handdator

Visa fullständig version : Kontanter Lefkos


LS
2014-06-16, 12:42
På torsdag anländer vi till Lefkos och Nikos Studios. Försöker tänka på annat så att tiden ska gå fortare till avfärd. Det går sådär :)

Läste någonstans att det saknas uttagsautomat på orten. Vet någon som varit där nyligen om detta fortfarande stämmer? Och hur vanligt är det att restauranger och affärer inte tar kreditkort? Vill inte släpa med onödigt mycket kontanter.


En hel annan grej:
Bör man boka taxi från flygplatsen i förväg?

karinafp
2014-06-16, 15:59
Det är kontanter som gäller. Uttagsautomater finns bara i Pigadia, och det är mycket få ställen på ön som tar kort.

Du behöver inte boka taxi. Det står en hel drös och väntar när planet landar.

Karin
som också åker ner på torsdag. _B-anana

Lise-Lotte
2014-06-16, 17:23
Nej, det finns ingen bankomat i Lefkos. Grand Bleu, Dramountana och Krinos tar däremot kort, vilket är bra om det kniper. Det blir att ladda med euro alternativt ta en tur till Pirgadia, vilket i sig är trevligt som ett avbrott. Även vi åker på torsdag. Har du bokat flygstol med Apollo kan du för 200 kr per person tur och retur köpa till transfer, vilket vi har gjort. Detta funkar inte om du åker med Airtours. I september förra året kostade taxin från flyget betydligt mer, (minns inte riktigt, jag tror 40 euro en väg). Ses på stranden nedan för Nikos. klapp_klap

seaside
2014-06-16, 19:03
Om jag mins rätt så finns det en bankomat på flygplatsen. Är nästan helt säker på det.
Ha en underbar semester på sköna Lefkos.

karinafp
2014-07-11, 14:32
Om jag mins rätt så finns det en bankomat på flygplatsen. Är nästan helt säker på det.

Nix. Kollade igår. Biluthyrare fyra stycken, ingen bankomat. :(

Karin

soleanti
2014-07-11, 16:17
Härligt med Lefkos. Var där 2012 och bodde hos Nikos. Då betalade vi 30 euro för en studio för två. Vad kostar det nu?