handdator

Visa fullständig version : Fundering om Eftalou


rhomb
2014-08-11, 21:55
Hej

Nyreggad här..

Sambon och jag funderar på att åka i väg en vecka till Eftalou i början av September.

Har någon erfarenheter av detta ställe

Tacksam för svar

Mvh

exxy19
2014-08-11, 23:59
Kanske lite litet för min smak men det ligger tillräckligt nära Molivos om man skulle få tråkigt men å andra sidan ligger jag max 2 timmar per dag på stranden.

Missförstå mig rätt, det är fint där men är en väldigt liten by.
Jag förutsätter att ni tänker boka "all inclusive" annars skulle jag nog avråda då det bara finns en eller ett par restauranger där vad jag kan komma ihåg.

Är man ute efter sol och bad samt mycket lugn och ro tror jag det kan bli toppen.
Det går bussar mellan Eftalou och Molivos (och Petra tror jag, annars kan man byta i Molivos) om man känner att man vilat färdigt.

Jag var där senast -08 så de med färskare information får gärna fylla på.

Claes på Lesvos
2014-08-12, 07:36
Jag var där förra veckan ett par dagar och bodde på hotellet Molivos 2. Det är en liten by med en stor strand. Fantastiska bad. Ett par stora hotell varav Molivos 2 är det lite äldre, men det kostade bara €30 per natt för ett stort rum med ett modernt badrum och inklusive en hyfsad frukostbuffé. Jag hittade två tavernor. Testade den ena och den var helt ok. Ligger nästan på stranden och du kan se solnedgången från ditt bord.Det finns också ett terminalbad med vatten från den varma källan. Kollade Vingkatalogen och deras Bella Vista ligger närmast stranden och möjligen kan du säga att Panselinos också gör det. De andra hotellen ligger mittemellan Molivos och Eftalou. Om du gillar bad (och speciellt om du gillar nakenbad med gott om plats) och lugn och ro kan Eftalou vara något för dig. Om det finns två tavernor behöver du väl knappast All inklusive. AI betyder väl att du äter på samma krog varje dag eller hur. Bussförbindelserna till Molivos och Petra kör på dagtid.

Carina
2014-08-12, 13:04
Det är mest hotell i Eftalou. Lite tråkigt för vår smak som gillar Molivos som har fina gränder och mera liv och rörelse. Men mycket beror vad man är själv är intresserad av. Vill man ha lugn och ro och ligga vid pool så är det nog ok. Plus är att det är nära Molivos.

Carina

Katitzi
2014-08-12, 16:07
Bodde på Panselinos hotel i Eftalou för fyra år sedan. Trevligt hotel med fint poolområde. Hotellet har en egen minibuss som går fram och tillbaka till Molivos på bestämda tider. Lokalbussarna går också förbi. Vi hyrde scooter nästan hela vistelsen och åkte till Petra och Anaxos och badade. Mycket finare stränder där. Tog även scooter in till Molivos på kvällarna, tog kanske 10 min knappt. Åt på hotellets restaurang några kvällar, helt okey!

Katitzi:)