handdator

Visa fullständig version : Anländer på natten. Hotell?


avaline
2014-04-29, 15:22
Kommer att anlända med färja till Amorgos på natten. Hur gör man med boende? Incheckning osv? Någon som har erfarenhet av detta? Har tittat på Lakki Village och även mailat dem om det är möjligt att checka in på natten, men har efter 2 veckor fortfarande inte fått något svar.

Mvh Evelina

gunnar
2014-04-29, 16:18
Vet ju inte när ni anländer, men åtminstone förr om åren så var det fullt med roomsare vid kajen när färjan kom sen på natten. Men det var 5 år sen jag var där och slutet på juni. Nu har det ju blivit vanligare att boka innan så om jag ville bo på ett specifikt ställe så skulle jag nog boka.

Thira
2014-04-29, 16:25
Det anländer åtminstone en stor färja/natt under säsong till Amorgos. När jag anlände i slutet av juni sommaren 2013 vid två-tiden på natten så stod det många roomsare vid kajen i Egiali. Jag följde med en av dem och checkade in på hotellet direkt.
Prova att ringa till Lakki Village istället. Kanske har du bättre tur då?

avaline
2014-04-29, 19:24
Enligt tidtabellen på internet så anländer jag med Blue Star Ferries 01:10 på morgonen den 29/5.

Tack för svar! Det låter ju lite tryggt att det brukar finnas rumsuthyrare även på natten, ifall det skiter sig med förbokning menar jag. Kanske ska testa ringa Lakki och höra som du säger, om det inte är allt för dyr telefonkostnad dvs.

avaline
2014-04-29, 20:13
Hade fått svar från Lakki, fast det hade hamnat i skräpposten så jag hade missat det. Svaret blev: "Yes, we are here any time of clients arrival, as longer we know it. Greetings Niki". Så det blir nog att jag bokar i förväg.

Kalimera
2014-04-30, 09:43
Hade fått svar från Lakki, fast det hade hamnat i skräpposten så jag hade missat det. Svaret blev: "Yes, we are here any time of clients arrival, as longer we know it. Greetings Niki". Så det blir nog att jag bokar i förväg.Det är klokt att boka i förväg när man kommer fram mitt natten. Det gör alltid jag, även om jag vet att det finns rumsuthyrare i hamnen.