handdator

Visa fullständig version : Evia Pefki


Krister
2006-03-20, 18:35
Hej. Är det någon som har besökt Pefki på Evia.Tyckte ni om platsen?Själv skall jag ha semester där i Juli 2006_B-anana

monica
2006-03-20, 22:38
Jag var där förra sommaren med man och 2 barn.

Rent vatten och stenstrand små runda stenar, fria solsängar vid stranden, rent och fräscht, men de som står för solsängarna väntar sig att du beställer en kaffe eller något att dricka, så riktigt gratis är det ju inte.
Det är billigt i Pefki att gå ut och äta om man jämför med andra grekiska öar och även fastlandet.

Turisterna när vi var där i slutet på augusti var grekiska barnfamiljer och äldre greker.
Måste bara nämna tomaterna från Evia, de var de godaste tomater jag någonsin ätit i Grekland och då bor jag ju ändå här. Så beställ grekisk sallad när du går ut och äter.
Köpte med tomater därifrån när vi åkte hem till Aten och de snålade vi på ganska länge. Men det är tydligen välkänt att tomaterna från Evia är himmelska.

Ett väldigt mysigt ställe, men ingenting för de som vill festa och hålla igång. Som sagt rent och fräscht och grönt, för Evia är verkligen en grön ö.
Jag gillar verkligen Evia, har varit där förrut också men då på ett annat ställe. Ha det så skönt på Evia

Monica

Frappe
2006-03-21, 10:26
Hyr gärna bil och åk runt en del på ön, Evia är en fin ö och du hittar garanterat egna badvikar. klapp_klap

Camilla

Krister
2006-03-21, 15:01
Tusen tack för ditt info om Evia.Monika.Låter jättebra när vi åker dit med familjen med 2 flickor.Söker lungt ställe att koppla av och njuta god grekisk sallad med
mycket feta ost, samt atmosfären där.
Mvh Krister_B-anana

HasseP
2006-05-23, 14:43
klapp_klap Hej. Är det någon som har besökt Pefki på Evia.Tyckte ni om platsen?Själv skall jag ha semester där i Juli 2006_B-anana

Hej Krister

Jag har varit i Pefki många gånger. Håller själv till vid Limni som ligger söderut ca 40 minuters bilfärd. Har ett hus där sedan 10 år tillbaka.

Pefki är en ganska liten plats, med huvudgata längs vattnet. Hur kommer du dit? Via skiatos eller?

Hälsningar
Hans

frank
2006-05-23, 22:51
Det fanns en jättemysig taverna i Pefki som hade den godaste tzatzikin jag någonsin smakat.Vi var där i juli -04 o vart mkt nöjda.Kombinerade Skiathos med Evia helt perfekt tyckte vi :cool: mvh FRANK