handdator

Visa fullständig version : Fyrhjuling?


Beach
2014-06-20, 10:03
Hej alla!
Jag är alldeles ny härinne på Kalimera och har en fråga om Karpathos, dit jag åker den 17/7.
Ser att många av er rekommenderar att man hyr bil/moppe för att ta sig runt på ön.
Hur är det med fyrhjuling, finns det sådana att hyra i Pigadia?
Jag rycker att just fyrhjuling är ett suveränt sätt att ta sig fram på när vägarna inte alltid är så ...hm ....`jättebra`:)

Riitta
2014-06-20, 11:10
Det finns fyrhjulingar:) Såg en del senaste veckan:)


Riittabye_bye

Masse
2014-06-20, 18:37
Jag rycker att just fyrhjuling är ett suveränt sätt att ta sig fram på när vägarna inte alltid är så ...hm ....`jättebra`:)

....... Men vägarna på Karpathos tycker jag är ovanligt bra, t o m mycket bra, jämfört med många andra grekiska öar som jag varit på. Men det är ju ingen nackdel för en fyrhjuling heller.

Trevlig resa!
:) Masse

karinafp
2014-06-21, 21:59
Jodå,visst finns det fyrhjulingar att hyra. Och precis som Masse säger så är vägarna på Karpathos oftast mycket bra.

Karin
direkt från ett varmt Pigadiaklapp_klap

pelagia
2014-06-22, 13:09
Hei Karin.

Du vet sikkert hvordan det er med Sea Side i år?
Og kanskje du også vet om Stavros fortsatt er "manager" på Astron Princess?

Vennlig hilsen

Pelagia

karinafp
2014-06-23, 16:45
Hej Pelagia!

Jag har inte hunnit vara till Sea Side ännu, så jag vet faktiskt inte. Däremot vet jag att Stavros bor i Norge sedan ett par år tillbaka. Såg honom inte alls förra sommaren, och har inte sett honom nu heller, när vi har gått förbi.

Karin

Beach
2014-06-23, 19:27
Tack snälla för svaren om möjliheten att hyra fyrhjuling i Pigadia.:)

pelagia
2014-07-01, 15:42
Hej Pelagia!

Jag har inte hunnit vara till Sea Side ännu, så jag vet faktiskt inte. Däremot vet jag att Stavros bor i Norge sedan ett par år tillbaka. Såg honom inte alls förra sommaren, och har inte sett honom nu heller, när vi har gått förbi.

Karin

Hei Karin.
Har helt glemt dette innlegget.
Sea Side var noe for seg selv, og blir vel aldri det samme med ny eier.
Stavros har vi kjent lenge, han har til og med besøkt oss en gang for noen år siden. Vi har ikke vært på Karpathos siden 2011 nå, og da var han der.
Det er litt vedmodig for oss at de vi først ble kjent med forsvinner fra øya.
Neste år er det 10 år siden vi var første gangen på Karpathos. Kanskje vi bør ta en tur igjen da.

Vennlig hilsen Pelagia