handdator

Visa fullständig version : kalimeraträff i luleå.....


myssa
2006-03-15, 17:36
vi planerar också en träff den 1 april i luleå.
hos andreas på kafelino.trevlig stämning och mycket god mat brukar det bli.
jag tror att det finns flera här som är sugna på att komma med.
kajsa, elisabet, ivi, myssa=jag kommer väl ???
skriv en rad så vi vet hur många vi ska boka för.
myssa.....

Elisabet
2006-03-15, 18:20
trevlig stämning och mycket god mat brukar det bli.Och Andreas är alltid på sitt bästa grekhumör (=tar fram stora ouzoflaskan) när vi kommer klapp_klap

myssa
2006-03-15, 18:37
instämmer appropå stora flaskan och antonio är tillbaka från thessaloniki.
väl mött.....
myssa

Ivi
2006-03-15, 19:11
Visst kommer jag och Lasse också! :) Har skickat svar till Elizabets inbox.
Camilla! Du har väl läst detta också, hoppas jag.

Ivi

Elisabet
2006-03-15, 19:19
Camilla! Du har väl läst detta också, hoppas jag.Och Micke_pite och emy och joppan och sunflower och Hanna20 (den här gången ska jag få med mig dina föräldrar, för du är väl den Hanna jag tror :rolleyes: ) och alla andra kända och okända norrbottningar bye_bye

myssa
2006-03-19, 11:44
hallå, hallå norrbottningar var är ni?????? ;)

Lindiz
2006-03-19, 15:51
Hej hej... jag och maken håller på kolla upp möjligheterna att komma.... skulle ju inte vara helt fel.

Fick höra att du också var från kalix...:) Vet jag vem du är tro?:rolleyes:

Joppan
2006-03-19, 19:07
Hej !

Joppan här, skall kolla hur almanackan ser ut den lördagen, var lite upptagen men skall kolla. :confused: Vi får se närmare när ni vet tid och så.
Emy läser säkert detta annars säger jag det till henne.

//Joppan

Lindiz
2006-03-19, 20:59
Förresten.. vilken tid är det som är starttid?

Elisabet
2006-03-19, 21:15
Förresten.. vilken tid är det som är starttid?Det har vi inte pratat om än, men hittills tror jag vi har träffats kl 18.30 varje gång, så troligen blir det den tiden (möjligen +/- ½timme). Iofs skulle det passa mig bättre något tidigare eftersom jag ska på ett arrangemang som börjar kl 15 och förmodligen är slut senast vid 17-tiden.
Och så är det ju SM-sprinten (längdskidor) i centrala stan den dagen, så det kanske blir en heldag där rent av!

myssa
2006-03-20, 23:05
vi kan väl börja droppa in vid 17.00.
en del brukar ju komma lite sent :( = jag.
men jag ska vara först denna gång jag lovar.
jag ser verkligen fram emot att träffas igen.
myssa.....

Sunflower
2006-03-21, 08:46
Hej hej Alla andra norrbottningar!

Vad trevligt med kalimera träff i luleå men tyvärr så har jag barnkalas den dagen här hemma! Min lilla son Albin fyller hela 4 år men hoppas att jag kanske kan komma nästa ggn i stället!

Ha det så trevligt! mvh Marie bye_bye

Elisabet
2006-03-21, 09:27
Några kanske tycker att 17-tiden är för tidigt? Vi behöver inte träffas så tidigt för min skull, men gärna något tidigare än 18:30.

Å andra sidan, om några droppar in vid den tiden, så kan vi ju ändå vänta med maten till 18-snåret. Andreas har säkerligen något att erbjuda som passar före maten :)

Sunflower: det var synd att det krockar med sonens födelsedag, men hoppas som sagt att det passar nästa gång i stället!

Jag pratade med myssa igår kväll och vi kom överens om att hon ska ringa och beställa bord på fredag förmiddag, så ni som ännu funderar bör meddela senast på torsdag kväll om ni kommer.

Kajsa H
2006-03-21, 13:17
Jag bokar också in lördagen för detta, ska bli trevligt!
Det är helt ok för mig att ses redan vid 17-tiden, kvällen brukar ju springa iväg :)

myssa
2006-03-21, 22:26
jo, vad bra! jag har inte varit inne sen igår på kalimera och nu ser jag att elisabet redan skrivit om att jag tänker ringa andreas på fredag för att boka.
maria nr:2 kommer med också denna gång.
jättekul kajsa att du också blir med.
myssa.....

myssa
2006-03-23, 22:38
hej alla jag bokar för 7-8 st utifall någon (möjligen lindiz??) kommer ändå.
jag ringer imorrgon till andreas så lägger jag in här om allt gick bra.
dom har haft en del arrangemang senaste tiden.
myssa.....

emy
2006-03-24, 22:40
Typiskt!
Varje träff har jag någonting!Har precis fått reda på att vi kom med med våran burmakatt på kattutställningen i Umeå 2april.blir lite snävt att hinna med både sakerna tyvärr!
/emy

Elisabet
2006-03-24, 22:50
Typiskt!
Varje träff har jag någonting!Har precis fått reda på att vi kom med med våran burmakatt på kattutställningen i Umeå 2april.blir lite snävt att hinna med både sakerna tyvärr!Vad synd att det krockar. Hoppas det passar nästa gång i alla fall :)

Eva L
2006-03-24, 22:59
Typiskt!
Varje träff har jag någonting!Har precis fått reda på att vi kom med med våran burmakatt på kattutställningen i Umeå 2april.blir lite snävt att hinna med både sakerna tyvärr!
/emy

Är ni Umeå den 1 april är ni välkomna till vår lilla grekiska fest här. Vi är 20-30 personer som ses i en kvarterslokal. Äter hemlagad grekisk mat. Pratar och lyssnar till levande grekisk musik. Dansar kanske också lite framåt natten.

Eva

Elisabet
2006-03-27, 18:57
jag ringer imorrgon till andreas så lägger jag in här om allt gick bra. Det är redan måndag kväll och inte ett ljud från dig :eek:
HUR GICK DET??

myssa
2006-03-27, 20:35
oj oj då jag trodde jag skrivit och int hadde ja de.flååt mig...
nej allvarligt så jag har legat i feber och varit jättedålig under helgen,
sämre än va en karl kan bli ;)
det var inga problem med andreas vi har bord där för 8 och alla är hjärtligt välkomna.
jag sa att vi kommer mellan 17.00 och 17.30
från kalix blir det de tre mörka damerna som brukar vara med.
men maria skämdes lite för hon har inte varit in på kalimera på länge men int gör de nå eller???
myssa.....ännu inte frisk.....

Elisabet
2006-03-27, 20:45
men maria skämdes lite för hon har inte varit in på kalimera på länge men int gör de nå eller??? Har hon reggat sig?? Utan att jag har fattat det?? Eller har hon inte läst alls? I så fall får hon en ouzo mindre som straff ;)

Se till att krya på dig innan helgen bara!!
Kram!

myssa
2006-03-27, 20:50
det blir en ouzo mindre för hon har inte reggat sig, inte ens läst....hmmm
singel du vet ;)
och jag ska vara frisk till lördagen absolut.
det blir jättekul att träffa alla igen
myssa...

Lindiz
2006-03-29, 18:28
Tänkte bara informera om att jag och maken INTE kommer.... får ta det en annan gång. (för det är väl inte sista gången ni träffas, hoppas jag!) Hoppas ni får en härlig kväll!:)

Elisabet
2006-03-29, 21:44
Tänkte bara informera om att jag och maken INTE kommer.... får ta det en annan gång. (för det är väl inte sista gången ni träffas, hoppas jag!) Hoppas ni får en härlig kväll!:)Synd att ni inte kommer. Men det blir fler gånger, det kan jag garantera!

myssa
2006-03-30, 20:07
självklart blir det fler gånger och det är som elisabet sa, synd att ni inte kan komma.
men om ni eller någon annan hinner ändra sig så finns vi på kafelino.
jag tror inte andreas har något emot att iordningställa fler platser.
det enda som är oroande är att det är 1 APRIL och jag vet att jag kommer att bli väldigt mycket lurad :)
myssa....

Elisabet
2006-04-01, 10:07
_B-ananaJAG ÄR LADDAD !_B-anana

bye_bye See you all very soon !!!!! bye_bye

Ivi
2006-04-01, 13:18
Hmm! Hoppas inte med alltför hemska aprilskämt bara __D
Vi har en sjuk katt härhemma :( så jag är lite mindre laddad...kanske...
Tänk att dessa katter kan sätta käppar i hjulen lite då och då (såg Emys inlägg tidigare)!
Visst kommer vi båda hur som helst, men mest troligt först vid 18-tiden. Hoppas det går bra?
Maten kan vi väl beställa alla då, eller?

Ivi

Riitta
2006-04-01, 14:06
Stackars katt:(
Önskar er alla en trevlig fest i kväll:)

Riittabye_bye

Zanét
2006-04-01, 20:59
Lite sent, men önskar er en riktigt trevlig kväll :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-04-02, 09:41
Tack för sällskapet och för en trevlig kväll!

Det var skönt att komma hem tidigt, jag somnade ovaggad!
Hoppas fortsättningen på kvällen blev bra, både för er som gick ut och för er som åkte hem till katten. Hur mår den?

Ivi
2006-04-02, 10:07
Tack för sällskapet och för en trevlig kväll!

Det var skönt att komma hem tidigt, jag somnade ovaggad!
Hoppas fortsättningen på kvällen blev bra, både för er som gick ut och för er som åkte hem till katten. Hur mår den?

Tack för senast från oss med!
Vi som for till katten hittade en riktigt pigg katt ivrigt väntandes i hallen. Han ville ut! Så helt klart är han på bättringsvägen :)
Skönt att höra att du körde tryggt hem, Elisabet! Väntar på rapport från partybrudarna...;)

Ivi

myssa
2006-04-02, 22:36
hej och tack för ännu en trevlig kväll. :)
vad bra att höra om katten och att den var bättre nu.
och att elisabet tog sig hem helskinnad.
vi gick ut en sväng och till slut blev det riktigt kul,mycket dans.
annars så är jag inte den störste av oliversfansen.
sitter och gör en presentation om kreta, jag ska hålla ett föredrag på en kurs.
gör ett bildspel till och då kommer längtan tillbaka och sen när man pratat så mycket grekland som igår blir det inte lättare.
nästa gång kanske vi tar och gör som elisabet föreslog om knytkalas.
kram på er alla....
myssa.....