handdator

Visa fullständig version : Athen - Skiathos


JoakimS
2006-03-21, 09:40
Vi flyger till Athen efter midsommar och skall ta oss till Skiathos via Agios Konstantinos. Enl hotellvärden finns det särskilda direktbussar som går direkt till färjan/båten. Någon som vet? Vi landar vid 03.00 och bussen går från Athen tidigt på morgonen så familjen vill inte ha en stressad familjeförsörjare rännade Athen runt i jakt på biljetter.
Jag har försökt få mer detaljerad information från hotellet men de verkar inte förstå problemet, "det är ju bara att ta bussen till färjan!"
Å andra sidan skall jag inte vara så orolig, enligt de senaste bilderna från Skiathos kan vi promenera över isen till ön. Har dom drabbats lika oss i Sverige torde det inte bli något problem ens vid midsommar.
JoakimS

Jayo
2006-03-21, 11:00
Jag antar att ni åker med bärplansbåt, s.k. Flying Dolphin eller Flying Cat. Bussarna går i så fall från Kanigo Square som ligger nära Omonia Square. Vid det torget finns ett kontor som heter Alkyon och här säljs biljetterna. Man kan åka tunnelbana från flygplatsen till Omonia Square. Det tar ungefär en timme och man måste byta några gånger. Från Omonia kan man promenera till Kanigo Square. Jag har inte telefonnumret till Alkyon men om ni ringer till Travel Agency Skiathos på +30 24270 22209/22276/22018 så kan dom ge er numret dit.