handdator

Visa fullständig version : Nu är jag på Tilos


elisabethk
2014-05-26, 09:26
Hej!
Efter en minst sagt kaotisk resdag i går sitter jag nu på balkongen och njuter av första frukosten. Sov på Rest and fly och flyget skulle gå 07.45. När jag klev upp 05.00 fanns ett sms från Ving som sa att flyget var försenat med 11 Tim och skulle gå 18.45, alltså samtidigt som båten över till Tilos skulle gå. Jag ringde det nummer varifrån smset kom och fick svar direkt. Flyget var trasigt och skulle tagit 400 passagerare, det var uppdelat på 2 mindre plan, ett skulle lyfta på utsatt tid och ett 18.45. Jag berättade smått panikslagen att jag skulle ju till Tilos och hade ingen lust att tillbringa natt eller nätter på Rhodos. Hon sa att det hade man nog inte haft tid att kolla upp utan passagerarna var bara uppdelade.
Hon sa att det jag kunde göra var att gå och prata med incheckningen och sen skulle även hon försöka kontakta Thomas cockairlines som är flygbolaget, men där var det kaos på telefonerna.
Jag rafsade ihop mina pinaler och sprang med packningen mot incheckningen, där rådde också kaos. Många hade rest på natten och inte fått sms om detta utan fick reda på detta först vid incheckningen.
Jag lyckades på något sätt ta mig fram o sa att jag ringt o pratat med någon som lovat att de skulle göra vad de kunde för att hjälpa mig. Hon ringde tusen ggr innan hon fick nå svar och efter en stunds övertalning lyckades hon fixa den sista platsen till mig på det tidigare flyget. Längesen jag kände mig så nöjd, och jag var så tacksam över min förmåga att alltid göra allt för att det ska fixa sig.

Vid ombordstigning på planet rådde ännu större kaos, spansk besättning, Tomas cock hade representanter med, inga platser stämde med boardingkorten så det var ännu ett annat plan än det som var tänkt istället för det första. Kaos råder ju alltid när alla ska ombord men ni kan ju tänka er när ingen stämmer. Och min plats fanns överhuvudtaget inte.
Jag fick en plats absolut längst bak i planet som hon från Tomas cock skulle haft. Jag var bara så nöjd att vara med på planet så trots platsen, utlovade lunchen bestod av en polakaka med ost o skinka till varmrätt ( den var kall) och att allt bara var allmänt struligt så var jag nöjd. De stackar representanterna från Tomas cock gjorde verkligen vad de kunde för att det skulle bli så bra som möjligt.

Flyget blev 1 Tim försenat men det gjorde absolut inget. En gyros och några Tim väntan på Rhodos sen gick båten till Tilos kl 19.00. Då skulle jag egentligen åkt från Sverige om inte min tjurighet tagit över!
Framme på härliga Tilos kl 21.00 efter att först ha släppt av passagerare på Symi. Packade upp, njöt några minuter av den underbara utsikten från min balkong sen blev det moussaka på Michallis, underbart.
Nu är morgonjoggingen avverkad likaså frukosten. Sitter och funderar på vad jag ska göra idag, om jag ska göra nåt?? Jo, självklart blir det favoritvandringen, det blir en bra start.

Det är varmt och nästan vindstilla idag, jag är så otroligt nöjd att vara här, har 14 härliga dagar framför mig, så tacksam.
ElisabethK

Masse
2014-05-26, 10:31
Så härligt! Bra jobbat med flygstrulet Elisabeth! Och nu njuter du lön för mödan. För mig låter det som att du fick en väldigt snabb båttur från Rhodos. 2 tim inklusive stopp på Symi. Jag vill minnas att det tog så lång tid för oss utan Symi-stopp när vi var på Tilos. Men det var ju förvisso väldigt gropig sjö då.

Ha många sköna dagar på härliga Tilos!
önskar
:) Masse

Sunny12
2014-05-26, 14:54
Vilket strul, men tur att det ordnade sig.. bra jobbat!.. klapp_klap
Ha, en riktigt skön semester på fina TILOS, vet hur det kändes att sitta på Marinas studios och bara njuta av den vackra utsikten från balkongen!.. :)

Sunny(som njuter lika mkt på fina AMORGOS)..:cool:

pawik
2014-05-26, 15:13
Hon ringde tusen ggr innan hon fick nå svar och efter en stunds övertalning lyckades hon fixa den sista platsen till mig på det tidigare flyget. Längesen jag kände mig så nöjd...

Plötsligt händer det. Vad bra att allt ordnade sig. Det är verkligen ingen kul situation när något strular inför en resa.

Var själv med om strul på en tjänsteresa till Pakistan för fyra år sedan. Det var början till monsunkatastrofen i slutet av juli 2010. Många människor omkom vid katastrofen. När vattnet stod halvmeterhögt och det skulle passeras med bil där jag var passagerare var jag inte så kaxig. Att tänka sig att flyget till Frankfurt-Göteborg skulle kunna flyga i det vädret var en dröm för mig.
Plötsligt hände det. Det blev ett öga i det massiva regnandet. Uppehållsväder och planet gick tidtabellsenligt och jag kom hem precis som beräknat.
Naturkatastrofer och tekniska problem är svårt att göra något åt. Det gäller att gilla läget och göra det bästa av situationen.
Ha en härlig vistelse på Tilos.

/pawik

Kalimera
2014-05-26, 15:16
jag är så otroligt nöjd att vara här, har 14 härliga dagar framför mig, så tacksam.Förstår att du är nöjd efter den start du fick på resan. Jisses! Njut nu ordentligt av lugnet på Tilos. bye_bye

Eva L
2014-05-26, 16:32
Oj vilken tur mitt i mardrömmen. Verkar som flera haft en strulig start på sin charterresa med borttappade hotellrum och sena flyg.

Eva

sjöborren
2014-05-26, 18:40
Ha en riktigt skön vecka på underbara Tilos - trots allt strul. bye_bye

Maggy
2014-05-26, 18:55
Oj vilket strul... :o ...skönt att du stod på dig så du kom till underbara Tilos i går kväll :) ...hoppas jag slipper detta från Kastrup på söndag... :) Vi ses på Tilos ElisabethK _B-anana ...träffar du på Michalis på Eleni...hälsa från Ann...

Ha det riktigt gott!! Längtar så snyft_drop
Maggy /_B-anana

elisabethk
2014-05-26, 21:20
Sjöborren: 2 veckor ska jag njuta!
Maggy: ja vi syns till veckan när du kommer! Jag sitter på balkongen och har span när ni anländer med båten. Vi ses!
ElisabethK

sjöborren
2014-05-27, 10:03
Elisabeth! Ha TVÅ härliga veckor på underbara Tilos. :D

Lissi
2014-05-27, 10:48
Njut! Fast Du får ju hitta ett nyss glasställe, för det är väl du som måste ha glass i stora lass :D ?

Jag hoppas vi kommer över samma dag efter landning på en onsdag, fast inte Sea Star går. Vill ju helst inte ha övernattning på Rhodos....fast blir det det så blir det bra ändå! Rhodos en kväll var det länge sen vi upplevde ;)

Lissi

Maggy
2014-05-27, 12:48
Ja vi ses ElisabethK :) om infon stämmer börjar Sea Star gå 1juni :-D ha det gott _B-anana

bye_bye Maggy