handdator

Visa fullständig version : När och var?


Eutanasia
2006-03-18, 00:25
Vi är två tjejer runt trettio som tänker åka till Grekland i sommar. klapp_klap

Vi vill ha kul och få en snygg bränna. Vart bör vi åka? Och är slutet av augusti eller början av september en bra tid? När tar säsongen slut?

Alla tips mottages tacksamt!

martinifk
2006-03-18, 01:12
Min personliga favoritö i Grekland är Kreta och den härliga ön skulle nog passa er mycket bra. På Kreta finns allt NI letar efter garanterat vare sig det är lugn och ro eller nöjesliv. Brännan lär ju bli ett faktum oavsett om NI åker i augusti eller sept. eftersom solen då dominerar stort, åtminstone efter våra erfarenheter. Min favoritort på Kreta, Rethymnon måste jag också rek. vi åker dit för 4:e gången i juli och det ska bli sååå härligtflabb_flab
Och välkommen till Kalimera Eutanasia!!!


Martinifk

myssa
2006-03-18, 10:04
jag håller helt och fullt med föregående talare.
kreta :) där finns allt,jag själv väljer platanias där finns kretas största disco
mylos club, club tropicana, splendid och rock house en härlig rock club där dom spelar massor av vinyl ;)
stranden är lång och underbar att strosa efter.
fina restauranger och trevligt folk.
dessutom närheten till många fina utflyktsmål.
10-15 min med buss in till chania stad.
hoppas ni får en fin semester var ni än åker.
myssa

Arne
2006-03-18, 10:39
Har ni möjlighet att välja tidpunkt för er resa, då är September klart att föredraga!! Juli och Augusti är som bekant högsäsong i övärlden, och detta innebär höga priser och trängsel!!!

Så går proppen ur sista veckan i Augusti och September månad infinna sig. Priset på boende halveras
liksom trängseln!!!

Solfaktorn samt vädret är emellertid precis perfekt i September.

Arne

Eutanasia
2006-03-18, 13:02
Tackar för de svaren!

Vi har tittat på Rethymnon som verkar fint, men en kompis som varit där sågar det med kommentaren "trist strand i stan, tråkig mat på restaurangerna, mkt trafik och uselt hotell". Det sista kan man ju råka ut för överallt, men de två första kommentarerna undrar vi lite över. Är det verkligen så tråkigt? Det verkar ju finnas gott om Rethymnon-entusiaster här på Kalimera, så jag antar att den åsikten inte står helt oemotsagd. Eller?

Vi tänkte försöka bo inne i stan, i de äldre delarna. Vad tror ni?

martinifk
2006-03-18, 17:49
[quote=Eutanasia] men en kompis som varit där sågar det med kommentaren "trist strand i stan, tråkig mat på restaurangerna, mkt trafik och uselt hotell".


Trist strand i stan kan möjligen stämma men det är ju inte svårt att röra sig en bit från stan och få mycket härligare stränder än den just vid stan.
Det beror ju lite på om ni har tänkt att hyra bil eller åka bussturer något
och så kan ni ju alltid ta en taxi.
Vi har alltid hyrt bil och alltid bott utanför Rethtmnon. Där kan man inte säga att stranden är tråkig iaf!!
Vad det gäller restaurangmaten kan jag inte säga att den skulle vara tråkigare i Rethymnon än i någon annan stad. Det beror ju mycket på hur den som reser engagerar sig i att hitta den rätta restaurangen också.
Det finns ju så stort utbud på oliks res. där så tråkigt är helt fel ord att säga tycker jag.
Trafiken lär inte vara mer i Rethymnon än Chania tex. där det bor mer än dubbelt så många människor och där det dessutom är mycket mer turister.

Hoppas ni bestämmer er för Rethymnon ändå.....;)

Martinifk

ramses
2006-03-18, 23:22
eftersom ni fått tips om Kreta vill jag fortsätta på det spåret. jag tror att ni tjejer skulle få ut allt av det ni vill på Kreta. Men, sök er till Chaniaområdet. Där behöver ni inte oroa er för stränder som inte håller måttet. Finns fina stränder från och med Chania och västerut i lång rad. Fina mindre ställen västerut, Kato Stalos, Agia Marina ,Platanias där ni snabbt tar er in till Chania från. Ställena i sig bjuder på fina bad, ,många restauranger och andra alternativ till nöjen. Chania som stad är i särklass. Rustikt genuin, och erbjuder massor ar (natt) nöjen. För att inte tala om shoppingen, den är perfekt. Kläder, skor, lädervaror ,smycken, konst, du hittar allt. Vet inte om du besökt Grekland tidigare, men i vilket fall som helst så är Kreta ett ypperligt alternativ. Jag tycker ju dessutom att Kretas sydsida är den allra bästa, där finns så mycket annat. Men, om tiden finns så kan man ju sy ihop den bästa av världar. Ha en bra resa vart ni än väljer att resa.