handdator

Visa fullständig version : Virginia Pension


mamma mu
2014-07-26, 10:46
Hej alla Tinos fantaster.
Jag åker på min första Tinos resa i september. Och hade tänkt bo hos Nikoleta rooms men nu blev det inte så av olika anledningar. Jag har en väninna mej med och vi har nu bokat varsit rum på Virginia Pension och jag har just insett att det ligger på "krypgatan". Är det risk stoj o stim utanför balkongen tror ni?

// Mona, 53 dagar kvar till avresa

Celbe
2014-07-26, 12:39
Virginia Pension ligger inte på "krypgatan" (däremot är det inte speciellt långt dit) utan det ligger i samma lilla gränd som Lissis favorittaverna "Sjöjungfrun" (just nu hittar jag inte vad det heter på grekiska :o)). Nedanför denna taverna ligger det två matställen till, Michalis och det andra vet jag inte vad det heter. Tar du ett steg ut från pensionen är du på tavernan:D. Rummen på första våningen har ingen balkong men däremot är det möjligt att övriga har det. Sjöjungfrun brukar ha en markis över borden som står i denna gränd så vi har faktiskt inte funderat på hur det ser ut "uppåt".

Stoj och stim skulle jag inte säga att det är här men däremot sedvanliga ljud från tavernor och så är det en del folk som bara passerar genom. Lissi kan nog mer svara på hur det är i september för jag har bara varit där i juni tre gånger.

Virginia har på två ställen till i Tinos stad, Virginia Studios där vi bodde 5 nätter i slutet av juni (utmärkt, lugnt läge men nära till precis allt) och Virginia Rooms.

Celbe

mamma mu
2014-07-27, 18:41
Hejsan och tack för ditt svar, men det verkar som om det finns tre Virginia. Pension, Studios och Rooms.

Celbe
2014-07-28, 09:27
... men det verkar som om det finns tre Virginia. Pension, Studios och Rooms.


:confused:

... men det är just det som jag skrev i mitt inlägg...

Virginia Pension, som ligger vid tavernan Sjöjungfrun (d v s inte på krypgatan), Virginia Studios (där vi bodde i slutet av juni) samt Virginia Rooms, som ligger i en helt annan del av Tinos stad.


Celbe

mamma mu
2014-07-28, 11:45
Åhh förlåt, jag missade att du skrev att det fanns två till. Men då vet jag att vi inte kommer att bo på krypgatan, tusen tack för hjälpen

Lissi
2014-07-28, 18:30
Det spelar nog ingen roll VAR man bor inne i Chora. Det är trafikljud, tavernaljud och människoljud överallt. ;)
Det är nog helt OK var man än bor!:D
Jag har nog aldrig tänkt på var just Virginia har sina studios, har bara sett bilen vid hamnen! Jag bor ju alltid hos Nikoleta och när jag är på Malamatenia så tittar jag bara ner i maten:p:p:p

Ha en fin tur! September är fantastiskt, men för att njuta fullt ut av ön krävs bil några dagar.

Lissi

mamma mu
2014-07-29, 16:51
Nu är det färdig krånglat, Nikoleta Rooms får det bli. Hon hade ännu två rum lediga för oss. Då blir det i alla fall lugnt o skönt har jag förstått. Ser så mkt framemot årets resa.

// Mona, 43 dagar till avresa klapp_klap

Lissi
2014-07-29, 20:27
Ni får det jättebra där! Nära till morgonbadstället, bageriet och Ag. Fokas. Trädgården är så mysig!
Hoppas allt blir toppen!

Hälsa henne från Lisa och Claes!

Lissi