handdator

Visa fullständig version : Tips på öar att besöka ?


FiLiP
2006-03-14, 18:00
Hej!
Vi är ett gäng på 4 grabbar.. som tänkte ta och testa på öluffa. Är det någon som har något tips på typ 4 öar som man kan besöka..Har ju lite svårt o bestämma vet heller inte om det går båtar till alla öar. Vi flyger ner till athen 16 juli.. och tänker vara ute på öarna i 2 veckor.flabb_flab

/Filip _B-anana

Peter
2006-03-14, 19:05
Hej!
Vi är ett gäng på 4 grabbar.. och tänker vara ute på öarna i 2 veckor.


Till och börja med skulle jag nog säga att 4 öar på 2 veckor är i mesta laget. Det blir lite tid per ö och mer stress än man vill ha på en båtluff. Jag hade nöjt mig med max 3. Det försvinner tid för förflyttningar mellan oar och ut och in till Athen. I värsta fall måste ni även tillbringa sista natten i Athen eller Rafina för att det ska passa med flyget.

Är ni yngre och vill ha lite fest skulle jag rekommendera Naxos, Paros och Ios. Mykonos också, men där är dyrt. Mycket båtluffare och nattliv på alla öarna. Lugnare utanför huvudbyarna.

Vill ni ha lugn och ro, Syros, Amorgos och Småklykladerna. Egentligen resten av öarna i Kykladerna!

Naxos och Syros är "nav" för färjorna i Kykladerna och det går att ta sig till i princip alla andra öar från dessa.

Bestäm först vad ni vill göra och sedan "blanda och ge". Kanske lite fest och lite lugn? Titta på länken med färjetider (GTP) på 1:a sidan så får ni god hjälp med planeringen av resorna mellan de öar ni väljer.

Peter

susi
2006-03-15, 01:53
Ios , Paros o Antiparos. två första att festa på . Den sista att vila upp er på.

Ia
2006-03-15, 08:49
Holder heller med Peter.... Anti Paros er ikke noe for 4 karer på guttetur. Tror ikke dette er riktige øyen å hvile ut på, en øy full av småbarnsfamiler og med unger som løper rundt stolbena dine og hyler, gråter og ler om hverandre på vært eneste spisested.... , men en dagstur kan jo altids være på sin plass om man alikevel er på Paros.
Ios, Paros og Naxos høres ut som et klokt valg, eller evt.bytte bort en av de øyene med en av småkykldene om man ønsker noe helt fredfylt (noe man i og for seg kan oppleve på alle de andre øyene også) :)

ia_B-anana