålet!
Kunde även se nu senast i juni att de hade låga priser hem från Aten även om man bokar kort innan avresan tex med SAS.
Men klart det är ju en chansning, det kan ju även bli svindyrt!!
Sunny:)
Ps. En enkelbiljett med SAS från Arlanda -Aten nu i september kostade mig 669 kr och den köpte jag i juni, bra pris tycker jag!.. :)
elisabethk
2014-08-13, 19:15
Då det gäller dig Sunny tror jag att du chansar på att inte få någon resa hem, ha, ha
ElisabethK
Då det gäller dig Sunny tror jag att du chansar på att inte få någon resa hem, ha, ha
ElisabethK
Där slog du huvudet direkt på spiken... flabb_flab...ja innerst inne vill jag ju inte alls åka hem, SÅ SANT!!!.. :D
För er som är ivriga att boka Norwegian till Grekland 2015 kan jag meddela att man börjat lägga upp fler destinationer och avgångar för nästa år. T ex kan man boka Kreta direkt från Stockholm ända in i augusti.
/ Outi
Visst har Norwegian endel g o d e tilbud nå fb_gilla
Booket en tur til vår datter m/ familie i går :)
Den går til Kefalonia i Juli 2015 og kostet kun 1386 kr pr pers T/R :D
Booket en tur til vår datter m/ familie i går :)
Den går til Kefalonia i Juli 2015 og kostet kun 1386 kr pr pers T/R :D
Det var ett bra pris, grattis!..:)
Kalimera
2014-08-21, 13:46
Den går til Kefalonia i Juli 2015 og kostet kun 1386 kr pr pers T/R :DSå Norwegian flyger till Kefalonia nästa år. Kul!
Så Norwegian flyger till Kefalonia nästa år. Kul!
Ja, fra Norge har de, i tillegg til Athen og Kreta, hatt Kefalonia, Korfu, Preveza, Rhodos og Santorini på programmet noen sesonger nå, men dessverre kun i skoleferien! bye_bye
Det var ett bra pris, grattis!..:)
Takk :D
Athanasia
2014-08-21, 15:13
Vi bokade Norwegian ner till Kreta..23 maj och hem 3 veckor senare betalade 2600 för biljetterna(2 personer):)Vi känner oss nöjda.(från Arlanda)
Vi bokade Norwegian ner till Kreta..23 maj och hem 3 veckor senare betalade 2600 för biljetterna(2 personer):)Vi känner oss nöjda.(från Arlanda)
Det forstår jeg fb_gilla
Kalimera
2014-08-22, 08:43
Vi bokade Norwegian ner till Kreta..23 maj och hem 3 veckor senare betalade 2600 för biljetterna(2 personer):)Vi känner oss nöjda.Otroligt bra pris! Förstår att ni känner er nöjda. :)
Ja, fra Norge har de, i tillegg til Athen og Kreta, hatt Kefalonia, Korfu, Preveza, Rhodos og Santorini på programmet noen sesonger nå, men dessverre kun i skoleferien!Hoppas att de utökar antal destinationer från Sverige också. ;)
Norwegian har börjat lägga upp bokningsbara resor till följande destinationer från Arlanda: Aten, Kefalonia, Chania, Heraklion, Preveza, Rhodos och Santorini. Ser med andra ord mycket lovande ut :-)
Själv bokade jag rekordtidigt i år; Kreta 2 veckor med Norwegian i juli nästa år till ett pris av 6900 SEK för 2 vuxna och 2 barn (utöver detta pris kan man lägga till incheckad bagage och platsbokning om man så vill). Fanns liknande biljetter för 6400 SEK men valde bort det då utresan var en en supertidig morgonflight som för vår del hade inneburit övernattning på Arlanda eller avfärd hemifån vid 2-tiden på natten...
Är mycket nöjd!
/Outi
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.