handdator

Visa fullständig version : Flygplatsen


Riitta
2006-03-19, 19:09
Blev lite småsvettig när jag upptäckte att Olympic Aervays hade skickat ett meil med ändrad flygtid från Rodos till Karpathos:o

Vi landar från Göteborg kl.11.55 och planet till Karpathos avgår kl. 13.10.
Vi borde väl hinna med den utan problem om vårt plan från Sverige inte är försenad:o
Är det vanligt att man får ändrade tider:confused:

Riitta

Jayo
2006-03-19, 21:12
Du ska vara glad att du fick besked från Olympic om den ändrade tiden. Jag har en grekisk vän som två gånger missat ett inrikesflyg pga att planet avgått ett par timmar före utsatt tid. Och min vän jobbade på Olympic! Tiden bör räcka i Aten men du bör checka in bagaget hela vägen till slutflygplatsen.

Riitta
2006-03-19, 21:15
Vi flyger med Flyme och om jag har förstått rätt deras regler så kan man inte göra så:(

Riittabye_bye

Elisabet
2006-03-19, 21:37
Visst menar du att ni landar på Rhodos 11.55?
Kan inte tänka mig att ni inte hinner, det är ju en ganska liten flygplats där det är nära till allt. Och om planet skulle vara så mycket försenat att ni missar planet till K, så bokar de väl om er till nästa.

Du kan ju kontakta FlyMe och fråga dem vad de gör om ni skulle var så mycket försenade.

Riitta
2006-03-19, 21:40
Låter bra att flygplatsen är så liten. Vi landar 11.55 på Rhodos och då är det ju drygt en timme kvar:) Har vi kommit så långt så lär vi väl komma till Karpathos förr eller senare:D

Riittabye_bye

inkfish
2006-03-19, 21:52
Jag hade varit lugn om jag var du. Hur flyme kommer att hålla tiderna vet man ju inte än, de har inte börjat flyga än. Men med tanke på att gå 3-4 turer om dan mellan Rodos och Karpathos så lär ni inte bli strandsatta särskilt länge.

Riitta
2006-03-19, 21:56
Annars får vi väl undersöka Rhodos;) Det är första gången vi beträder denna ö:)

Riittabye_bye

benedicte1
2006-03-20, 19:08
Hei!
Jeg har jobbet på rhodos som reiseleder i mange sesonger. Forsinkelser bruker ikke være noe stort problem. Men det som derimot tar veeeldig lang tid er bagasjeutleveringen....:( Men forhåpentlivis går det bra, for de fleste flyene fra skandinavia lander litt senere og det er da utleveringen bruker å gå tregere. Det er en liten flyplass så det er ikke langt fra utlevering av bagasje til innsjekk innenriks! Det går nok bra!:)

Benedicte.

Riitta
2006-03-20, 20:21
Tack för svaret:) Flyme kanske inte har så jättestora flygplan så hoppas man får sina väskor kanska fort:)

Riittabye_bye

Themis
2006-03-20, 20:38
Flygplatsen bygger dom ut å det grövsta. Någon som vet när den öppnar?
Inte för att det kanske spelar världens roll i det här fallet, men den blir nog minst dubbelt så stor som den var innan..
Kanske, kanske att det går att hittta en sittplats någon gång när man kommer dit sen. (Och har mer tid än Riitta.... ;) )

benedicte1
2006-03-20, 21:08
Den utbyggingen av flyplassen har de holdt på med noen år nå.......:rolleyes: Som så mye annet i grekland går det ikke så fort... Da jeg reiste fra Rhodos i november stod det slik det hadde gjort i ca et år...:o. Jeg tror det stoppet opp fordi de ikke har fått penger til å gjøre det ferdig. Det er veldig synd, for det hadde virkelig vært behov for større plass. I høysesong er det forferdelig trangt. Egentlig helt fantastisk at det kan komme/reise så mye mennesker uten de helt store problemene.

Benedicte.bye_bye

Riitta
2006-03-23, 19:50
Vi meilade till Olympic Aerways och frågade vad dom trodde om ifall vi skulle hinna med planet. Fick svar att man skall helst vara på plats 1,5 timmar före avgång:o Vi är där en timme och en kvart före:( . Nästa plan till Karpathos avgår 19.30. Då blir det och tillbringa hela eftermiddagen och halva kvällen på Rodos och kanske se flyget som man möjligen skulle ha hunnit med:mad: .Blir galensnyft_drop

Riitta

Kyy
2006-03-23, 21:56
Fick svar att man skall helst vara på plats 1,5 timmar före avgång:o Vi är där en timme och en kvart före:(
Riitta
:D Häpp!!! Kära "kaima", du fick svar från en grek/grekinna. Nu översätter jag svaret. Bry dig inte, räcker att ert plan satt ner noshjulet innan utsatt tid för anslutningsflyget. Du har gott om tid att hämta väska, ta en ALFA eller FIX och borda planet till Karpatos.

bye_byeLingvisten Liitta-Kyy

inkfish
2006-03-23, 22:34
Exakt min tanke också!

Riitta, det är Greek time förstår du väl:cool:

Riitta
2006-03-24, 14:51
Nu känns det lite bättre:) Såg att det var meilfrån Olympic när jag kom hem. Då har mannen i huset tydligen ringt och ändrat flygtiden. Så nu blir det flyg kl 16.50 så det kan jag klara av:D Då hinner man ju till hotellet i skaplig tid och orkar och ta sig en sväng till Pelagos också senare på kvällen_B-anana klapp_klap .
Finns det något och se på nära flygplatsen på Rodos.Kanske några affärer så man kan gå runt lite i väntan på flyget?

Riittabye_bye