handdator

Visa fullständig version : Stränder och andra tips

Sussi79
2014-07-01, 20:23
Hej alla!

Skulle vilja ha tips på fina stränder i och runt Parga som man borde besöka...:)

Även förslag på allt annat man borde veta. Som tex trevliga restauranger och barer:D

Trevlig kväll!

Minerva
2014-07-02, 20:19
Sarakiniko-stranden, som er nevnt i en av dine andre tråder, er veldig fin. I år har vi tenkt oss til Karavostasi-stranden, som også er nord for Parga, og til Ammoudia-stranden, som er sør for Parga. Begge disse skal være flotte.

Det er mange gode restauranter i Parga. Skal dere bo på Villa Andreas? To med nydelig mat ligger i den samme veien: Perivoli (helt øverst) og Yannis.

Langs havnen kan jeg særlig anbefale Zorbas (min favoritt) og Sodia. Opp mot slottet er Maistros, Flisvos og Romantica veldig gode.

Riktig god tur!

Sussi79
2014-07-09, 15:58
Tack tack för fina tips!!!klapp_klap

inha
2014-07-10, 11:36
Sarakiniko-stranden, som er nevnt i en av dine andre tråder, er veldig fin. I år har vi tenkt oss til Karavostasi-stranden, som også er nord for Parga, og til Ammoudia-stranden, som er sør for Parga. Begge disse skal være flotte.

Det er mange gode restauranter i Parga. Skal dere bo på Villa Andreas? To med nydelig mat ligger i den samme veien: Perivoli (helt øverst) og Yannis.

Langs havnen kan jeg særlig anbefale Zorbas (min favoritt) og Sodia. Opp mot slottet er Maistros, Flisvos og Romantica veldig gode.

Riktig god tur!

Hur är stränderna Sarakiniko, Karavostasi och Ammoudia? Är de steniga eller sandiga? Tar det lång tid att ta sig dit? Kan man ta lokalbuss till dessa stränder?

Birgitta63
2014-07-10, 20:22
Hej alla!

Skulle vilja ha tips på fina stränder i och runt Parga som man borde besöka...:)

Även förslag på allt annat man borde veta. Som tex trevliga restauranger och barer:D

Trevlig kväll!
Gillar ni Pizza ? Kan varmt be er att äta hos Gemini.Vacker utsikt ut mot hamnen.Knalliga turkosa grekstolar som lyser långväga.Ligger i början av hamnen mot den stora borgen.Där firade vi midsommmarafton förra året.Deras Pizzor var utsökta.
Bra val att fira sin semester , Parga är helt underbar.:)
Birgitta som längtar dit igen!!!

Minerva
2014-07-11, 19:30
Hei Inha!

Alle de tre strendene har sand. Jeg har bare vært på Sarakiniko før - den er nydelig. Det går ikke buss, men du kan ta taxibåt fra Parga. Den går kl. 11, og har retur kl. 17. Den koster 10 euro tur-retur, og bruker 10-15 min.

Det går dessverre ikke buss til verken Ammoudia eller Karavostasi. Med bil tar det ca. 25 min. til Ammoudia, og ca. 35 min. til Karavostasi.

Jeg liker langgrunne sandstrender best - det er derfor vi vil prøve de to sistnevnte strendene.

Her er bilde av Ammoudia-stranden: http://www.greece.com/photos/destinations/Epirus/Preveza/Village/Ammoudia/Ammoudia_Beach/1452256 og i dette reisebrevet er det foto av både Sarakiniko og Karavostasi: http://www.kalimera.se/resebrev/2012/parga_4.html