handdator

Visa fullständig version : Stefanakis villas

pelagia
2014-06-30, 14:00
Hei.

Sitter og vurderer Tilos neste år. Det er jo masser av bosteder å velge i mellom ser jeg. Har noen bodd på Stefanakis villas?
Ellers - kan dere anbefale noe annet, både strand og utsikt kan være aktuelt.
Ikke luksus, men vil gjerne at bad og kjøkken virker. Dvs at kranene ikke spruter utover det hele og dusjen ikke virker.
Vi er i utgangspunktet et par på over 60 år, men kan bli et par til.

Vennlig hilsen
Pelagia

inkfish
2014-06-30, 14:10
Stefanakis är flott men ligger långt från allt och i en så jobbig uppförsbacke att bil ingår i rumspriset.

Vill ni ha utsikt (med en backe upp som inte är lika jobbig som den till Stefanakis, men ändå kräver att man inte har problem med att gå), titta på Annas Studios eller Marinas studios. Även Ilidi rock har fin utsikt.

Precis vid stranden med havsutsikt har ni t ex Eleni beach hotel (bara rum, inte studios med pentry), Livadia beach och Dream Island.

Är ni mindre noga med utsikten men vill ha fantastiskt fint inredda och välutrustade studios med bl a sängar med ordentliga madrasser, titta på Irinoula hotel (finns dock inte på charterprogrammet)

pelagia
2014-06-30, 14:53
Hei og takk for svar.

Vi har ikke tenkt å reise charter på turen neste år, derfor leter jeg allerede nå på mange forskjellige alternativer egentlig. Men Tilos virker å være en øy vi kan tenke oss.
Skal sjekke ut de hotellene du anbefaler.

Vennlig hilsen
Pelagia

inkfish
2014-06-30, 14:59
Om du inte åker charter har du så många bra alternativ på Tilos att det är väldigt svårt att välja. Ett trevligt bekymmer! :)

inkfish
2014-06-30, 15:01
Ikke luksus, men vil gjerne at bad og kjøkken virker. Dvs at kranene ikke spruter utover det hele og dusjen ikke virker.

När det gäller sådant slår Irinoula allt annat jag känner till i Grekland. Allt finns och allt fungerar. Och skulle man sakna något är det bara att säga till, går det att ordna så gör de det.

Lissi
2014-06-30, 16:46
När det gäller sådant slår Irinoula allt annat jag känner till i Grekland. Allt finns och allt fungerar. Och skulle man sakna något är det bara att säga till, går det att ordna så gör de det.

Utan att ha bott där så kan jag nog helt instämma med Inkfish , då jag gått husesyn på hotell Ironoula. Vilka fina rum!
Men tyvärr har vi svårt att hitta bara flygstolar från där vi bor så det blir charter och då finns inte Irinoula med i urvalet

Att hitta bra boende på Tilos är inget problem!!

Lissi

gracia
2014-06-30, 20:42
Hvordan er sengene på Annas studios?

Lissi
2014-06-30, 21:00
Jag gillar ju vanliga grekiska sängar så jag sov gott. Det är inga DUX m a o .....:D
De är som alla andra jag sovit i i Grekland d v s ganska hårda.

Lissi

Stenkowich
2014-06-30, 21:14
Kan bara instämma i att Irinoula har fantastiskt fina rum. Vi har bott där en vecka och det var mycket bra!flabb_flab
Försökte lägga in en bild, men lyckas inte (man skall skriva in URL, vilket jag inte vet vad det är?snyft_drop)

gracia
2014-06-30, 21:34
:) tenkte meg det, Lissi. Det går nok bra.

sjöborren
2014-06-30, 21:52
Åker till Tilos i september och ska bo på hotell Irinoúla - för femte gången. Hotellet har trevliga rum/köksdel och sköna sängar.

Sjöborren.

pelagia
2014-06-30, 21:56
Utan att ha bott där så kan jag nog helt instämma med Inkfish , då jag gått husesyn på hotell Ironoula. Vilka fina rum!
Men tyvärr har vi svårt att hitta bara flygstolar från där vi bor så det blir charter och då finns inte Irinoula med i urvalet

Att hitta bra boende på Tilos är inget problem!!

Lissi

Hei.

Har sjekket ut dette hotellet og flere. Det er jo så mye fint, det blir nok lommeboken som bestemmer til slutt. Jeg skjønner at det kan bli litt vanskelig å finne flybilletter om høsten (Ryanair og Norwegian har sluttet med flygninger til Rhodos da), men dette skal nok løse seg. Vi jobber ikke, og kan forsåvidt dra når som helst. Jeg er så bedagelig at jeg vil fly direkte til Rhodos.

Takk til alle engasjerte!

Vennlig hilsen
Pelagia