handdator

Visa fullständig version : Varför Lesbos!


Jyrki
2014-06-01, 01:03
Hej!
Nyss hemkommen från en fantastisk res till Molivos på Lesbos! Vi dvs jag o min familj har rest runt mycket i Europa med bla 10 Kroatien resor samt 5 resor till Grekland på olika öar och jag vill varmt rekommendera Lesbos! Molivos har i mitt tycke det mesta av vad man kan önska sig av en genuin by i Grekland, en vacker hamn och en by som klättrar i slingrande gränder upp mot borgen med fina resturanger och en fantastisk miljö att strosa runt i! Stränderna år kanske inte världsklass men fullt ok , vi har väldigt svårt att förstå att inte mer svenskar upptäckt denna gröna och fina ö!
Lesbos måste vara en av de mest bortglömda öar som vi svenskar reser till och jag vill varmt rekommendera Lesbos och framför allt Molivos till alla som funderarar på en Greklands resa!

ricky
2014-06-01, 10:21
fb_gilla

Kalimera
2014-06-03, 21:09
vi har väldigt svårt att förstå att inte mer svenskar upptäckt denna gröna och fina ö!Jag har frågat mig detsamma ända sedan jag åkte dit första gången. Det är en fantastisk ö. klapp_klap

frank
2014-06-03, 21:31
Tredje gången blir det för oss som vi semestrar Lesbosflabb_flab

emma
2014-06-03, 22:09
_B-ananaåh så spännande det skall bli att resa till Lesbos i sommar! Ser verkligen fram emot att få upptäcka ön efter alla fina inlägg här.
/emma, som känner sig så här inför resan_B-anana

frank
2014-06-03, 22:17
Gavathas är en mysig liten fiskeby med fin långgrund sandstrand som ligger på den norra delen utav ön:)

Claes på Lesvos
2014-06-03, 23:29
Tack för tipset. Har aldrig varit där, så det får bli en tur dit i sommar.
Claes

Pnyx
2014-06-04, 02:20
Jag kan också rekommendera Gavathas. Vill minnas att jag för ganska länge sedan skrev om den i något inlägg. Sandstranden är både lång och långgrund. Barnvänlig, men ändå med relativt få besökare. Det kan kanske bero på att stranden är ganska utsatt för vindar. Ta alltså med badbyxor, men var beredd på trevlig tavernasittning istället.

Alala
2014-06-04, 18:27
Håller med om att Lesvos är en väldigt fin ö och Molivos mycket trivsamt. Nu när man har börjat med charter igen, gäller både Finland och Sverige om jag har förstått rätt, så kommer säkert flera att hitta ön.

Lesvos är en ö som är värd en längre vistelse eller flera resor! fb_gilla

/ Anne :)

sunset
2014-06-05, 15:39
Tillbringade 2 underbara veckor på Lesbos nu i maj (15-29)!
Allt var toppen....mkt trevliga människor.vacker natur,god mat.sol i massor och underbar solnedgång i vår lilla by...Petra:) Mysigt i den lilla hamnen i Molivos......fina hus och mäktiga borgen på toppen ! Lesbosfb_gilla

Carina
2014-06-06, 21:34
Gavathas är en mysig liten fiskeby med fin långgrund sandstrand som ligger på den norra delen utav ön:)
Vi gjorde också ett besök där, men vi valde hellre stranden före eller mitt emot om man så vill. Kambos beach såg vi skylten till och vilken väldigt fin strand, lång och långgrund. I den lilla byn före fanns det en jättebra taverna som vi åt den godaste grekisk sallad som vi någonsin har ätit (vad vi minns i alla fall). Kan tilläggas att det var vår första vecka och soligt och varmt.
Vi tyckte att det var trevligare här än i själva Gavathas.

Lite långt att åka vespa från Molivos dock, 5 mil.

Men hyr man bil så är det lite bekvämare att åka.

Carina

frank
2014-06-07, 17:18
Bra tips ang Kambos beach!
Åker med barn på 8 resp 4år så grunda stränder är ett måste