handdator

Visa fullständig version : Karpathos i maj


Kalimera
2014-06-05, 11:16
Årets tolfte resebrev är publicerat.

Ni kan läsa resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2014/resa-till-karpathos-i-maj.html).

Riitta
2014-06-05, 12:21
Kul att de redan fick ihop ett resebrev:) Sån längtan jag fick:o:)

Tack!!

Riittabye_bye

Ören
2014-06-06, 14:09
I går hemkommen från Karpathos och för femte gången. Bästa hotellet hittills Electra beach lagom avstånd till hamnen och bra pool, strand vid hotellet.
Lite så där väder i veckan, men vi valde rätt bildag runt ön.
Det blir nog fler besök för mig också.

Masse
2014-06-07, 21:54
Trevligt resebrev och mycket vackra bilder från en av mina absoluta favoritöar i Grekland! Bilderna fångar mycket av Karpathos skönhet. Kombination av bra kamera och mycket duktig fotograf?

Kyra Panagia har du verkligen fångat skönheten av på bild. Vackert. Även bilderna från vår favoritstrand Achata är jättefina. Jag förvånas av din irritation över att du blev upplyst om priset på solsängar på stranden???? Vet förstås inte om "damen" som du refererar till var ovanligt tråkig i sitt sätt. Men att få veta vad det kostar innan man legat halva dan och sen blir avkräv avgift är väl inget fel. Priset är definitivt inte heller något att uppröras över. Exakt samma som vi just nu betalar här på Sifnos. Det är få ställen både i Grekland och Spanien som jag fått solsängar till lägre pris. Tilos är undantaget.

Kul att återse Karpathos på så många fina bilder!

:) Masse

Lotta E
2014-06-09, 08:21
Oj, tack för komplimanger :)
Både bra kamera och duktig fotograf kanske.
Kul att Ni gillar min story ;)

Angående det med solstolar och parasoll. Det var tidigt på säsongen och kanske rutiner inte riktigt kommit igång... På de flesta stränder kostar två solstolar och parasoll 6 euro och står uppställda på stranden med parasoll.
Då vi kom till stranden fick vi hämta solstolar själva. När vi står där kommer damen fram och säger att det kostar 5 euro och parasoll extra 3 euro. Okej säger vi och då förklarar hon att det finns regler i Grekland som de måste följa.. Vet inte vilka regler? Och att de tar mer än andra stränder vet jag inte heller? Kanske någon vet.
Damen var kanske lite stressad och otrevlig...därför kände jag inte för att fråga mer om det...

simetra
2014-06-09, 09:17
Karpathos har jag varit på väg till många gånger och så även i år men annat kom i vägen för den resan, tyvärr! Extra kul att då istället få ta del av ditt resebrev och alla fina bilder!

Simetra :)

Tompa L
2014-06-16, 13:56
Hej Lotta!
Såg ditt resebrev från Karpathos, ni verkar ha haft bra väder eftersom ni kunde hoppa i sjön! vi var ju där 2012 och bodde i Amopi som jag troligtvis redan sagt, var lite väl lugnt i September. Vi hyrde en bil och for runt och kollade ungefär samma ställen som du skriver om, Olymbos, Lefkos och längs med kusten tillbaka till Amopi, även stränderna typ Achata med flera besökte vi oxå. det ända vi bokat än så länge är en vecka på Cypern i Sept, tillsammans med 4 kompisar som vi brukar åka iväg med ibland. Men det är inte osannolikt att det blir en restresa i sommar nån stans i Greklands övärd. ha en skön sommar!
Kram Tompa och Nina.bye_bye

Lotta E
2014-06-24, 12:20
Kul att min resebrev uppskattas :)
Hoppas ni hittar en bra resa Tompa! Ni har väl snart varit på de flesta öar:o
Önskar Er en fin sommar också!

Lotta