handdator

Visa fullständig version : Årets resa bokad..


Janet
2005-03-28, 21:27
Jippie!
Har nu bokat årets resa; Sthlm-Korfu den 19/8 och Korfu-Sthlm den 2/9. Anledningen till det sena datumet (har blivit varnad för fullt med italienare men det överlever vi nog) är studier och jobb.

Det supberba priset stannade på 1000 per person tur och retur! :)

Självklart ska Parga besökas under ett antal dagar.

Jag är SÅ glad, det var totalt oplanerat, bara ramlade över resan typ...

Agapi
2005-03-28, 22:27
Vad kul!
Grattis!
Fick ni hotell också för det priset?

Agapi

Janet
2005-03-28, 23:27
Hej !

Nej, verkligen inte. Så jag sitter just nu och surfar runt på olika Korfusidor. Lefkas och Parga får bli ett senare projekt för det finns hur mycket fakta som helst om Korfu. Men inga billiga boenden ;(
Jag vet inte riktigt var man bör bo heller, har du några tips Agapi, har du varit på Korfu mycket? Tips på någon bra stad/by alltså?

I Parga har epiros tipsat om Dokos Rooms, som har låga priser. Någon som har något annat bra tips?

:)

epiros
2005-03-29, 10:58
Jippie!
Har nu bokat årets resa; Sthlm-Korfu den 19/8 och Korfu-Sthlm den 2/9. Anledningen till det sena datumet (har blivit varnad för fullt med italienare men det överlever vi nog) är studier och jobb.

Det supberba priset stannade på 1000 per person tur och retur! :)

Självklart ska Parga besökas under ett antal dagar.

Jag är SÅ glad, det var totalt oplanerat, bara ramlade över resan typ...


Grattis, det var roligt att det löste sig för er. OCH VILKET SKAMLIGT LÅGT PRIS:p

:) epiros

lemon
2005-03-29, 12:01
Janet!

Korfu är inte alls dumt. De bästa stränderna finns, enligt min mening, på västkusten. Från norr: ( i urval) Peroulades, Mirtiotissa, Glyfada.

Boendet är dock väl lugnt på västkusten. Små byar som växt upp i anslutning till stränderna.

På den nordöstra spetsen finns en del fina (klapperstens)stränder och lite småtrevliga byar.

Att hyra vespa eller bil är en sällsynt god idé på Korfu.
Vänliga hälsningar

/Magnus

Hassiosos
2005-03-29, 14:15
Kan verkligen rekkommendera Agios Gordis. liten mysig ort på västra sidan. Lagom på något vis. Det vackraste jag sett på Korfu är trots allt en by som heter någo i stil med paleokristisia. Hittar du rum där så är du att gratulera.
Ha en bra resa.

karinafp
2005-03-29, 15:22
Instämmer helt ang Aghios Gordios. Vi hade en fantastisk semester där. :cool: Lång, härlig sandstrand, god mat, trevliga människor.....mmmmm.... Paleokastritsa, däremot, må vara vackert på håll, men visade sig vara en riktig turistfälla med alldeles för mycket folk, trångt på stränderna, höga priser och usel service, så vi flydde därifrån så fort vi bara kunde... :(

Karin

Janet
2005-03-29, 22:34
Tack allihopa vad snälla ni är som delar med er! Alla åsikter är välkomna här...

Detta boende har vi hittat i Agios Gordis och det kostar inte så överdrivet mycket (för att vara så fint). Det kostar oss cirka 40 £ natten i augusti.

Det är denna by ni menar som är fin, eller hur? (Inte Agios Georgios som ligger högre upp på västkusten?) De verkar gå att blanda ihop...

Någon som vet hur kommunikationerna från Ag Gordis är, bussar tex, går de till Korfu stad och sådär?! Jag vågar inte riktigt köra bil i Grekland tror jag, och vespa är jag rent ut sagt urkass på... livsfarlig!

paleokristisia verkar fin, ska absolut få minst ett besök av oss!! :)

karinafp
2005-03-29, 22:56
Någon som vet hur kommunikationerna från Ag Gordis är, bussar tex, går de till Korfu stad och sådär?!

Jadå, det går bussar till och från Kerkyra. Dessutom har taxi fasta priser från Kerkyra stad till byarna.

Ni kommer att få det jättehärligt!

Karin