handdator

Visa fullständig version : Hotell i Platanias


Anderp
2006-03-20, 08:27
Hej allihopa bye_bye

Vi har bokat hotell Blue Star Caldera Bay i Platanias i September.....finns det någon som vet om det är bra.

Vill även ha tips på bra resturanger, vi åker med barn och det kan ju vara lite knepigt med maten då :)

myssa
2006-03-20, 22:57
vilket bra val... ;) platanias....
jag har inte bott på just ert hotell men jag vet att det ser fint ut, så brukar ju fritidsresor ofta ha bra anläggningar.
bra restauranger finns det gott om i platanias.
svårt att välja men vi börjar med symposium, som har mycket god mat och bra service och deras meny innehåller allt (tror jag) för den tar tid att ögna igenom.
dom har en fantastisk kyckling i vitlök och grädde den kommer puttrande i en panna, men ni bör vara hungriga.
många greker äter själva här.
en annan som jag själv tycker om är mylos,fantastisk mat och en lite rolig inramning genom att frun är konstnär och dekorerar entrén med mat,blommor,ljus, ja vad som helst.
tyvärr ibland rätt mycket folk men det har alltid löst sig med bord till slut.
är man ett större sällskap kan man gärna boka i förväg.
en annan favorit är tartufo som har härlig pasta förutom traditionell grekisk mat inklusive underbar räksaganaki.
dom gör pizza i stenugn som barnen kanske gillar.
ta gärna ett bord mot baksidan annars stör trafiken lite om man är känslig.
dessutom finns det uppe i gamla platanias allra högst upp en taverna som heter vigli.
gå gärna upp innan solen går ner det är tjusigt, solnedgång och bra mat.
väl värt ett besök eller två...
dom har ju barnmeny på alla restauranger numer annars har jag fått beställa in små portioner av befintlig meny.
jag tycker inte att det är några problem dom är alltid så trevliga överallt.
sen är barnen uppskattade på alla ställen.
och till sist vill jag rekomendera clown bar som gör stora creppes med valfri fyllning utifall barnen strejkar för restaurangmaten någon kväll.
men som sagt det finns många fler.
ni kanske hittar er egen favorit ni måste skriva sen och berätta det är alltid kul att höra andras val.
ha det så fint i platanias...
myssa....

Anderp
2006-03-22, 06:26
Tack Myssa för dem bra tipsen, självklart berättar jag hur vi har haft det sen......men det dröjet några månader

AnnaÖrebro
2006-03-27, 13:03
Ett tips på en jätte bra restaurang i Platanias, som vi åt på många gånger under vår vecka förra året var Panorama, ligger på väg upp till den gamla delen av byn. Ett kanonställe med utmärkt service. Jättebra barnmeny med mini grillspett, mini pizza osv. På våran hemresedag ville vi hinna äta en tidig middag innan bussen skulle hämta oss vid hotellet. Det var inga problem , vi fick komma innan de öppnade. Våra barn var då 2.5 och 4 år och de uppskattade verkligen stället. De hade en variant av barnstolar, stolarna var högre, så att barnen nådde upp till bordet. Det var mitt tips. Mvh Anna Örebro

Anderp
2006-03-29, 06:44
Tack för tipset

örjan
2006-04-02, 17:53
Plataniás är bra....väldigt turistiskt...men bra.
jag måste få rekommendera en restaurang...högst upp i plano Plataniás...övre, gamla byn, ligger en restaurang som heter Astrea.
Georgios, ägaren, är en god vän till mig.
De serverar otroligt bra mat (G:s mamma lagar den)...till hyfsade priser dessutom.
Servicen är kanon och utsikten är väl det enda som kan mäta sig med maten...den är otrolig.

Som sagt...en familjär stämning...där de månar om er på alla möjliga sätt....gå gärna dit