handdator

Visa fullständig version : Fototävling 2006


Ypsilon
2006-03-20, 12:08
Undrar om det blir någon fototävling i år? Skall åka på årets första Greklandsbesök i april och undrar vad man skall zooma in på.
Ypsilon

Kalimera
2006-03-20, 12:41
Undrar om det blir någon fototävling i år? Skall åka på årets första Greklandsbesök i april och undrar vad man skall zooma in på.
YpsilonSjälvklart blir det en fototävling även i år. :) Lustigt att du frågar för jag tänkte själv tävlingen för några dagar sedan. Började fundera på vilka kategorier vi ska ha i år och bestämde mig för att deltagarna själva ska få bestämma den "tredje kategorin".

Bästa bild och Roligaste bild är givna, men den tredje kategorin har skiftat från år till år, så även 2006. Den tredje kategorin har varit följande: Typiskt Grekland, Semestra i Grekland, Tavernor, Vatten och Blått. Frågan är då vilken kategori vi ska tävla om i år, förutom bästa- och roligaste bild.

Skriv dina förslag här i forumet. Är du inte medlem i forumet klickar du på registrera här uppe till vänster. Du kan även skicka dina förslag via e-post (kalimera@kalimera.nu).

När det kommit in tillräckligt med förslag startar vi en omröstning om vilket motiv det ska vara i kategori tre.

Janne / Kalimera

PS. Tack Ypsilon för påminnelsen!

PS 2. Förra årets vinnarbilder... (http://www.kalimera.nu/bilder/foto2005/index.html)

ford prefect
2006-03-20, 13:37
Mitt förslag till tredje kattegori är Katter(!)
Motivering: Oftast hamnar ju bilder med katter högt på tio i topp så varför inte låta dessa få tävla i en egen klass?

//Åke

Brige
2006-03-20, 14:47
Ooh jaa!klapp_klap_B-anana Låt oss få KATTER, alla "kattegorier".:) Dom är ju allestädes närvarande på de mest märkliga platser:confused: och i de mest underliga poser:eek:

Härligt förslag.
//Birgitta

Riitta
2006-03-20, 17:43
Det är väl dax för katte gorien äntligen:D
Annars har jag ett förslag till och det är "båtar"
Kan tänka mig att det skulle komma in många fina bilder av dessa vackra och ibland roliga båtar:)

Riittabye_bye

Annki
2006-03-20, 17:57
Varför inte vidga begreppet "katter" till "DJUR"? Då kan ju även alla hundar, åsnor, ödlor etc. få en chans att komma med.

Ann-Kristin.

Elisabet
2006-03-20, 18:31
Jag skulle tycka det vore roligt med en kategori som lockar fram lite annorlunda bilder.

Har ingen bra rubricering, men kanske helt enkelt Ett annorlunda Grekland, En annan sida av Grekland eller nåt sånt.

Riitta
2006-03-20, 18:42
Det tycker jag också låter bra Elisabet:) Det skulle bli lite mer utmaning:rolleyes:
Riittabye_bye

inkfish
2006-03-20, 22:43
Har ingen bra rubricering, men kanske helt enkelt Ett annorlunda Grekland, En annan sida av Grekland eller nåt sånt.

Ja! Det var en jättebra idé. Kanske t o m Mitt annorlunda Grekland för att få riktigt subjektiva motiv.

Inte en blå dörr så långt ögat når, alltsåAng_elx flabb_flab

myssa
2006-03-20, 23:09
ja, mitt annorlunda grekland !
det håller jag också med om....
myssa...

kari
2006-03-20, 23:32
Ja! Det var en jättebra idé. Kanske t o m Mitt annorlunda Grekland för att få riktigt subjektiva motiv.

Inte en blå dörr så långt ögat når, alltsåAng_elx flabb_flab

Jeg synes også denne ideen er god :) - og håååper :rolleyes:

- men uansett hva vi kaller kategoriene, TROR jeg bidragene fortsatt vil bli slik at vi synes de ville passet bedre i en a n n e n kategori enn den de deltar i flabb_flab
- katter feks Ang_elx - er det vel umulig å unngå ;)
:) Kari

xenos
2006-03-21, 06:21
Jag skulle tycka det vore roligt med en kategori som lockar fram lite annorlunda bilder.
Har ingen bra rubricering, men kanske helt enkelt Ett annorlunda Grekland, En annan sida av Grekland eller nåt sånt.



Precis vad jag skulle vilja, men förmodligen inte klarar av!

Bra ide´!

Lefteris

Zanét
2006-03-21, 08:20
Jag skulle tycka det vore roligt med en kategori som lockar fram lite annorlunda bilder.
En kategori på temat "Möte" - Möte med människor, djur eller en speciell situation/händelse. Tror det hade blivit väldigt annorlunda bilder :)

//Zanét bye_bye

Ypsilon
2006-03-21, 12:13
Om det blir ett KATTegori tycker jag att kattbilder inte skall godkännas i kategori Bästa eller Roligaste bild. Hur skulle det vara med kategori Mat och Dryck?
Ypsilon, hundmänniska.

martinifk
2006-03-21, 15:59
Jag skulle tycka det vore roligt med en kategori som lockar fram lite annorlunda bilder.

Har ingen bra rubricering, men kanske helt enkelt Ett annorlunda Grekland, En annan sida av Grekland eller nåt sånt.

Du kommer på en bra sak än en gång, vad roligt Elisabetklapp_klap klapp_klap
den kategorin kunde vara en stor utmaning där man klart ställer upp....

mvh Martinifk

LGreco
2006-03-21, 17:22
Måste också berömma Elisabet för idén. Ett annorlunda Grekland verkar hur intressant som helst och väldigt spännande att se vad olika folk kan lyckas sniffa upp med kameralinsen och även vad folks uppfattning är om ett annorlunda Grekland.

Eftersom jag är ny här, registrerades idag, så undrar jag när bidragen ska vara inskickade. Svaret ligger säkert på sidan men när jag ändå gjorde ett inlägg så...

Supertack för en kanonsida, visste inte att det fanns en så utmärkt Greklandssida på Svenska. Den ska ni ha många klappar på axeln för, fortsätt i samma stil!

Elisabet
2006-03-21, 17:38
Eftersom jag är ny här, registrerades idag, så undrar jag när bidragen ska vara inskickade. Svaret ligger säkert på sidan men när jag ändå gjorde ett inlägg så... Tävlingen brukar vara på senhösten när res-säsongen är över och de flesta har kommit hem. Janne lägger ut info när det blir dax, antagligen någon gång i mitten av oktober. Dessutom brukar det bli en hel del trådar om tävlingen, så den går knappast att missa :)

Fast SÅ HÄR tidigt tror jag aldrig någonsin vi har börjat prata om den! Men det visar väl helt enkelt att det med åren har blivit ett verkligt sug efter den klapp_klap


Välkommen till Kalimera förresten!

Lissi
2006-03-21, 18:49
Både "Möten" och "Ett annorlunda Grekland " är jättebra förslag.....!
Det enda jag inte vill ha är en KATT-tävling!! Vi har väl sett alla typer av kattbilder redan??;)

Lissi - som nu säkert har fått MÅNGA kattvänner att se ut så här__D __D :mad: :mad:

inkfish
2006-03-21, 19:29
Inte mig i alla fall:p. Jag älskar katter, särskilt mina egnaAng_elx, men behöver ingen kategori för det ändå. Katter passar ju in i de kategorier som redan finns:D

karinafp
2006-03-21, 19:59
Det enda jag inte vill ha är en KATT-tävling!! Vi har väl sett alla typer av kattbilder redan??;)

Men skulle det inte vara skönt att ha alla katter samlade i en och samma grupp, så man slipper se dem ÖVERALLT??? ;) Det känns ju rätt hopplöst när det är kattbilder som vinner ALLA kategorier... Ang_elx Och leder i längden till att det bara blir fler och fler kattbilder som skickas in... och så vidare i all oändlighet...

inkfish
2006-03-21, 20:02
Tss, är det fler än en kattbild som vunnit under åren? Jag kan bara erinra mig den lille flaggviftaren men vill gärna ha minnet uppfriskat eftersom kattbilder är så fina;)

karinafp
2006-03-21, 20:03
Tss, är det fler än en kattbild som vunnit under åren? Jag kan bara erinra mig den lille flaggviftaren men vill gärna ha minnet uppfriskat eftersom kattbilder är så fina;)

Ja, vann inte samma katt även en annan kategori det året?

inkfish
2006-03-21, 20:04
Vilken bild skulle det vara? Jag minns inte. Eller så ser du dubbelt;) flabb_flab

Elisabet
2006-03-21, 21:27
Vilken bild skulle det vara? Jag minns inte. Eller så ser du dubbelt;) flabb_flabJodå, Karin har rätt. Det var samma kattunge i tröjtävlingen också.

inkfish
2006-03-21, 21:46
Aha, i famnen på nån gul kalimeratröja? Den hade jag glömt, för jag har aldrig räknat in tröjtävlingen i fototävlingen.

LGreco
2006-03-22, 01:47
Tack ska du ha!

Ok då vet jag, ingen brådska med andra ord. Ville bara försäkra mig om att den inte ägde rum någon gång mot slutet av augusti eller något sånt.

Kalimera
2006-04-07, 13:03
Supertack för en kanonsida, visste inte att det fanns en så utmärkt Greklandssida på Svenska. Den ska ni ha många klappar på axeln för, fortsätt i samma stil!
Stort tack! bye_bye

Kalimera
2006-04-07, 13:07
Hej alla fototävlingssugna Kalimerianer bye_bye

Det var ett tag sedan det kom in nya förslag till den tredje tävlingskategorin.

Här är de som kommit in hittills:

- Katter
- Båtar
- Djur
- En annan sida av Grekland
- Mitt annorlunda Grekland
- Möte (människor, djur eller en speciell situation/händelse)
- Mat och Dryck

Fler förslag?

Elisabet
2006-04-07, 13:31
Nog med förslag :)

Kalimera
2006-04-07, 14:27
Nog med förslag :)Då kör vi en omröstning.

Lissi
2006-04-07, 14:33
Då kör vi en omröstning.


Ska det bli en sån med staplar eller ska vi bara rösta här????:confused:

Lissi- som gillar det annorlunda!;)

Kalimera
2006-04-07, 14:40
Ska det bli en sån med staplar eller ska vi bara rösta här????
Finns en omröstning ute nu.