handdator

Visa fullständig version : Badvikar?


Greklandsnoviser
2014-04-27, 20:13
Vi åker snart till Karpathos, Pigadia - var där även förra året, blir en favorit i repris ;)


Kan nån tipsa om badvikar eller mindre stränder? Då menar jag inte de stora "turist-iga" stränderna.
Gärna sådana som går att nå utan båt....


Om man inte har MC-kort får man hyra moped/scooter? Vad kostar det, per dag?


_B-anana

karinafp
2014-04-27, 22:52
Kan nån tipsa om badvikar eller mindre stränder? Då menar jag inte de stora "turist-iga" stränderna.
Gärna sådana som går att nå utan båt....

Köp en bra karta hos Nikos i Kodakbutiken och ge er iväg på utfärder! ;-) Det finns massor av små och medelstora stränder utefter kusterna. Mina egna favoriter ligger längs syd- och västkusten, eftersom jag gillar sandstränder. Damatria är en trevlig liten strand där vi brukar få vara nästan ensamma. Christou Pigadi är inte heller överbefolkad. Bakom flygfältet ligger ett pärlband med sandstränder från Diakoftis och upp till Aghios Theodoros, bara för att nämna några. :)

Karin
som har 52 dagar kvar bye_bye

Kalimera
2014-04-28, 11:13
Kan nån tipsa om badvikar eller mindre stränder? Då menar jag inte de stora "turist-iga" stränderna. Gärna sådana som går att nå utan båt....Här finns bilder (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24846) på de stränder som karin nämner i sitt svar.

Lotta E
2014-04-28, 12:25
Då kanske vi ses där nere :)
Vi åker om 23 dagar...

Lotta