handdator

Visa fullständig version : Vandring till klostret


elisabethk
2014-05-29, 16:07
Hej!
Nu är vandringen mellan Ag. Andonis och klostret avverkad. Så otroligt vackert o så otroligt brant. Janne, din bild hade förberett mig och jag hade lovat mig själv att våga, och det gjorde jag. Gick vandringsleden dit, det var 5,5 km från Andonis och gick vägen tillbaka. Väldigt fint men vid vissa partier valde jag att bara titta rakt fram.
Sen smakade det ljuvligt med grekisk sallad, tsatsiki och kalemaris i Andonis.

Den gjorde jag igår, idag var det favoriten igen, först till Ghera sen upp över berget och kommer fram högt ovan Livadia. Vet inte hur många ggr jag gjort den vandringen och jag hoppas att jag kommer att få göra den många, många ggr igen.
Sitter på balkongen och kan absolut inte komma fram till vilken tidpunkt på dagen som är bäst här nere. På samma sätt som att jag inte kan bestämma mig för vilken måltid som är bäst. Men det är ju för att allt är bra.

Och tänk så många trevliga människor det finns, träffar varje dag 2 kvinnor o en man som varit här i så många år att de tappat räkningen. Så trevligt att sitta och snacka med dem över en lunch eller på torget innan läggdags.

Njuter av Tilos!
ElisabethK

Annki
2014-05-29, 16:29
Tack för att du delar med dig av dina intryck och upplevelser, jätteroligt att läsa dem.
Fortsätt nu att njuta av Tilos, Elisabeth!

Ann-Kristin bye_bye

Maggy
2014-05-29, 16:48
Tack, ElisabethK, för att vi får vara med dig under dina dagar på underbara Tilos... :o varenda mening andas lycka och välbefinnande... :) Underbart!! Ha det fortsatt bra!! Om 3 dagar är jag där!! _B-anana


bye_bye Maggy

Kalimera
2014-05-30, 10:32
Janne, din bild hade förberett mig och jag hade lovat mig själv att våga, och det gjorde jag. Gick vandringsleden dit, det var 5,5 km från Andonis och gick vägen tillbaka. Väldigt fint men vid vissa partier valde jag att bara titta rakt fram. Sen smakade det ljuvligt med grekisk sallad, tsatsiki och kalemaris i Andonis.Så roligt att höra att du gick hela vandringen. Är så avundsjuk på dig. Måste jobba med min höjdrädsla. :o

En av de bästa sakerna med att vandra är en belöning som du fick i Andonis. :)

Den gjorde jag igår, idag var det favoriten igen, först till Ghera sen upp över berget och kommer fram högt ovan Livadia. Vet inte hur många ggr jag gjort den vandringen och jag hoppas att jag kommer att få göra den många, många ggr igen.Samma här. Den vandringen är så himla fin! klapp_klap