Visa fullständig version : Hinner vi med färjan i Rafina?
annelinen
2014-05-20, 10:07
Vi reser från GBG 06:10 på morgonen 3/7 och anländer kl 13.00 på Atens flygplats. Efter tips här i forumet så har jag förstått att Rafina är trevligare än Pireus (som ju är riktigt sunkigt på sina ställen). Hinner vi med en färja kl 15:45 från Rafina? Hur lång tid tar bussen från flp till Rafina?
Kan det t.o.m vara värt att övernatta i Rafina och ta en tidig (och lite billigare) morgonfärja därifrån, för att dela upp resan i flera etapper?
Ni hinner gott o väl. Tror inte bussen tar mer än 40 minuter.
Det är också helt ok med en övernattning i Rafina.
//
KR
Hej!
Någonstans har jag fått svar på samma fråga, men nu hittar jag inte det. Tror att bussarna gick tio över varje hel timme, om jag inte minns fel. Och bussen tog - precis som KR skrev - 40 minuter. Taxi går något fortare sa någon. Så ni har nog gott om tid. Sen har jag för mej att bussen till Rafina gick från ett annat ställe än övriga bussar. Tror man skulle gå till vänster när man kom ut från flygplatsen? Hoppas att jag inte skrivit en massa felaktigheter nu, hittar som sagt inte svaret jag fick... Och snart är det dags för oss att hitta dit...: )
/ Mia
Kalimera
2014-05-20, 13:03
Här finns information om Rafina (http://www.kalimera.se/oar/fastland/aten-rafina-hamn.html) och hur man tar sig därifrån.
annelinen
2014-05-21, 11:19
Tack för era svar. Rafina verkar riktigt trevligt. Jag funderar på en övernattning i Rafina och att sedan resa med Blue Star Ithaki på morgonen 4/7. Har faktiskt aldrig rest med just denna färja!:)
annelinen
2014-05-27, 20:33
Nu är det bokat och klart! Det blir en natt på hotel Avra och sedan avfärd med Flyingcat 4 mot Naxos på morgonen 4/7! Ska bli skönt att slippa flyg och färja samma dag. Några tips på bra tavernor i Rafina?
På torget ligger en härlig grekisk taverna. Känns igen på trästolarna i olika färger, gula, vita ,röda och blå . Namnet minns jag inte, men jättegod mat Lissi
På torget ligger en härlig grekisk taverna. Känns igen på trästolarna i olika färger, gula, vita ,röda och blå . Namnet minns jag inte, men jättegod mat Lissi
Tack för tipset Lissi! Den måste vi leta upp när vi kommer till Rafina. Snart nu... _B-anana
MVH zakka
annelinen
2014-05-28, 09:15
Tack för tips Lissi! Vad härligt det låter med stolar i olika färger.klapp_klap Jag gillar de grekiska tavernorna för deras mysighet och hemtrevlighet.
Tavernan heter Drosia, käkade där kvällen innan jag skulle iväg till Tinos i höstas!
Mysigt ställe att sitta och titta på det grekiska folklivet på torget nedanför tavernan.
Sunny (som njuter av livet på Amorgos).. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.