Visa fullständig version : Lyckas inte lista ut hur man förbokar bagage med Aegean?
Hej!
Ska flyga med Aegean från Köpenhamn till Aten den 3 juni. Vi vill förboka vårt bagage eftersom det är betydligt billigare. Men när jag går in på flygbolagets hemsida och ska göra detta så lyckas jag inte lista ut hur...
Där finns en knapp med "Edit your details", men det enda jag kan ändra där är våra kontaktuppgifter. Har skrivit till flygbolaget två gånger utan att få svar. Dom tjänar klart mer på att vi betalar bagaget på flygplatsen... :mad:
Någon som kan hjälpa mej?
Mvh Mia
para poli
2014-05-16, 16:19
https://en.aegeanair.com/e-services/e-ticket-change/
http://en.aegeanair.com/travel-information/baggage/pre-purchase-extra-baggae-online-and-save-up-to-40/
Först "My booking" sedan "Access to My Booking"
Försökte gå in där men min bokning är hos Lufthansa, Aegean codeshare åt LH. (Så mitt bagage ingår i priset)
Tack, men det är när jag loggar in med bokningsnummer och namn som jag sen finner rutan "Edit details". Men jag hittar inte hur man ändrar bagaget....
para poli
2014-05-16, 16:42
aha, ok!
Är du säker på att bagage inte ingår? (Tänkte att det kanske inte det går?, å andra sidan ska det ju vara möjligt att lägga till extrabagage)
Det är inte en codeshare åt SAS?
Ska åka med Aegean i september och har inte heller lyckats förboka våra väskor. Vi mejlade och frågade och fick faktiskt svar som tyvärr var totalt intetsägande. Vi hoppas dock att det ska fixas. :cool:
lenaPG och Nisse
AnnelieT
2014-05-16, 22:02
Hej!
Jag förbokade vårt genom länken här nedan
http://en.aegeanair.com/travel-information/baggage/pre-purchase-extra-baggae-online-and-save-up-to-40/
Välj My Booking
Fyll sedan i ditt bokningsnummer och efternamn till höger och när du kommer in på nästa sida tryck på knappen "Add extra baggage", den finns till vänster om "Edit your details", så kan du boka på antal önskade väskor och betala.
/Annelie
Jag hade också samma problem. Tills Santorinin ingick bagage och på den bokningen kunde jag lägga till bagage. Hem resan från Athen däremot ingick inte inte bagage och hur jag än försökte så kunde jag inte lägga till bagage. Så jag mejlade och beskkrev situationen och efter två veckor fick jag till svar att bagage på 23 kg ingår. Så jag får väl lita på det, men jag har skrivivit ut mejlet och kommer att hänvisa till det om det blir problem vid inchecknig.
Så bra med alla tips här! Jag ska också lägga till bagage till vår resa tur o retur Aten. Har bokat biljetter genom Travelstart som mejlade mig en länk som jag ska använda. Men man vet ju aldrig...:o. Ska försöka nu i helgen, återkommer med rapport!
Katitzi:)
Smultron
2014-05-17, 13:02
Har nu lagt till baggage till min flygresa med Aegean till Kos den 19 juni.:)
Gick helt enkelt in på Ageans hemsida och valde sen Travel information, Reservations and Ticketing, View or change your flight, E-ticket, Add extra baggage och loggade in med mitt bokningsnummer. Där kunde jag se att inget baggage ingick så jag la helt enkelt till det.
Hoppas detta kan vara till hjälp!:)
Hej igen! Inga problem för mig att logga in och lägga till bagage!:D
Länken jag använde är denna https://en.aegeanair.com/e-services/e-ticket-change/
Lycka till!
Katitzi:)
Nej, fattar inte varför det inte funkar. Och det där j-a flygbolaget svarar ju inte på mina mail... : (
Jag har ingen knapp bredvid "Edit your details" där man kan lägga till bagage... Och på baggage allowance står det 0 pieces på outbound medan det står 1 pieces på inbound. Hem flyger vi med SAS och där ingår ett bagage var.
Och trots att jag betalat en serviceavgift till Flybillet (som vi bokat via) så vill dom inte hjälpa oss.
Någonstans på Aeageans hemsida står att det inte går att förboka bagage med alla slags biljetter. Biljettnumret måste börja på 390, men det gör ju våra biljetter?!?
Vi får väl punga ut med 4x45 euro för väskorna då. Verkar inte vara mycket annat att göra.
Jag hade också samma problem. Tills Santorinin ingick bagage och på den bokningen kunde jag lägga till bagage. Hem resan från Athen däremot ingick inte inte bagage och hur jag än försökte så kunde jag inte lägga till bagage. Så jag mejlade och beskkrev situationen och efter två veckor fick jag till svar att bagage på 23 kg ingår. Så jag får väl lita på det, men jag har skrivivit ut mejlet och kommer att hänvisa till det om det blir problem vid inchecknig.
Gunnar! Reste du också med Aegean? Har mailat dom två gånger men inte fått svar....
Jag ska resa med Aegean. Jag bokade i två omgångar, först till Santo via Athen och därefter när jag bestämt vilken dag jag skulle åka hem så beställde jag hemresan. Hemresan är med Aegean från Athen med byte till SAS i Bryssel. Jag boka med Mrjet båda gångerna men resan till Santo så ingick bagage 23kg och när jag går in på den bokningen så kan jag via en "knapp" lägga till extra bagage, men hemresan ingår inte bagae och när jag går in på bokningen så finns ingen "knapp" för extra bagage.
Så jag mejlade och fick svar efter ca 2 veckor. Blixtsnabbt i grkiska mått mätt.
para poli
2014-05-20, 12:14
Ni som inte lyckats, har kollat statusen på bokningen på checkmytrip.com?
Smultron
2014-05-20, 13:43
Har ni testat den vägen som Katitzi och jag använde? (se länk i Katitzis inlägg)
Jodå, Smultron det är den som jag försökt med iaf. Jag kan inte ändra något med mitt bagage på hemresan. Men som jag tidigare skrev så har jag fått skriftligt från Aegean på att det ingår bagage så mitt problem är löst.
När jag kollar på CheckMyTrip så står det faktiskt att ett kolli per resenär ingår.
Smultron
2014-05-20, 15:38
Om jag har förstått det hela rätt så går det ju i värsta fall att lägga till bagage på flygplatsen samma dag som man reser, fast till ett dyrare pris då förstås. :)
para poli
2014-05-20, 17:48
Jodå, Smultron det är den som jag försökt med iaf. Jag kan inte ändra något med mitt bagage på hemresan. Men som jag tidigare skrev så har jag fått skriftligt från Aegean på att det ingår bagage så mitt problem är löst.
När jag kollar på CheckMyTrip så står det faktiskt att ett kolli per resenär ingår.
Då kanske det ÄR det som är "problemet", eller icke-problemet, så att säga, för er som försöker lägga till bagage?
I o m att Aegean ingår i star alliance, blir det vad jag förstår, en hel del code share-flygningar åt t ex Lufthansa och SAS, där ju bagage ingår.
Å andra sidan borde det vara möjligt att lägga till extra kollin?
När jag kollar på CheckMyTrip så står det noll kolli per resenär... Ja, ja. Orkar inte bråka och undersöka mer för de 600 kronor som bagaget kostar oss extra att boka på Kastrup jämfört med hemifrån. Men vi kunde ju haft lite roligare för dom pengarna : ) Tack för alla tips och hjälp!
/ Mia
Vi hade bokat Olympic Air från Athen till Naxos separat på deras hemsida.
Jag blev lite orolig då dom hade skrivit om nya regler och det som har skrivits här på forumet.
Vi kunde ej heller tilläggsboka bagage, men vad jag förstod av den engelska texten ingick 23 kilo bagage i economy class.
Jag sa bara till Arne att vi skulle se ut som frågetecken om man ville ha extra betalt vid incheckningen av vårt bagage vid Athens flygplats. Men det var inga problem som helst. Inga kostnader uppstod. Men detta var Olympic Air. Men dom är väl ihopslagna med Aegean,,,,, eller?
Birgitta, direkt från Naxos.
:)Nu Har vi lyckats förboka bagage med Aegean till vår höstresa! Tack för alla tips fb_gilla
Lena PG o Nisse
Det var tydligen något som gjorde att när man reste med barn så kunde man inte förboka bagaget via nätet. Men nu har jag ringt flygbolaget och det är fixat!
Kostar det bara för x-tra bagage eller kostar bagage överhuvudtaget? Vi åker med SAS hem och då är det gratis för 1 bagage.
Det beror på vilken biljett du köper. Billigaste biljetten får du endast ha med handbagage a 8 kg. Du kan köpa till en väska 30 Euro per resa eller köpa en dyrare biljett.
Inger (som tänker resa med endast handbagage på nästa resa)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.