handdator

Visa fullständig version : Karpathos i september


uttermutter
2014-08-03, 21:37
Vi kommer att åka ner 7 september o ska bo i Amoopi.
Har varit i kontakt med resebolaget och fått pris på hyra av moppe och
atv. Skickat mail till flertalet uthyrare om detsamma, men har inte fått något svar.
Undrar därför om någon av er har någon aning om vad det kan kosta, tror ju att resebolaget tar ut lite till sig själv med. Ang_elx

meltemi
2014-08-03, 22:50
Hej! September är ingen högsäsong. Det är du som bestämmer priset.
Ni får för halva priset vad dom kommer att begära först.
Exakta priset kan jag ej säga.
Vi har hyrt bilar, cyklar, mopeder.
Senast hade vi bil 3+3dag och två cyklar i tre veckor = 200€
Engång hade vi bil 10 dag=160€, en annan gång 14 dag= 180€.
Våga förhandla priset, det är ingen högsäsong, kom ihåg det.
Ps. vi har varit på Karpathos.

Mikke
2014-08-03, 22:54
....i slutet på låånga Amopi-backen ligger det en liten affär, och oppanpå den finns det en liten firma, som heter nåt på Milliondollarbike,eller liknande.Man ser en massa scootrar ståandes där.
Det är två bröder som driver den, och ena brollan,Yannis, har en bil-mc&scooterverkstad i Vroutsas och den andra brollan sköter uthyrningen. Bägge bröderna har tidigare jobbat på MotoCarpathos, så dom har varit med ett tag.....Kila upp där och fråga,vettja....;-)
Mikke
Ps.glöm inte körkortet...d.s

uttermutter
2014-08-04, 00:10
Känns som resebolagets pris för atv är i lätt överkant. 351E för hela veckan :eek:
Tur att jag gillar att köpslå, gubben min hatar det.
Vi har tänkt åka till Olympos' en dag och lägga en dag på dykning. Dessutom jagar vi geocacher och där finns 4 på ön.
Något annat som vi absolut inte måste missa? :)

Mikke
2014-08-04, 01:01
...vill man fridyka, så åk till Saria, den mindre,trekantiga ön som ligger på nordspetsen av Karpathos. När jag var där så åkte jag med Chrisovoulando, som gick på söndagar och låg där i ca 3 timmar. Glasklart vatten.....:)
Mikke

uttermutter
2014-08-04, 01:23
Har nog helst med lite luft under ytan. Vi får se vad dykcentret har att erbjuda när vi kommer dit.
Längtar efter att komma iväg nu, lite lugn o ro o inga måsten. :)