handdator

Visa fullständig version : Lesbos direkt


Carina
2014-05-29, 19:43
En liten rapport direkt den Molivos. Efter en fantstikt fin vecka i ett underbart Molivos så har molnen hopats sig. Vi har ätit en väldogtgog middag på Alonisos. Kan rekommenderas.
Vädret syns vara sämre de följande dagarna.

Alala
2014-05-31, 07:48
Hoppas vädret trots allt är ok?

Ha det bra!

/ Anne bye_bye

Kalimera
2014-06-02, 09:48
Vädret syns vara sämre de följande dagarna.Hur är vädret nu?

Eva L
2014-06-02, 14:30
Just nu är det sol och även igår em var det sol ett tag. Tur att staden är så fin och människorna så trevliga när nu inte vädret visat sig från sin bästa sida. Eva

Alala
2014-06-02, 16:17
Hoppas vädret bättrar på sig snart, det är ju ändå alltid roligare då. Men hur som helst, ha en fortsatt fin vistelse i Molivos.

/ Anne bye_bye

Eva L
2014-06-03, 19:17
Det ska bli bättre men då har jag åkt hem till värme och sol:) allt blommar väldigt fint här och naturen frodas. Vi äter inomhus och njuter utsikten över havet från alla högt belägna tavernor. Kvinnokoperativet i Petra och Stia Mas?samt flera andra serverar fantastisk mat. De som kommer ner med planet på torsdag får förhoppningsvis bättre väder. Eva från ett regnigt Molyvos

Carina
2014-06-03, 19:25
Tråkigt nog har det regnat större delen av dagen. Hela veckanhar inte varit bra mycket regn och rätt svalt. Vi hann med en dryg timme på stranden idag. Sen var det dags igen med molnen. Nu sitter vi på Alonia och har ätit gott. Regnar fortfarande.
Längtar nog hem nu. Svårt att hitta på ngt att göra när det regnar. Men vi får glädja oss åt vår första vecka som var perfekt.

Carina

Claes på Lesvos
2014-06-03, 19:47
Jag lider med er alla som är här nu i detta usla väder. Det är ju ingen tröst för någon av er att det är mycket, mycket ovanligt på Lesvos med sånt här väder i maj och början på juni. Så är detta ert första besök som regnar bort så snälla kom tillbaka och upplev ett maj som det ska vara, ett annat år.
/Claes

Kalimera
2014-06-03, 19:48
mycket ovanligt på Lesvos med sånt här väder i maj och början på juni.Det verkar vara likadant på flera ställen i Grekland i år.

frank
2014-06-03, 20:11
Jag och min familj åker till Lesbos den 12 juni och hoppas att vädret hinner ändra sig till det bättre:)

Eva L
2014-06-04, 12:19
Självklart är det sommar då. Hoppas också att vädret inte skrämmer bort någon. För de som aldrig varit här tidigare och bara har en vecka på ön kan det kännas tufft. Nu blåser det inte och luften är ljum men visst regnar det. Solkrämen ligger orörd i väskan och aldrig har jag shoppat så mycket på en resa. Annars är här väldigt fint och ingen röker inomhus på tavernorna vilket jag gruvade mig för när måltiderna oftast måste ske inomhus. Eva

Alala
2014-06-04, 18:23
Verkar som om vädret nu skulle vara sämre än vad det var när vi var där 14-21.5. Det var visserligen halvmolningt för det mesta och en kylig vind, men det regnade bara en gång och det gick förbi snabbt. Och i slutet av vår resa var vädret helt ok. Och nu har vi 26-grader här hemma. Hoppas alla som varit på Lesvos nu trots allt har kunnat njuta också.

/ Anne :)

Eva L
2014-06-04, 18:48
Nja nu regnar det inte längre. Skönt att åka hem imorgon till kvällsljuset solen och värmen. Dröjer nog innan jag åker till Grekland månadsskiftet maj - juni det var väl dåligt väder även förra året den här veckan. Mina leder vill ha lite mer värme och sol än vad de fått på den här resan. Eva