handdator

Visa fullständig version : Hotel Calypso Bay


finacina
2014-05-03, 16:24
Hej!
Vi ska åka till Karpathos 2 veckor i juli, vår första resa till ön och ska bo i en enrumslägenhet på Calypso Bay.
Någon som bott där? Skulle så gärna vilja höra något om hotellet och dess omgivningar och andra små tips inför vårt första besök på ön också naturligtvis.
/ Finacina

karinafp
2014-05-03, 18:06
Jag har inte bott där själv, men har vänner som ofta återvänder dit. Läget är bra; jag passerar hotellet minst två gånger per dag. Nära till centrum av Pigadia, nära ner till stranden, nära till Taverna Pelagos. ;) Stranden är bättre närmast staden; där är det sandbotten så långt du kan gå. Vill ni bada i pool är det inte långt att gå till Island Bar, poolområdet som hör till hotell Nisià. Köp en flaska vatten i baren så är det fritt att bada där.

Du hittar massor av information om ön i det här forumet och bland resebreven. Det snabbaste sättet att hitta resebreven är att klicka på Karpathos under fliken "Snabbval resmål" här ovan och sedan scrolla ner till botten av sidan. Där får du en link som tar dig direkt till resebreven från Karpathos.

När i juli åker ni ner?

Karin
som är där mellan 19 juni och 10 juli. _B-anana

finacina
2014-05-03, 23:30
Tack Karin för ditt tips. Jag ska läsa igenom forumet om Karpathos, spännande!
Vi åker ner den 10 juli.
/ finacina

pelagia
2014-05-04, 11:32
Hei.
Vi har bodd på Calypso Bay, både i ettroms og toroms.
Leilighetene på hotellet er veldig forskjellige. Første gangen bodde vi i 1-roms med utsikt mot fjellene. Se på bilde nr. 1 på Apollos side som er på andre siden av huset, men prinsippet det samme. Da hadde vi nærmest felles veranda (svalgang) med leiligheten på den ene siden, og de som bodde i toroms leiligheten på andre siden måtte passere oss for å komme til sin leilighet. Dengangen var det ikke air-condition på ettroms og heller ikke mulighet for gjennomtrekk så det var SVÆRT varmt om natta ( i september).
Neste gang bodde vi på 2 roms med havutsikt. Svært fornøyd.
Du kan bare ta med den badehåndkle og rusle ned på stranda, så nærme er det. Jeg vil si at beliggenheten er super. Ville gjerne ha bodd der igjen, men hadde da valgt toroms med havutsikt.

Lykke til

Hilsen fra
Pelagia