handdator

Visa fullständig version : Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?


Lotta E
2006-03-20, 19:27
Skrev detta i ett tidigare inlägg, tänkte försöka igen. Kul att höra!
Verkar vara några stycken i allafall, som skall till samma ö som oss.:p

Vi åker den 5 juni och vi skall bo i Achiladies.

Kramar Lotta flabb_flab

Masouraki
2006-03-20, 22:35
Vi åker 29 maj men har inte bestämt var vi ska bo än.Det blir nog hos våra vänner;)
Jag längtar såååå tills vi är där_B-anana

Me
2006-03-22, 11:40
Åker 22 maj och blir där i 1 vecka. Kommer bo i stan men har inte bestämt var än.

Hasse
2006-03-22, 12:10
17:e juli för två veckor här. Boendet på Skiathos blir på Fiorella i Megali Ammos, 1 vecka. Sedan en vecka på Skopelos på Denise som lär ligga hyfsat centralt med trevlig utsikt.



Hasse :cool:

Lotta E
2006-04-14, 07:43
Kul med svar. Vi är några som valt denna ö i år.

ME! När du kommit hem får du skriva en rapport för oss som snart skall åka. För då har jag nog en ruskig resfeber.

Lottaflabb_flab

snorfus
2006-04-14, 23:29
Vi e jättenära att bestäma oss för skiathos:rolleyes: ..

Hasse
2006-04-15, 14:41
Vi e jättenära att bestäma oss för skiathos:rolleyes: ..



Vad skulle få er att låta bli undrar jag ??

Vi tror det blir en kanonsemester på Skiathos, kombinerat med en vecka på Skopelos !



Hasse :cool:

Henriksson
2006-04-15, 20:10
Vi landar den 11 juni i Aten . Har tänkt att ta oss till Alonissos och Skopelos först och avsluta på Skiathos. Åker hem från Aten den 29 juni. Vi planerar inget boende i förväg utan raggar på plats och hoppas på tur...

snorfus
2006-04-15, 21:31
Vad skulle få er att låta bli undrar jag ??




Hasse :cool: Beslutsångest!!!... Men i september bär det iväg till Skiathos!!!:rolleyes: ..

Evie
2006-05-02, 01:45
Jag åker också till Skiathos den 5 juni, men från Arlanda. Men du kanske var på väg dit förra året, och inte i år?

Jag tänkte inte förboka något, försöker hitta nåt bra ställe i stan. Var där för 2 år sen, och ser fram emot att komma tillbaka, om än bara för en vecka den här gången.

Lotta E
2006-05-02, 20:39
Nej då. Det är i år vi skall åka.
Kul då kanske vi ses där.

Lotta

Evie
2006-05-16, 01:59
Skoj. Ja, vi ses säkert :-). Jag hänger mest på Banana beach om vädret tillåter, men kommer bo i Skiathos stad. Var på ön för två år sen i två veckor, och besökte då 7 stränder, men inte just Achiliades. Tänkte kolla in den och Vrolimnos, tror jag den heter, om jag hinner..

parmaoil
2006-05-27, 22:39
Nu på tisdag 30/5 med Airtours. Skall bo på Villa Ritza, vid Megali Ammosstranden, i två veckor. Första veckan för mig själv för att sedan få sällskap av 2 tokiga Enköpingsbor. _B-anana

frank
2006-05-27, 23:18
12e juni åker jag med familj på kombinationsresa till skiathos o skopelos.Det blir 4e gången sedan -98 vi besöker denna underbara ö.Och för 1a gången med våran dotter. Mvh FRANK:)

luffarlurken
2006-05-28, 10:10
Vi åker 5 juni och stannar till 19:e. En vecka i Skiathos, Eye Q Resort, sedan vidare till Skopelos, StellaStudios.
Snart dags!! flabb_flab bye_bye

Lotta E
2006-05-29, 09:50
Då kanske vi är på samma plan. Åker Ni från Landvetter??
Bara 6 dagar kvar!

Lotta

Zefirah
2006-05-29, 18:11
Nu på tisdag 30/5 med Airtours. Skall bo på Villa Ritza, vid Megali Ammosstranden, i två veckor. Första veckan för mig själv för att sedan få sällskap av 2 tokiga Enköpingsbor. _B-anana

Heej! Vi ska åka med airtours och bo på Villa Ritza i augusti. Skulle vara kul om du kunde skriva några ord om vad du tyckte om hotellet när du kommer hem. Trevlig resa!bye_bye

luffarlurken
2006-05-30, 09:06
Då kanske vi är på samma plan. Åker Ni från Landvetter??
Bara 6 dagar kvar!

Lotta
Vi åker ifrån Arlanda men vem vet, vi kanske syns där. :)

parmaoil
2006-06-14, 12:12
Heej! Vi ska åka med airtours och bo på Villa Ritza i augusti. Skulle vara kul om du kunde skriva några ord om vad du tyckte om hotellet när du kommer hem. Trevlig resa!bye_bye

Självklart.:)

Kom hem igår. Halvjobbig hemfärd då vi mellanlandade på Mytilini.

Villa Ritza är litet ställe med 3 rum och drivs av urhäftig äldre dam som också bor i huset vänstra del. Rummen är av grekisk standardtyp, 2 sängar (faktiskt av bra kvalite! Inga ryggproblem som jag brukar få) och alla tillhörande furumöbler. Det finns vattenkokare, glas, kaffekoppar, lite bestick etc men man delar ett litet kylskåp med grannarna. Fräscht och välstädat.

Två av lägenheterna har riktig havsutsikt från balkongen medan min (den högra) hade en rejäl blomsterprakt som skymde utsikten. Trädgården är ett kapitel för sig. Du får vänta till augusti för att se. :)
Fågelvägen är det 10 m till stranden men i verkligheten är det en liten slingrande stenlagd stig och då kanske det handlar om 20m. Det kan leva medflabb_flab
Nackdelar? Jo det är ju ganska lyhört, ganska vanligt där nere. Swell Beach-tavernan spelar musik från ca 10-1830 varje dag som hörs men är inte direkt störande.

Har du fler frågor så fråga på.
mvh jacob

Soleil
2006-06-18, 17:09
Vi åker 29 maj men har inte bestämt var vi ska bo än.Det blir nog hos våra vänner;)
Jag längtar såååå tills vi är där_B-anana

Åker till Skiathos den 20. juli. Skall bo på hotell Laura.
Tänker besöka Skopelos och Alonissos också. Och Pelion-området om det finns lämpliga snabbåtsförbindelser.

Tips om goda "grekiska" tavernor är vällkomna på ön Skiathos. Iväntan på värme, bad osv...
Soleil

Zefirah
2006-06-21, 10:28
Åh, tack så mycket för rapporten Jakob!
Skönt att det finns kylskåp, vi var lite oroliga för att det inte skulle finnas. Helt okej att man får dela med grannarna, eftersom vi är tre par som har hela hotellet för oss själva (eller nja, nästan då ifall tanten bor där).
Det låter som att hotellet är bra, skönt!:)
Hur långt tar det att gå in till stan ungefär?

parmaoil
2006-06-26, 01:54
Svår fråga;)
Det beror lite på kondition, vägval och vad som är centrum. Ca 5 min upp till Akropolis bhp och därifrån ett par minuter till änden av Papadiamantis skulle jag gissa. Bär ju inte klocka på semestern...

Förresten, om jag inte skrev det tidigare, så behöver ni ngt för att bekämpa myggorna. Rekommenderar citronljus på balkongen och en väggplugg med antimyggvätska.

Buckskin
2006-06-26, 08:51
Hej!

Tre veckor kvar tills semester, jag har redan börjat nedräkningen. Sedan bär det av till Skiathos den 18 Juli. Någon som bott på Hotel René? Och i så fall, hur var det?

Klick
2006-07-10, 11:54
Jag åker d 21 aug till Skiathos o hotell Gallini...

snorfus
2006-07-10, 18:27
Vi åker den 4 september, med apollo o ska bo på lägenhetshotell fiorella.. Längtar intensivt :) ...

Buckskin
2006-07-14, 08:22
SISTA dagen på jobb, sedan är det semester..._B-anana klapp_klap _B-anana och som om dett inte skulle vara nog så bär det av till Skiathos tidigt på tisdag morgon, ibland känns livet bara så rätt.

KosAnn
2006-07-14, 09:18
Ha en riktigt skön resa. _B-anana _B-anana _B-anana
Annika som har 19 dagar kvar till Kos. _B-anana _B-anana _B-anana _B-anana _B-anana

solis
2006-07-21, 20:41
Hej!
Vi skall till Skiatos och Skopelos den 18 sept. Det är härligt att höra allt gott om öarna. Har varit på många Grekiska öar och älskar Grekland. Blir härligt att besöka två nya öar.
solis

Gila
2007-07-13, 20:58
Hej! Jag har bott på Villa Ritza 25 juni-2 juli. Trivdes kanonbra. Jag tycker inte det var lyhört (som Paramaoil tycker) och att det spelar lite musik från strandbaren mellan kl 10-18.30...då var i alla fall jag aldrig på hotellet...utan på någon strand, eller i vattnet :-) Tanten som driver det lilla hotellet är i alla fall supertrevlig men dålig på engelska. Det är gester och enstaka ord som gäller. Hon månar verkligen om sina gäster. När jag och min syster kom hem sent en natt och kom bakvägen via stranden så pratade vi väl lite högt...då kom tanten ut i nattlinnet och med telefonen i handen och frågade lite försynt om allt var bra....en dag behövde min syster alvedon eller liknande...då gick jag och knackade på hos tanten och fick komma in i hennes lägenhet...hon plockade då fram en plåtask fylld med diverse tabletter...jag tog den jag kände igen någorlunda...
Trädgården är otroligt vacker med änglatrumpeter och stora hortensior och vackra perlargoner (jag "råkade" få med mig ett skott...*hi..hi.*). Det finns en dusch utanpå huset där man kan skölja av sig efter en dag på stranden. Kylskåp o frys finns, dock lite trångt där det står i hallen utanför de 3 rummen. Finns dock möjlighet att göra iskuber.Svalkande gott. Vi bodde i rum 2 och där fanns ingen vinöppnare. Så jag köpte en enkel sådan som jag lämnade kvar. Mygg fanns det gott om...och äckliga halvvilda magra kattor. Vi sov första natten med öppen dörr och fick då besök av en katt...som rev min syster på benet...efter det sov vi med stängda dörrar....och det enda som anföll oss var myggen. Jag tror ni kommer att gilla Villa Ritza om ni inte har höga krav på hotell utan bara vill ha en skön säng, dusch och tak över huvudet. Ska ni in till stan är det närmast att gå längs stranden och sen upp via en taverna som ni passerar igenom...följ sen vägen och gå en trappa upp så hamnar ni på vägen till stan...

inkfish
2007-07-13, 23:11
Trådet är ett år gammal, därför låser jag den. Starta gärna nya trådar med Skiathosfrågor.

inkfish/moderator