handdator

Visa fullständig version : Dikeos på Kos.


larvih
2014-05-24, 12:38
I torsdags var internetforbindelsen på hotellet i Kos by ikke god, og i går var jeg for træt da jeg kom hjem til Danmark.

Men i dag har jeg sat lidt billeder fra Kos ind i albummet: Kos torsdag.

Billederne er fra en gåtur i torsdags fra byen Zia, op på bjerget Dikeos (843 m) og ned til byen Pyli.

Turen er utrolig smuk og fra toppen af bjerget ses hele Kos plus Pserimos, Kalymnos, Nisyros, Tilos, Chalki og til Tyrkiet. :)

I klart vejr skulle det også være muligt at se Rhodos, Karpathos og Astypalea.

yannis
2014-05-24, 12:56
Tack för fantastiska foton från Kos!
Den bergssköldspaddan skulle jag vilja träffa.
Birgitta, som i afton ska gå och kolla om havssköldspaddan på Agia Anna finns kvar.

Smultron
2014-05-24, 13:53
Håller med: riktigt fina bilder! Kul att se något annat av Kos än Kos stad och olika turistorter!:)

maji
2014-05-24, 14:02
Håller med: riktigt fina bilder! Kul att se något annat av Kos än Kos stad och olika turistorter!:)

//majibye_bye

larvih
2014-05-24, 14:29
Der findes sikkert rigtig mange, som kunne tænke sig at gå turen. Jeg mødte i alle tilfælde fire andre mennesker… :D

Desværre findes der ikke noget kort, hvor hele ruten er påført. Til gengæld findes der et GPS-spor på Wikiloc (http://dk.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1267170) som er nogenlunde.

Herunder har jeg skrevet nogle tal på billedet af sporet og forklaringen er:

Mellem 1 og 2 svarer det sig at følge den hvide linje, og derved spare lidt tid.

Mellem 3 og 4 begynder det at blive lidt svært, for GPS-sporet stemmer ikke længere overens med virkeligheden. Til gengæld er det meste af denne sektion vældig godt afmærket med blå mærker.

På det sidste stykke af stien, kort før bjergtavernaen, ophører afmærkningen imidlertid, og så må man navigere efter sin ”skippernæse”.


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1298&pictureid=13323

Lissi
2014-05-24, 15:19
Fantastiska bilder!!!
TACK!

Lissi

Kalimera
2014-05-29, 10:20
Vilka vackra vyer från Dikeos! Dit måste jag gå nästa gång vi är på Kos. Jag har varit i Palio Pyli flera gånger. Det är min favoritplats på Kos. :)