handdator

Visa fullständig version : Bankomat i Agia marina?


Monchi
2014-07-07, 15:34
Är det någon som vet om det finns en bankomat i Agia marina på Egina?

:confused:

Masse
2014-07-07, 23:54
Jodå, viss finns det. Jag använde den för tre veckor sedan, och lämnade kvar några euro till dig. :D

Om du går västerut på bygatan så hittar du den på höger sida när du kommit ungefär halvvägs.

:) Masse

mamma mu
2014-07-09, 08:13
Det finns också en borta vid restaurangen Kiriakakis om jag inte missminner mej. Den Masse menar finns vid en supermarket som brukar ha plastdjur för barnen att rida på utanför.

Tomas N
2014-07-11, 11:34
Vi bodde i Ag Marina för en vecka sedan och då fanns det enligt uppgift bara den vid Supermarket men den var tom på pengar och stängd under dom fyra dagar vi var där. Byborna sa att det kommer någon från Aten och fyller på men det kunde dröja.......så gardera er med cash innan ni kommer dit.

Masse
2014-07-11, 22:36
Vi bodde i Ag Marina för en vecka sedan och då fanns det enligt uppgift bara den vid Supermarket men den var tom på pengar och stängd under dom fyra dagar vi var där. Byborna sa att det kommer någon från Aten och fyller på men det kunde dröja.......så gardera er med cash innan ni kommer dit.

:confused: Mycket förvånad!!! Självklart var det så som du säger. Men på de åtta gånger som jag varit på Egina och i Agia Marina så har jag aldrig upplevt det som du beskriver. Extra märkligt med tanke på närheten och den täta kontakten med Piraeus/Aten. Ön har ju undet dagtid c:a två färjeförbindelser i timman med Piraeus.

Inkluderade de fyra dagarna möjligen ett antal helgdagar?

:) Masse

Tomas N
2014-07-12, 22:03
Inkluderade de fyra dagarna möjligen ett antal helgdagar?

Masse

Söndag plus måndag t.o.m onsdag. Taxi t.o.r till Egina för att hämta kontanter kostade ca 38 euro. Surt. Taxi pga av att sista buss hade gått för dagen och vi skulle checka ut tidigt från hotellet dagen efter.

Masse
2014-07-13, 01:17
Inkluderade de fyra dagarna möjligen ett antal helgdagar?

Masse

Söndag plus måndag t.o.m onsdag. Taxi t.o.r till Egina för att hämta kontanter kostade ca 38 euro. Surt. Taxi pga av att sista buss hade gått för dagen och vi skulle checka ut tidigt från hotellet dagen efter.

Instämmer, Surt! Och taxin har blivit ruskigt dyr.

:) Masse

mamma mu
2014-07-14, 09:48
Jag har bott i Agia Marina ca 10 ggr och det har aldrig varit problem när jag har tagit ut pengar. Och i alla fall 2006 fanns det även en automat (en grön en) vid Kiriakakis. Men bra att veta inför höstens resa, då gäller det att ta ut kontanter i Egina town på vägen t Ag.Marina. Tack för upplysningen