handdator

Visa fullständig version : Kos Rhodos eller inte ..


lombiz
2014-05-11, 14:59
Hej,
Vi är en familj med 3 barn som letar efter en prisvärd resa med eget flyg och boende.

Har hittat bra alternativ till både Kos och Rhodos.
Vet att båda öarna är lite partystämplade men att det ska ha ändrats en hel del de senaste åren.

Vi har tidigare varit på bla Korfu, Kreta, Skiathos

Har ni några råd eller åsikter om dessa val med familj ?

Tack på förhand !

Mvh,
Peter

Kalimera
2014-05-12, 10:27
Har hittat bra alternativ till både Kos och Rhodos. Vet att båda öarna är lite partystämplade men att det ska ha ändrats en hel del de senaste åren.Party hittar ni om ni letar efter det, annars inte. Kos var tidigare känt för sitt vilda partyliv, men ön har ändrats och är inte längre samma magnet för ungdomar. När vi senast var på Kos såg vi inte till något festande alls, och på Rhodos har jag aldrig upplevt det. Men det går att hitta om man vill. :)

lombiz
2014-05-12, 10:34
Hej,

Nej vi letar inte efter party.
Vi har bokat flyg nu 16-31 juli och tänker vara en del på Kos och sedan Kalymnos.
Vi har hittat ett fint och prisvärt hotell i Plasidi, Kos.

Är det ett bra område att utgå ifrån?

Tack !

Mvh,
Peter

Kalimera
2014-05-12, 11:00
Vi har hittat ett fint och prisvärt hotell i Plasidi, Kos. Är det ett bra område att utgå ifrån?Har inte bott där. Jag föredrar att bo i Kos stad och göra utflykter därifrån. Psalidi ligger cirka 3 km från Kos stad. Det är ingen by utan ett område med hotell. Kalymnos kan jag rekommendera starkt, och den lilla grannön Telendos.

Monica P
2014-05-12, 16:37
Om ni bor i Psalidi är det cykelbana hela vägen längs stranden in till Kos stad. Om era barn gillar att cykla är ni på rätt ställe. Utflyktsbåtar går från Kos hamn , bara att välja.