handdator

Visa fullständig version : Vårresa till Tinos


Kalimera
2014-04-22, 14:43
Årets åttonde resebrev är publicerat.

Ni kan läsa resebrevet här. (http://www.kalimera.se/resebrev/2014/vandra-pa-tinos.html)

Monica C
2014-04-22, 15:41
Lissi,stort tack för ett så vackert resebrev.
Själva har vi 38 dagar kvar tills vi landar på Kreta.Längtar!!
Monica:)

Eva L
2014-04-22, 15:41
Verkligen underbart Lissi. Tack för att vi får följa i dina fotspår. Härligt att bo där det finns en fin trädgård. Tyvärr inte så vanligt i Grekland med blommande trädgårdar vid hotellen/pensionaten.

Eva

Monica P
2014-04-22, 16:36
Jättefint! Den där runda platsen kan väl vara en gammal tröskplats? Tack för fina bilder!

Riitta
2014-04-22, 17:27
Så vackert med alla blommorna och grönskan! Man funderar ju på vilka som har gått på alla dessa stigarna för länge sedan. Härligt att det finns gamla vägar och stigar kvar och vandra på och njuta av naturen!


Tack för titten!
Riittabye_bye

Elisabet
2014-04-22, 18:18
Fina bilder! Ser härligt ut!

emma
2014-04-22, 18:26
så fina bilder! Härligt:)
/Emma

Katitzi
2014-04-22, 18:57
Så fint Lissi! Längtar till Tinos och Nikoletas trädgård. Bara 67 dagar kvar!:D

Katitzi:)

Sunny12
2014-04-22, 19:27
Så vackert med alla blommorna och grönskan den här tiden på året! Kul att se!..:)
Jag fick ju inte uppleva det i höstas, så en vårresa till Tinos lockar verkligen, kanske nästa år!.. :)
Härliga vandringar du var ut på, kände igen mig från en del av dem!
Det är ju lättare att vandra när det inte är så varmt, tycker iaf jag!

Tack, Lissi för att du delar med dig!

Snart är det min tur, 10 dgr kvar sen drar jag till Amorgos, hoppas på att få uppleva lika mycket grönska och blomsterprakt där!.. :)

MariaJ
2014-04-22, 19:45
Tack Lissi för ett fint resebrev. Vilken härlig resa du varit på. Jättefina bilder, Grekland på våren är verkligen vackert!

Maria

Abi
2014-04-22, 20:01
Åh...., så fina bilder!

Stort tack för att du delar med dig.

bye_byeAbi

Aina
2014-04-22, 21:24
Måste vara fantastiskt att vandra under våren med alla blommor och all grönska, Lissi! Härligt att få ta del av.
Anneli

malou
2014-04-22, 21:43
Så fint reisebrev, Lissi, og virkelig mange flotte bilder av den greske våren.


bye_bye

KR
2014-04-22, 21:51
Härligt Lissi!
//
KR

Masse
2014-04-23, 01:04
Härliga bilder Lissi!
Kul att med din hjälp få återse Tinos.

:) Masse

Inger
2014-04-23, 06:11
Tack för ett härligt resebrev, nu vart jag verkligen sugen att återse Tinos.fb_gilla

kari
2014-04-23, 16:35
Jeg vil bare gjenta det a l l e før meg har skrevet i tråden, Lissi :D

T u s e n takk for fint og trivelig reisebrev og h e r l i g e bilder bye_bye

Alala
2014-04-25, 13:48
Tack för fint resebrev. Så många vackra bilder med blommor och grönska och "blå timmen" var också fin!

/ Anne bye_bye

Lissi
2014-04-25, 15:54
Tack alla för snälla ord!

Jag hade bara min mobilkamera med denna gång då jag tyckte att jag nog inte skulle ta så många bilder . Jag har ju varit så många gånger på Tinos. Bildkvalitén blev därför inte så bra då det ju var omöjligt att se det motivet man skulle fotografera. Jag såg ju bara en spegelbild av mig själv. ( inget vidare :D:D)

Tinos var gudomligt vackert och allt blir ju så platt när man ska återge på foto, som ni ju alla vet. Men kul att få dela med sig och kanske locka någon mer att åka till denna vackra ö.

Jag njöt verkligen av resan och är så glad att jag var just den veckan och inte över påsken för min 93-årige far avled hastigt på påskdagen. TÄNK att få ett sådant besked på resa. Det hade varit hemskt.. Nu hade både min syster och jag kommit hem från våra respektive resor veckan före påsk.

Så all kraft jag laddade på Tinos har jag verkligen haft nytta av den gångna veckan med allt bestyr som blir efter ett dödsfall och med att ta hand om mamma. 75 år fick de tillsammans! De träffades 1939.Vilket perspektiv! De har också rest jättemycket ihop medan de orkade så reslusten har gått i arv;)

Lissi

Sunny12
2014-04-25, 17:14
Tänk vilka fina bilder det kan bli ändå med en mobilkamera!..:)
Tråkigt att höra om din pappa, 93 år ett långt liv iaf!
Men mkt sorgligt att mista en nära anhörig, men alla fina minnen lever kvar!
Tur du fick ha en härlig tid på din ö Tinos innan!!

Sunnybye_bye

maji
2014-04-25, 20:54
Så vackert det är med alla blommor! Maken och jag, vår son och sonhustru var ju på Naxos över påsken och upplevde samma grönska. Härligt!
Beklagar sorgen Lissi. Jag har själv en mamma på 91 år och jag tänker varje gång att måtte hon inte gå bort när jag är på resa.

//majibye_bye

Birgitta63
2014-05-08, 16:46
Hej Lissi
En vacker bild från din vårresa fick mig att stanna upp. Under bilden står
" Längs havet mot Porto" Blev förälskad i blommorna samt fann till min glädje att den kan man köpa hemma .Ska köpa blå så klart !! Vår Medelhavsträdgård hade behövt just denna vackra.
Har ju en grekhörna med 3 st strandråg.Döpt dem 3 till Kreta , Skopelos , Parga. Blå slingrande blommor mellan stranråg gör susen . Vill efterlikna en hörna vid havet .Solen går ner där vid vårt blåa möblemang.
Tack för ditt härliga brev från Tinos:)
Beklagar sorgen .
Kram Birgitta

Lissi
2014-05-08, 17:40
Tack Birgitta!
Din medelhavshörna låter fin. Kul att se Dig igen på Kalimera, det var ett tag sen.

Jag är ju glad att jag klarade alla vandringar utan incidenter.
Förra fredagen klev jag snett på en trottoarkant och stukade höger fot riktigt illa! Jag trodde först fotleden var bruten.Som jag haltar och så ont det gör! snyft_dropsnyft_drop
Vad hade jag gjort om jag varit flera km från närmsta by eller uppe på Exombourgo där jag inte ens vet hur mobiltäckningen är ? :confused::confused:
Ibland har man tur eller om det är Guds försyn...
Nu är det tre veckor till att träna foten i form på innan Kretaäventyret.
Där blir det kanske färre vandringar och mer pool-och barhängflabb_flabflabb_flab

Lissi

Ylva A
2014-05-09, 08:36
Trevligt att läsa om och att se en ö, som vi nog inte kommer att besöka. Vi är troligen alltför djupt rotade i Kretas mylla. Härligt att se. Jag tackar och bugar för reseberättelsen!
/ Jannis

Lissi
2014-05-09, 08:53
Tack!
Jag tycker att Tinos och Kreta har många likheter, som de lite avvaktande vänliga människorna, den vackra naturen och, maten och alla vackra byar inte minst. Tinos, är liksom Kreta på många ställen, så genuint.

Det är väl därför jag älskar båda! I år får Kreta fler dagar än Tinos;)

Lissi