Visa fullständig version : Full färja!
Såg på webben nyss när BS Delos lade till i Paros. Milde tid var passagerare o bilar hon släppte av! Uppenbarligen var båten full och ska så vara enligt chatten på paroswebben även ikväll och imorgon. Bra med mycket turister men undrar om det är något särskilt eftersom båtarna är fulla den här helgen?
Smultron
2014-06-06, 11:38
Det är väl pingsthelg (både i Sverige och i Grekland). Brukar vara fler greker på båtarna då!:)
Monica P
2014-06-06, 12:15
Precis!
Var så inriktiad på att det är vår nationaldag idag, så jag har helt missat att det är pingsthelg. Numera finns ju ingen annandag pingst utan nationaldag istället. Då förstår jag varför det är fullt på båtarna under helgen! :-)
Hmmm...är det Pingsthelg nu..:confused:..allt sådant släpper jag helt tankarna på när jag är i Grekland... såååå skönt!!.. flabb_flab
Sunny(direkt från Katapola) bye_bye
Greekgeek
2014-06-06, 20:21
Men hjälp! Vi ska åka från Santorini till Paros på tisdag och har inte bokat platser :(
Ska vi vara oroliga? ?
Åsa
Tror inte ni behöver vara oroliga Greekgeek, den konversation jag läste på webben gäller helgen, inte nästa vecka. Så här såg det ut under påsken också, men inte veckan efter.
Hmmm...är det Pingsthelg nu..:confused:..allt sådant släpper jag helt tankarna på när jag är i Grekland... såååå skönt!!.. flabb_flab
Sunny(direkt från Katapola) bye_bye
Hmmmm, så även vi. Vi var lite överraskade över mängden grekiska personbilar som åkte av färjan här på Sifnos ikväll. Vi har ju tidigare rapporterat om lite folk här. Men Pingsthelgen kan ju vara förklaringen. Tänkte inte på det! ..... som Peter Dalle sa.
:) Masse
Greekgeek
2014-06-07, 03:43
Tror inte ni behöver vara oroliga Greekgeek, den konversation jag läste på webben gäller helgen, inte nästa vecka. Så här såg det ut under påsken också, men inte veckan efter.
Skönt! Ska boka biljetter i eftermiddag så fort vi kommer ner!
Längtar!
Hmmmm, så även vi. Vi var lite överraskade över mängden grekiska personbilar som åkte av färjan här på Sifnos ikväll. Vi har ju tidigare rapporterat om lite folk här. Men Pingsthelgen kan ju vara förklaringen. Tänkte inte på det! ..... som Peter Dalle sa.
:) Masse
Tänkte precis samma sak när vi såg alla människor gå av Skopan igår afton.
Tittade då i min almanacka och insåg att det var pingsthelg. Något som vi helt hade förträngt här i Katapola. Precis som Sunny12.
Birgitta.
Tittade då i min almanacka och insåg att det var pingsthelg. Något som vi helt hade förträngt här i Katapola. Precis som Sunny12.[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]
Birgitta.
Den helgen är ju nästan förträngd hemma också nu för tiden, då det inte finns någon Annandag Pingst. Sen Nationaldagen infördes tycker jag att Pingsten helt försvunnit som helg. Det är ju "bara" en vanlig lördag-söndag numer för oss som inte är så kyrkliga.
Lissi
Den helgen är ju nästan förträngd hemma också nu för tiden, då det inte finns någon Annandag Pingst.
Jo, jag firar annandag pingst fortfarande. Fast man måste ju jobba iaf :mad:;)
/Netwolf
Netwolf; Jag ska också jobba annandag pingst.
Lissi
Monica C
2014-06-07, 19:09
Den helgen är ju nästan förträngd hemma också nu för tiden, då det inte finns någon Annandag Pingst. Sen Nationaldagen infördes tycker jag att Pingsten helt försvunnit som helg. Det är ju "bara" en vanlig lördag-söndag numer för oss som inte är så kyrkliga.
Lissi
Precis så känner jag oxå,vadå Pingst........ Monica:)
Men her i Norge har vi fri .. :-)))
Men her i Norge har vi fri .. :-)))
Ja ;) - det ser ut til at fridagene i forbindelse med kristne høytider er
f l e s t i det landet kirkene er dårligst besøkt :rolleyes:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.