handdator

Visa fullständig version : Anatoli studios eller Meltemi schinoussa


anneli.g
2014-05-25, 21:03
Hej
En liten fråga vi ska besöka schinoussa snart flabb_flab och undrar om det finns någon här på kalimera som har erfarenheter av Anatoli studios och/ eller meltemi
Ser fram emot vårt första besök på denna ö
tack på förhand
Anneli

desjan
2014-05-28, 14:41
Anatoli studios ligger ganska långt bort från allt. Om man vill ha lite byliv är det en bra bit att promenera, bussar finns ju inte och mopeduthyrningen på ön kommer inte alltid igång förrän i juli.

Kalimera
2014-05-28, 15:00
och mopeduthyrningen på ön kommer inte alltid igång förrän i juli.Brukar den öppna så sent? Jag ska troligen dit i juni och hade hoppats hyra moped.

desjan
2014-05-28, 15:18
Har varit lite olika med mopeduthyrningen, vi är alltid nere mitten av juni och framåt och den har inte alltid varit öppen då

Kalimera
2014-05-28, 16:04
Har varit lite olika med mopeduthyrningen, vi är alltid nere mitten av juni och framåt och den har inte alltid varit öppen dåOkej, tack för svar!

Ursäkta att jag lånade din tråd anneli.g.

anneli.g
2014-05-29, 08:30
Tack Desjan.
Meltemi bokad,det är första gången vi är på schinussa är det något speciellt man inte ska missa när man är där (förutom att ta det lugnt flabb_flab)
Anneli

Leena
2014-05-29, 09:13
Vandra till olika stränder på dagarna, mys med nån frappe och bra njut av öns fantastiska lugn! Deli är helt fantastiskt och godare mat finns knappast!

desjan
2014-05-29, 11:17
Deli är bra men om ni vill hitta grekisk mat, och sådan mat som ni inte alltid hittar på de vanliga tavernorna, ska ni besöka tavernan längst bort i byn på vänster sida (granne med Meltemi) som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Fantastisk, hemlagad mat! Tyvärr vet man inte alltid vad som finns på menyn idag, ibland kan hon ha mycket, ibland är urvalet litet. Men så gott!

maji
2014-05-29, 19:15
Även på Meltemi kan ni äta god grekisk mat. Trevlig familj som sköter både boendet och tavernan



http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1337&pictureid=13394

//majibye_bye