handdator

Visa fullständig version : Vårvintrig kontrast


Zanét
2006-03-21, 08:16
Imorse var jag uppe redan 05.15 och det var då -9,3C. Gick ut i uterummet och tog ett bloss när jag hörde ett välbekant och efterlängtat ljud. En koltrasthane satt något hus bort och sjöng :) Det var inga rossliga toner som hördes, utan en riktigt riktigt vacker sång :D

Våren är kanske på väg ändå för någonstans måste den ju finnas, eller...?!

//Zanét bye_bye

Astri
2006-03-21, 09:08
Håper at våren er kommet til Skåne til påske, for da skal vi dit_B-anana
Astri

Elisabet
2006-03-21, 09:12
Det är lite av en norrbottnisk vår ni har i Skåne i år!

Igår gick jag en promenad på ängarna här intill. Skaren höll och solen gassade. Det var helt underbart! Ingen annan årstid har så stark känsla som denna; Snö. Varm och ljus sol. Fågelkvitter. Och en svag antydan till grön nyans på buskar och träd. Det påminner mig alltid om att livet är precis så intensivt som jag själv gör det.

Hasse
2006-03-21, 09:24
Den där koltrasten har jag hört flera gånger de senaste veckorna under riktigt tidiga morgnar på väg till jobbet.

Han bryr sig inte om temperaturen, bara det är gryning sätter han igång kvittret. Vackert sjunger han !




Hasse:cool:

Eva L
2006-03-21, 09:31
Ja det här är verkligen en härlig årstid. Finns nästan inget bättre än sol, skare och fågelkvitter. Vilken tur för er skåningar att ni en gång får uppleva detta fantastiska. Så här års vill jag gärna grilla en korvskiva, koka kaffe över öppen eld,ta fram några härliga mackor och bara sitta ocjh njuta vid sjön.

Någon snäll person har satt ut mycket mat till småfåglarna där jag bor så härligt fågelkvitter möter vid porten varje morgon.

Eva

Elisabet
2006-03-21, 16:30
En koltrast... NU först :o såg jag den fyndiga rubriken klapp_klap