handdator

Visa fullständig version : För de natur- och kulturhistoriskt intresserade.


sjöborren
2014-06-10, 10:51
Det var igår kväll som min man plötsligt höjde ljudet på radion. Eftersom jag aldrig lyssnar på Karlavagnen spetsade jag självklart öronen då jag hörde ordet Grekland. Vad det handlade om vet jag inte, bara att kvinnan som ringde berättade om en bok hon skrivit.

På Adlibris hittade jag boken som heter Träd och myter i Greklands övärld - skriven av Lisbet Palmgren. För de natur- och kulturhistoriskt intresserande. Och en välkomnande färdkamrat på greklandsresorna står det inledningsvis.

Tänkte att någon kanske är intresserad ...

Kalimera
2014-06-10, 10:56
På Adlibris hittade jag boken som heter Träd och myter i Greklands övärld - skriven av Lisbet Palmgren. För de natur- och kulturhistoriskt intresserande. Och en välkomnande färdkamrat på greklandsresorna står det inledningsvis. Jag skrev om den här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13063) när det kom ut. Den tål att lyftas upp igen, för det är en mycket bra bok! klapp_klap

karinafp
2014-06-10, 10:57
Tack för tipset! Hittade ett ex på Bokbörsen för en femtilapp. Den bör komma innan vi åker. ;)

Karin

Rolf
2014-06-10, 11:01
Står i bokhylla och är med på mina resor till Grekland, alltid är det något man vill kolla upp.
Rolf

greklandsgalen
2014-06-10, 14:21
Beställde den från Adlibris nu på direkten. Det ska bli spännande att få läsa den, är fascinerad både av grekiska myter och de olika trädslag som växer i medelhavsområdet.bye_bye

Birger
2014-06-10, 14:55
Trevlig bok med ett intressant perspektiv. Rekommenderas!

Titti
2014-06-10, 19:00
Den boken finns också på min greklandshylla i bokhyllan. Trevliga och informativa berättelser att läsa i samband med att man botaniserar eller bara vill veta mer. Rekommenderas!