handdator

Visa fullständig version : Tilos


gracia
2014-05-22, 09:33
I fjor sommer var vi på Sifnos. Vi elsket den øyen. Så perfekt på alle måter! Vi bodde i Faros - besøkte alle de andre små vakre byene omkring. I år tenker vi å teste ut Tilos. Vi tenker å bli der i 15 dager. Er det for lenge, bør vi dele opp å besøke en annen øy i tillegg?

Kalimera
2014-05-22, 09:44
I fjor sommer var vi på Sifnos. Vi elsket den øyen. Så perfekt på alle måter! Vi bodde i Faros - besøkte alle de andre små vakre byene omkring. I år tenker vi å teste ut Tilos. Vi tenker å bli der i 15 dager. Er det for lenge, bør vi dele opp å besøke en annen øy i tillegg?För mig är 15 dagar på Tilos inte för länge. Jag älskar Faros på Sifnos lika mycket som jag älskar Livadia på Tilos. :)

gracia
2014-05-22, 09:59
Så bra å høre! På Sifnos er det jo flere andre byer å besøke, slik er det vel ikke på Tilos? Men så har vel Livadia flere restauranter/ cafe enn hva lille Faros har?

Kalimera
2014-05-22, 10:08
Så bra å høre! På Sifnos er det jo flere andre byer å besøke, slik er det vel ikke på Tilos? Men så har vel Livadia flere restauranter/ cafe enn hva lille Faros har?Det finns bara en två bebodda byar på Tilos: Livadia och Megalo Chorio. Den obebodda byn Mikro Chorio är också värd att besöka. Det finns många restauranger i Livadia, och de flesta är fantastiskt bra. God grekisk mat är en av de bästa sakerna med Tilos. :p

gracia
2014-05-22, 10:11
Bra :) vi går for Tilos!

Kalimera
2014-05-22, 10:18
Bra :) vi går for Tilos!Gör det. Ni kommer troligen få en ny favoritö. Tilos ligger på plats 2 av mina favoritöar, och Sifnos på plats 4 (av de 65 öar som jag har varit på). :)

gracia
2014-05-22, 10:26
Wow, plass nr 2! Jeg hadde aldri funnet Sifnos uten det her forumet. Takk for at dere finnes 😊

Mrmister
2014-05-22, 18:03
I fjor sommer var vi på Sifnos. Vi elsket den øyen. Så perfekt på alle måter! Vi bodde i Faros - besøkte alle de andre små vakre byene omkring. I år tenker vi å teste ut Tilos. Vi tenker å bli der i 15 dager. Er det for lenge, bør vi dele opp å besøke en annen øy i tillegg?

14 dagar på denna ö är INTE för lite!
PS. Åker härifrån i morgon den 23 maj.. tyvärr!

Masse
2014-05-22, 23:38
14 dagar på denna ö är INTE för lite!
PS. Åker härifrån i morgon den 23 maj.. tyvärr!

Men .......... menar du att det är FÖR MYCKET då? :confused:

:) Masse

gracia
2014-05-23, 10:29
Men .......... menar du att det är FÖR MYCKET då? :confused:

:) Masse

Det var det jeg lurte på også :):)

sjöborren
2014-05-23, 21:55
Tre veckor på Tilos ... Inga problem. Kan tänka mig fyra veckor. ;)

elisabethk
2014-05-23, 22:27
Ni kommer inte att vilja åka hem efter 15 dagar!
Elisabethk

Sunny12
2014-05-23, 22:32
Jag var på Tilos i tre veckor och skulle lätt kunnat stanna ytterligare tre veckor.. :D..

Sunnybye_bye

Bluesea
2014-05-26, 08:16
Samma här. Första gången vi skulle båtluffa i Gregland, skulle vi vara på Tilos i 5 dagar för att sedan åka vidare. Vi blev kvar 21 dagar, och fick avverka de andra öarna i expressfart. Men det var det värt.

gracia
2014-05-26, 09:28
Høres bra ut, takk :)
vi lurer på om vi skal besøke Chalki også - etter Tilos. Kan dere som har vært på begge øyene, anbefale denne kombinasjonen? Har dere forslag til bosted på Chalki. Har sendt forespørsel til Dorothea Villas, men ikke fått svar. Jeg må kanskje ringe?

Lissi
2014-05-26, 10:07
Kari, här på Kalimera har ju besökt båda öarna nyligen. Skriv PM till henne och fråga. (Hoppas OK Kari?)

Lissi

kari
2014-05-26, 12:27
Kari, här på Kalimera har ju besökt båda öarna nyligen. Skriv PM till henne och fråga. (Hoppas OK Kari?)
Lissi

Klart det, Lissi :)

- jeg var faktisk igang med litt info til Gracia tidligere i dag, men så fikk jeg et par "telefoner" og måtte avbryte bye_bye

kari
2014-05-26, 13:04
Høres bra ut, takk :)
vi lurer på om vi skal besøke Chalki også - etter Tilos. Kan dere som har vært på begge øyene, anbefale denne kombinasjonen? Har dere forslag til bosted på Chalki. Har sendt forespørsel til Dorothea Villas, men ikke fått svar. Jeg må kanskje ringe?

Hei Gracia :)

Om du ikke får noen bra tips fra andre her på Kalimera om steder å bo på Chalki, anbefaler jeg deg å ringe, eller maile ZiFOS Travel.

+ 30 224 60 45028
zifos-travel@rho.forthnet.gr

- eller bruke booking.com

Vi hadde ment å bo i Villa Dorothea igjen :) - men..., da jeg ringte Stamatia i vinter, for å booke rommet "vårt", fikk jeg vite at hun hadde avtale med et engelsk charterselskap nå, h u n ba meg ringe Jane på Zifos Travel.

Der fikk jeg vite at kun utenom sesongen (tidl i (?) april/sent i oktober) går det an å leie rom av dem/Stamatia/bo i Villa Dorothea!

Så, Jane skaffet oss et b r a sted å bo, "PIPINOS" ( tidl Villa Xiona), der hadde vi trivelige engelske naboer, virkelig "återvendare", de hadde vært på Chalki et par ggr i året i 30 år, etter de ble pensjonister var de der 3 uker vår og 3 uker høst :D
- s å, det ville overraske meg om det er ledig d e r, men hør med Jane hva som finnes ledig på øya :)

Når det gjelder om j e g ;) anbefaler kombinasjonen Tilos/Chalki, så
kikk tilbake til svarene jeg ga deg i PM og her i Forumet i fjor :)

Jeg har ikke noe å tilføye, at vi har vært på Chalki 3 ggr i løpet av halvannet år, sier vel hva vi synes om d e n øya:D

At T i l o s er verdt å besøke, er ei deilig øy, har du vel fått overbevisende svar på allerede:)
- jeg kan si at vi likte oss også g o d t på Tilos, da vi var der, før Chalki, nå i mai, men for o s s når den ikke opp mot Chalki likevel ...

Men vi har kun erfaring fra disse øyene i l a v sesong:)

Ang kombinasjonen går det vel ikke an å få det enklere en den halvtimen det tar med båt mellom disse øyene :)
- og de utfyller hverandre for de er v e l d i g forskjellige bye_bye

gracia
2014-05-26, 18:26
Tusen takk Kari! Jeg har snakket med Stamatia i dag, og forsto at det ikke var mulig å leie Villa Dorothea... Hun anbefalte et rom i nærheten av hennes hus, som hennes venninne leier ut. Hun sa det var like fint som villa Dorothea. Vanskelig når man ikke kan se bilder, eller har andre referanser. Jeg booket oss inn der foreløpig. Har nå sendt Mail til jane som du foreslår. Så får jeg se hva han kan komme opp med. Har lest igjennom vår tidligere kommunikasjon. Gull verdt. Igjen, tusen takk :):)

kari
2014-05-27, 14:07
Jeg vet ikke hvilket av nabohusene Stamatia snakket om, men det ordner seg sikkert, Gracia :) - har hun sagt det er bra, så e r det nok det :)
OK pris og?

O m Pipinos, r e t t ved havet, skulle ha en ledig leilighet, finnes det to store på grunnplan, dere er fire, hvis jeg husker riktig :)

De på 1th floor, der vi bodde, er for to :)