Visa fullständig version : Bildgåta 3752 - Mikri Amopi på Karpathos
Var är vi nu och badar?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/63a_zps08f4fd4e.jpg
Simetra :)
Amorgos
Koufonissi:confused:
Inte Amorgos och inte Koufonissi / Simetra :)
På Hydra, klippbadet i Hydra stad.
På Hydra, klippbadet i Hydra stad.
Nix, inte på Hydra heller men det stämmer att det är vid en klippa ;).
Kefalonia? /Katitzi:)
Paxos :confused:
Nej, tyvärr inte någon av dessa heller :rolleyes:
Ingen av gissningarna har än varit i rätt ö-grupp om det kan vara till ngn hjälp? / Simetra :)
Kalymnos?
Nej, men det är rätt ö-grupp ;)!
Nej, men det är rätt ö-grupp ;)!
Jaha, bara att börja beta av. Rhodos :confused:
Panakakis
2014-08-12, 13:53
Kos
Jaha, bara att börja beta av. Rhodos :confused:
Kos
Pythagorion på Samos!
Nej, nej och åter nej... och så var dom bara nio :)!
Lipsi...?
Nej... och så var dom bara åtta :)!
Karpathos??..:)
Jaaa, Karpathos är rätt klapp_klap! Var någonstans kan det vara där då?
Får rätta mig själv här lite med räkningen då de var de större öarna i Dodekaneserna jag menade, de s k Tolvöarna och dit hör ju inte Lipsi och så glömde jag räkna med Kalymnos så det blev ju rätt i slutänden i alla fall... med att det blev åtta kvar, äh strunt i samma förresten... Ang_elx!
Simetra :o
Samos var visst inte en Dodekanes-ö heller... ;)
Karpathos??..:)
Jaaa, Karpathos är rätt klapp_klap! Var någonstans kan det vara där då?
På bilden nedan ser man stranden med den populära "hopp-klippan" längst bort. I vilken ort befinner vi oss och vad heter stranden med nästan samma namn :confused:?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/63b_zps062233d3.jpg
Simetra :)
Får rätta mig själv här lite med räkningen då de var de större öarna i Dodekaneserna jag menade, de s k Tolvöarna och dit hör ju inte Lipsi och så glömde jag räkna med Kalymnos så det blev ju rätt i slutänden i alla fall... med att det blev åtta kvar, äh strunt i samma förresten... Ang_elx!
Simetra :o
Jodå - Lipsi är visserligen liten men hör ändå till de tolv.
Anders
Lefkos, heter byn. Trodde stranden hade samma namn. Å andra sidan finns ju ngr stränder till i byn. Vet inte något specifikt namn på den "centrala" stranden, som bilden visar.
Smultron
2014-08-13, 06:55
Tycker det ser ut som Amopi:)
Jodå - Lipsi är visserligen liten men hör ändå till de tolv.
Anders
Vad jag menade var att Lipsi i sig sjäv inte är en av huvudöarna (de tolv) i Dodekaneserna men ägs visst av klostret i Patmos och den ön räknas som en av dem... :confused: rörigt detta!
Lefkos, heter byn. Trodde stranden hade samma namn. Å andra sidan finns ju ngr stränder till i byn. Vet inte något specifikt namn på den "centrala" stranden, som bilden visar.
Nej, byn heter inte Lefkos och stranden är inte den "centrala" i byn och har faktiskt ett namn... :rolleyes:
Tycker det ser ut som Amopi:)
Jaaa, Amopi är rätt by klapp_klap... men vad heter denna strand?
Hej!
Mikri Amopi...
//Conny :)
Hej!
Mikri Amopi...
//Conny :)
Jaaa, rätt strand! klapp_klap Då var denna bildgåta löst; Mikri Amopi (i Amopi) på Karpathos / Simetra :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.